EA stänger Visceral Games – skjuter Star Wars-spel på framtiden

Medlem
Skrivet av Wille_3:

EA fick ju exklusivitet på Star wars av Disney. Det gick ju sådär......

Battlefornt är väl åtminstone en kommersiell succé även om åsikterna går isär om hur kvalitativt spelet är och Battlefront II verkar bli bättre. Så total flopp har det inte blivit.

Battlefront fastnade ju OCKSÅ (precis som 1313, Viscerals spel och kanske ett par till projekt) länge i någon slags nedläggningsproblematik... Mycket strul med just Star Wars.

Medlem

Alltså, förstår ni hur bra ett nytt Star Wars-spel där man flyger och skjuter kanske kunde bli om det gamla Factor 5-teamet slog sig ihop?

De levererade fyra gånger i rad (Battle for Naboo också) och de utvecklade Rogue Squadron II : Rogue Leader helt galet snabbt vet jag, typ dubbelt så fort mot vad som hade varit "lagom", för att få ut det till Gamecubes premiär. De kan (nåja, kunde) leverera snygga actionspel i tid och de skulle bidra med något som saknas i landskapet av Star Wars-spel.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Översättning = Vi kunde inte komma på hur man klämmer in lootboxes i det här spelet.

touché.

Medlem

Det är ändå rätt fascinerande.
EA köper Star Wars liscensen av Disney för X antal år framöver. (Vill inte veta priset).
Och sedan dess så har dom släppt ETT Star Wars Spel. (Mobile spelen är fortfarande under Disney tror jag).

Vid den här tiden hade jag hoppats på massa titlar, RTS, RPG etc.

Medlem

@Ferren: det tar väl tid att utveckla spel? Ofta klagar folk på att spelen inte är klara och det går för snabbt.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

@Pretorian24:

Dom har haft licensen sedan 2013, och släppte första spelet 2 år efter det.
på 4 år så anser jag åtminstone fler än bara ett dotterföretag kunde framkalla något. EA sitter ändå på en jäkla massa studios.
Sedan nämns det ingenting förutom BF. (och det aktuella spelet som annonserades redan 2015)

Det jag vill komma till att jag hade hoppats på mer kärlek för varumärket av EA. Men det kanske räcker att bara köra Battlefront all the way.

Medlem

Jag håller med Ferren. De borde göra mer med sin licens. Och diversifiera mer.

Man minns ju vilken variation av titlar som släpptes när Star Wars Episode 1 släpptes. Flera olika spelgenrer och målgrupper. Racing, action, äventyr, shoot em up, lek & lär / edutainment...

Nu har ju visserligen Lego Star Wars Episode VII The Force Awakens släppts också. (Inte heller det ett EA-spel vad jag vet) Men lite glest har det nog allt varit med Star Wars-spel med tanke på hur hett Star Wars är just nu.

Och ja, sen saknar vi ju fortfarande Star Wars 1313 som såg så lovande ut!

Medlem

Sörjer fortfarande 1313 och blir så ledsen över att de sitter på en så bra motor som Frostbite och tvingar Dice(?) att göra det ena BF-spelet efter det andra och använder motorn till bilspel som inte stödjer ratt och annat. Så hög potential helt bortslösad, år efter år.

Medlem

Är ju klart... EA kan ju inte släppa ett spel som inte innebär massa loot crates och mikro transaktioner... "u sväng"

Medlem

Æh. Jeg synes nok nå at Disney nå har endelig tatt livet av Star Wars for meg og forventningene jeg hadde, om noe bra, er over. Jeg kommer ikke til å se The Last Jedi filmen. Jeg tok en titt på 'traileren' og fikk bekreftet at Disney's Star Wars er for barn, og er ikke ILM's Star Wars som heh i gamle dager.

Synd, for jeg tror nok det kunne være en ide å lage et skikkelig bra Star Wars MMO spill.

Medlem
Skrivet av Ferren:

@Pretorian24:

Dom har haft licensen sedan 2013, och släppte första spelet 2 år efter det.
på 4 år så anser jag åtminstone fler än bara ett dotterföretag kunde framkalla något. EA sitter ändå på en jäkla massa studios.
Sedan nämns det ingenting förutom BF. (och det aktuella spelet som annonserades redan 2015)

Det jag vill komma till att jag hade hoppats på mer kärlek för varumärket av EA. Men det kanske räcker att bara köra Battlefront all the way.

Nää, håller kanske med. För min del tycker jag första BF är riktigt kul och jag ser fram emot 2an. Sen skulle jag gärna ta ett lite "större" spel också i stil med Uncharted eller liknande.
Det jag längtar mest efter är förstås ett nytt Tie Fighter med riktigt bra kampanj (och styrning).


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Struggle:

"Enligt Söderlund har EA lyssnat på tankar från spelare runt vilken typ av upplevelse de förväntar sig, samt noga följt utvecklingen på markanden."

Det måste ju vara ett skämt?

Det är lustigt. Om påståendet skulle vara sant, skulle majoriteten av mina favoritspel de senaste åren komma ifrån EA. Vilket verkligen är långt ifrån sanningen.

Tydligen så måste spelare ha sagt till EA att stänga ner studion och projektet för det är precis det de gör efter att ha "lyssnat till spelare runt vilken typ av upplevelse de förväntar sig..."


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

12
Skriv svar