Diskutera - Vilket spelår var bäst?

Medlem
Skrivet av Zand3rs:

Ni har ju hoppat över en hel del bra spel som tex, ultima online, everquest, etc hela den genren är inte med!

Dom kan ju inte lista alla spel, det är ju många asbra dom inte är listade, t ex Sim City 2000, Homm2/3, Commandos, mfl...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Känns rent allmänt som att perioden 95-00 var den innovativa tiden gällande spel. Sedan dess har vi bara sett bättre/sämre kopior.

Fantastiska spelår, speciellt i början på 2000-talet. Vilka tider.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Gamer-Tompa:

Känns rent allmänt som att perioden 95-00 var den innovativa tiden gällande spel. Sedan dess har vi bara sett bättre/sämre kopior.

Kanske lite konstigt att säga såhär kanske, men vi testar:

En spelserie kan i princip bara innovera en gång, om ens då. Och det har inte börjat nu på senare åren, det var mycket så på 90talet med.

Sedan beror det på vilken nivå man lägger det på, pratar man grafik via teknisk kvalitet så blir det ju bara bättre och bättre, även om hjulen jobbar jävligt långsamt nu och har gjort det i flera år.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Avstängd

Måste bli 2006, då Oblivion kom. Det gav oss indirekt Fallout och fortsättningen på The Elder Scrolls,,,,, Utan det? Senare visar det sig att flera utvecklare av DayZ typspel är stora fans av just dom här spelserierna. Heja Oblivion!

Medlem

1999: hands on. självklart med tillägg av lite titlar som ätit upp stora delar av barndomen fram till nutid. Heroes of might and magic 3, Age of Wonders, Age of empires 2. The Longest Journey. Mysiga tider och fruktansvärt mycket bra spel som enkelt är lika spelbara idag som då.

Medlem

Omöjligt att rösta på detta.

Men när jag läser listan så kan jag ju konstatera att de spel jag spelat mest har varit multiplayerspel.

Medlem

1998 utan tvekan. Glömmer aldrig känslan av att se Half-Life med ett sprillans nytt Voodookort installerat i burken

Medlem

Sjukt svårt att välja men det får bli 1998 för min del bästa single-player och multi-player upplevelserna.

Here gud starcraft som startade esports fenomenet på allvar.

Annars är nog 96 och 2004/2005 stark andra plats pga world of warcraft.


signatur

P.L.U.R

Inaktiv

Tänkte säga 2004 innan jag såg någon av artiklarna. Guess that means I'm kinda old.

edit: Tycker att Perfect Dark saknas år 2000

Medlem

Det fick bli 2002. Morrowind-året. Men 1998 låg nära.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Baldur's Gate, Might & Magic VI - The mandate of heaven och Half-Life.

Tre storheter från -98. De förstnämnda är spelbara än idag tack vare GoG. Skivorna från tiden det begav sig vill inte funka ordentligt i nyare burkar


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

1998 satte rejäl sprätt på spelscenen iaf för mig, därför hamnade min röst på det året. Fick min första konsol det året, ett Nintendo 64 med Zelda Ocarina Of Time <3 Andra bra och viktiga släpp: Vigilante 8 PSX (vet inte hur många timmar jag plöjt ner i detta spel), Banjo Kazooie, Metal Gear Solid och POKEMON!!!! ;D

Medlem

2016 blir det spelåret jag kommer minnas då jag inskaffade min Vive. Inte många tunga titlar eftersom det påminner mer om när man testade spel i slutet på 80 och början på 90-talet. Man börjar känna på olika nya typer av spelkategorier och flera sätt att röra sig på i spelen. Det dröjde många många år innan de klassiska FPS och RTS speltyperna togs fram..

Medlem

2004 Half Life 2 och WoW två riktigt bra lir, kommer bli svårslaget då dagens spel foukserar så på casuals.


signatur

AYY LMAO

Medlem

2000 fick min röst.
1999 hade System Shock 2 och 2005 hade Battlefield 2 och F.E.A.R., men 2000 hade American McGee's Alice och Diablo II, så det vägde lite tyngre.

12
Skriv svar