Microsoft planerar Horizon Zero Dawn-liknande Xbox One-spel

Robot
Microsoft planerar Horizon Zero Dawn-liknande Xbox One-spel
Medlem

Oblygt indeed.

Btw, behöver du ett nytt tangentbord, Tompa?

Ambassadör
Xbox

Skulle snarare säga smart marknadsföring. I dagens läge grävs allt sådant här fram, och nu pratas det om att MS utvecklar ett HZD-liknande spel, utan att MS har sagt ett ljud om det.


signatur

Jump in.

ELF
Medlem

Satt och glodde på en HZD stream igår. Skulle köpa det bara det kom ut till pc. Hoppas M$ lyckas bättre än Sony på den punkten. Ser dock starkt fram emot Hellblade.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Inaktiv

Det har varit ett av de få spel som har intresserat mig som är exklusiva på PlayStation så om det kommer ett liknande spel på Xboxen så blir jag glad iaf.

Medlem

Pinsamt, försök hitta på något nytt (som nästan ingen gör idag). Själv börjar jag bli riktigt ointresserad av spel, kommer aldrig något nytt och jag är så ledsen över det. Kan det snälla komma något bra spel.

Medlem

@Fr0gg0.: Vad är det som är pinsamt med att ta fram ett spel med grym story, gameplay och grafik till en konsol som behöver just ett sådant stort och öppet äventyr. HZD är knappast först ut på marknaden, men de lyckade göra ett riktigt jävla bra spel. Och om det kommer fler bra spel så är det inte något problem. Finns inte mycket man kan göra idag utan att det finns med någonstan i något spel tidigare, bra nya sätt att kombinera och implementera.

Medlem

Lite lustigt med ett spel där man minns huvudkaraktärens namn bättre än vad spelet faktiskt heter.

Avstängd

Hoppas kanske på alien varelser än snarare robotar.

Avstängd

Har ett PS4, man kanske borde köpa det?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Pinsamt, försök hitta på något nytt (som nästan ingen gör idag). Själv börjar jag bli riktigt ointresserad av spel, kommer aldrig något nytt och jag är så ledsen över det. Kan det snälla komma något bra spel.

På vilken nivå menar du? Spelmekanik? Handling? Perspektiv?
För om du hela tiden vill spela något "helt" nyskapand förstår jag om du har svårt att hitta något att spela men annars förstår jag inte vad du menar.
Själv tycker jag att det hela tiden släpps nya och intressanta spel. Problemet är bara att hitta dom eftersom dom ibland dyker upp på PSN, ibland Steam och ibland iOS o.s.v.
Mitt tips är att kolla mer på indie och inte så mycket på AAA.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Säkert för att locka över utvecklare

Som i age of empires ungefär
"Wolololoo, wollolo wolololoo!"

1
Skriv svar