Diskutera - Vilket spelår var bäst?
Ni har ju hoppat över en hel del bra spel som tex, ultima online, everquest, etc hela den genren är inte med!
Dom kan ju inte lista alla spel, det är ju många asbra dom inte är listade, t ex Sim City 2000, Homm2/3, Commandos, mfl...
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Fantastiska spelår, speciellt i början på 2000-talet. Vilka tider.
Känns rent allmänt som att perioden 95-00 var den innovativa tiden gällande spel. Sedan dess har vi bara sett bättre/sämre kopior.
Kanske lite konstigt att säga såhär kanske, men vi testar:
En spelserie kan i princip bara innovera en gång, om ens då. Och det har inte börjat nu på senare åren, det var mycket så på 90talet med.
Sedan beror det på vilken nivå man lägger det på, pratar man grafik via teknisk kvalitet så blir det ju bara bättre och bättre, även om hjulen jobbar jävligt långsamt nu och har gjort det i flera år.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
1999: hands on. självklart med tillägg av lite titlar som ätit upp stora delar av barndomen fram till nutid. Heroes of might and magic 3, Age of Wonders, Age of empires 2. The Longest Journey. Mysiga tider och fruktansvärt mycket bra spel som enkelt är lika spelbara idag som då.
Baldur's Gate, Might & Magic VI - The mandate of heaven och Half-Life.
Tre storheter från -98. De förstnämnda är spelbara än idag tack vare GoG. Skivorna från tiden det begav sig vill inte funka ordentligt i nyare burkar
C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik
1998 satte rejäl sprätt på spelscenen iaf för mig, därför hamnade min röst på det året. Fick min första konsol det året, ett Nintendo 64 med Zelda Ocarina Of Time <3 Andra bra och viktiga släpp: Vigilante 8 PSX (vet inte hur många timmar jag plöjt ner i detta spel), Banjo Kazooie, Metal Gear Solid och POKEMON!!!! ;D
2016 blir det spelåret jag kommer minnas då jag inskaffade min Vive. Inte många tunga titlar eftersom det påminner mer om när man testade spel i slutet på 80 och början på 90-talet. Man börjar känna på olika nya typer av spelkategorier och flera sätt att röra sig på i spelen. Det dröjde många många år innan de klassiska FPS och RTS speltyperna togs fram..
2000 fick min röst.
1999 hade System Shock 2 och 2005 hade Battlefield 2 och F.E.A.R., men 2000 hade American McGee's Alice och Diablo II, så det vägde lite tyngre.