Recension - Playerunknown's Battlegrounds

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Spelet är ju mindre fädigt nu när det är släppt än när det var i Early Access. Jag är ingen storspelare av PUBG (56tim speltid) men jag har aldrig haft såhär taskigt flyt i PUBG som det är nu

Flyter mycket bättre för mig nu. Test var bättre än gamla ea och nu när det är på liveservrarna så är det ännu bättre än test.

Dag ett när det var live var ganska lika som test med en hel del rubberband. Men med tanke på att det var första dagen så var det inte oväntat heller. I går flöt det perfekt hela kvällen och idag hade jag lite rubberband i vissa rundor, troligtvis beroende på vilken server man landade på.

Så min upplevelse är tvärt emot din.

Medlem

Laggar sönder samt känns opusat. Finns inget 1.0 med detta för mig

Medlem

Hur många här lider av rubberband? Visst blir det bättre efter ett tag men det är riktigt irriterande att plocka upp samma vapen 5 gånger när det är i början man oftast verkligen behöver ett.

Visst flyter det bättre nu. Är snyggare. Lite fler vapen. Rätt ok ny karta. Dock så är spelet fortfarande i "EA" och behöver massor av förbättringar.

Medlem
Skrivet av employed:

Hur många här lider av rubberband? Visst blir det bättre efter ett tag men det är riktigt irriterande att plocka upp samma vapen 5 gånger när det är i början man oftast verkligen behöver ett.

Visst flyter det bättre nu. Är snyggare. Lite fler vapen. Rätt ok ny karta. Dock så är spelet fortfarande i "EA" och behöver massor av förbättringar.

Tror nog att de flesta upplever rubberbanding för stunden i spelet. Det kommer förmodligen bli mycket bättre inom den kommande veckan (eller två) när spelarantalet går ner en aning. De peakade dock på runt 3 miljoner spelare, vilket är helt galet krävande för servrarna så att vi får en del rubberbanding tidigt i ronderna kan jag förstå.

Lirade en hel del på testservern innan spelet gick över till 1.0 och blev mäkta imponerad över hur fint spelet flöt på i jämförelse med EA på den gamla kartan. Tror som sagt att det kommer lösa sig inom en snar framtid. Vi får helt enkelt stå ut ett tag till.

God jul!

Medlem

De som är mest irriterande med rubberbanding i början av vissa/dom flesta matcher är att inte alla verkar drabbas på samma nivå, haft omgångar där andra spelare sprungit ostört till den där bilen på andra sidan vägen eller vapnet i ladan. Sjukt frustrerande att förlora en runda pga tekniska brister snarare än att man blev utspelad av en bättre spelare eller dåliga val.

Medlem

Ni missar väl inte att få med konsolupplevelsen av PUBG i recensionen?

Medlem

@Fr0gg0.:
De är nog inte din typ av spel bara
Jag och polarna återvänder till spelet varje gång vi får tillfälle om och om igen. Våran drog är kust de Calle beskrivit. Samma skit om och om igen fast aldrig på samma sätt. Landa, jaga vapen, jaga folk och förhoppningsvis vinna

Medlem
Skrivet av sanctier:

De som är mest irriterande med rubberbanding i början av vissa/dom flesta matcher är att inte alla verkar drabbas på samma nivå, haft omgångar där andra spelare sprungit ostört till den där bilen på andra sidan vägen eller vapnet i ladan. Sjukt frustrerande att förlora en runda pga tekniska brister snarare än att man blev utspelad av en bättre spelare eller dåliga val.

Ja ruskigt irriterande. För mig brukar det släppa helt när det är ca 60-70 personer kvar. Tror inte det har med min dator att göra då den är i toppklass, samma med uppkopplingen. Annars väldigt kul spel när det fungerar!

Medlem

-1 i betyg. gjorde återköp på steam.
Tilltalade mig inte alls medans h1z1 fick mig att spela ett antal timmar iaf.

Medlem
Skägg.
10 Chambers

@Cenorida: inte hunnit lira så mycket i mellandagarna.


signatur
Inaktiv

@Tomas Helenius: nja inte nödvändigtvis. Förstår vad du menar med subjektiv iom "dålig" men om ett spel skulle pendla mellan 5 och 65 fps skulle man nog kunna säga att spelet tekniskt sett presterar dåligt

Redaktör

@anon_119148: fps-siffran är objektiv, men var gränsen för bra och dålig fps går är alltid subjektiv.


signatur
Inaktiv

@Tomas Helenius: per definition ja. Men om ett spel förvänta ligga runt 30 fps på Xbox One men ligger på 5-7 fps kan nog ingen säga att det är bra. Då har utvecklarna misslyckats att anpassa eller optimera spelet för hårdvaran vilket producerar en dålig fps. Hoppas jag är någorlunda tydlig med vad jag försöker få sagt här. Men håller med om att ord som bra och dåligt är subjektiva

Redaktör

@anon_119148: jag fattar.Men vad som är acceptabel framerate kan inte mätas, och kommer därför per defintion alltid vara subjektivt.


signatur
Tråddemonen
Testpilot

Tycker nog det egentligen är lite svårt att sätta betyg på onlinespel i sig eftersom att folk får olika spelupplevelser beroende på var och hur man börjar multiplayer spel. Har sett många ge olika recensioner som ofta förknippas med vad spelaren upplever under från början till slut. Mycket utav de spelen hänger ofta på de andra som spelar det. Det finns onlinespel med riktigt bra Communitys som får spelen att toppa men sen finns det dem spelen som kan förstöra upplevelsen för många. Ett exempel på detta är t.ex. FFXIV för mig så har spelet varit helt underbart de åren jag har spelat det eftersom många gånger jag finner mig ensam i spelet så har de andra spelarna kunnat förgylla de timmarna jag funnit långtråkigt. Men sen finns det co-op spel som Dead by Daylight där jag fann spelet i sig oerhört kul till en början men ledsnade senare på grund utav underåriga spelare som sitter och svär och förstör sammarbetet.

PUGB verkar som ett kul spel. Har själv inte spelat det. Men skulle gärna finna ordentliga spelare som kan sammarbeta innan jag vågar sätta tänderna i det.

Medlem
Skägg.
10 Chambers

@Cenorida: Det dåliga samvetet!


signatur
Skägg.
10 Chambers

Uppdaterade med betyg. Planen var att skriva en uppföljning men det har inte hunnits med.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Uppdaterade med betyg. Planen var att skriva en uppföljning men det har inte hunnits med.

Förstår att det är mycket att göra, men nog borde väl FZ's ÅS förtjänat lite mera än en uppdatering med ett betyg?

Iofs, har väl de flesta god koll på spelet vid det här laget

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av cb99:

Förstår att det är mycket att göra, men nog borde väl FZ's ÅS förtjänat lite mera än en uppdatering med ett betyg?

Iofs, har väl de flesta god koll på spelet vid det här laget

-cb99

Lite så vi resonerade. Fortfarande ÅS 2017!


signatur
12
Skriv svar