Max Payne-Remedys nästa spel kan släppas redan 2019

Robot
Max Payne-Remedys nästa spel kan släppas redan 2019

Finländarna har dessutom ännu ett nytt spel på gång.

#alan-wake, #max-payne, #p7, #project-7, #quantum-break, #remedy


Medlem

kanske bara jag men när jag vart ung när max payne kom vart det skit häftig pga första spelet som hade slowmo, men det vart exakt det.

Det vart det de, det hade ju inget direkt.

har inte spelet igenom dom andra men spelen är så själ lösa och o intressanta.

bara jag som tycker såhär om max payne?

Medlem
Skrivet av FuzioN:

kanske bara jag men när jag vart ung när max payne kom vart det skit häftig pga första spelet som hade slowmo, men det vart exakt det.

Det vart det de, det hade ju inget direkt.

har inte spelet igenom dom andra men spelen är så själ lösa och o intressanta.

bara jag som tycker såhär om max payne?

ja
Skämt åsido så gillade jag det mesta med Max payne faktiskt (utom de förbannade drömscenerna), men det som sitter kvar än idag är dock något helt annat:

Lords and Ladies!
Bästa såpoperan som aldrig gjorts!

Medlem

Jo, men bullet time VAR ju ashäftigt, väldigt Matrix. Ragnarock var ju ett..trevligt ställe.
Jag gillade faktiskt den styltiga storyn för dess torra humor och mörker. Här var det inte snack om något lyckligt slut inte. Det var som en klassisk, snuskig pocketbok som man brukade läsa på stranden på semestern. Kan sakna det där "skitiga" ibland...

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av FuzioN:

kanske bara jag men när jag vart ung när max payne kom vart det skit häftig pga första spelet som hade slowmo, men det vart exakt det.

Det vart det de, det hade ju inget direkt.

har inte spelet igenom dom andra men spelen är så själ lösa och o intressanta.

bara jag som tycker såhär om max payne?

Finns säkert någon, någonstans som håller med dig. Själv tycker jag precis tvärtom.

Medlem

3an var väl sådär men jag tror fortfarande att det finns potential för serien.
Jag gillar Max som karaktär, lite liknande John Mclane från DH3.

Medlem

Max hade ju allt i 1an och lite i 2an. Bra story och för tiden bra gameplay.
Det gäller att hitta rätt till nästa lir.

Medlem

Jag skulle vilja se en Alan Wake så som det var tänkt från början. Open world etc.

KoP
Medlem
Skrivet av Nioreh:

Jag skulle vilja se en Alan Wake så som det var tänkt från början. Open world etc.

Fast grejen med att dom skippade open world och gick på punkt A till b till C linjen var att dom kände att dom inte kunde berätta storyn i rätt takt. Alan Wake var aldrig tänkt som ett spel med sidouppdrag utan fokus var enbart på en storylinje.

Ser väldigt gärna en uppföjare som knyter ihop trådarna och ser helst att dom håller sig till föregående koncept. Dvs inte open world.

Medlem

@massej:

Vi får inte heller glömma Captain baseball batboy

Remedy behöver verkligen skapa en hederlig pangare där man glömmer alltid vad tidsresor heter. En bra story med någon spännande ny mekanik hade varit välkommet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Kul å höra att det går bra för Remedy. Dom fick mycket skit för Quantum Break men personligen var det ett mycket bra spel. Storyn samt live-action filmerna var sjukt intressant. Rent gameplay så var det kanske inte så starkt. Men alla deras serier, Max Payne, Alan Wake och Quantum Break håller skyhög kvalité, inte minst på storyn.

Inaktiv
Skrivet av FuzioN:

kanske bara jag men när jag vart ung när max payne kom vart det skit häftig pga första spelet som hade slowmo, men det vart exakt det.

Det vart det de, det hade ju inget direkt.

har inte spelet igenom dom andra men spelen är så själ lösa och o intressanta.

bara jag som tycker såhär om max payne?

Du spelade väl inte på konsol?

Medlem

Det enda bra Remedy har gjort är första Max Payne. Sedan har det bara gått utför tycker jag.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Max Payne punkt.


signatur

Ordo Ab Chao

Är det värt att skaffa Quantum break om det finns för billig penning? Eller säljs den bara via Microsoft games for windows typ eller va det nu heter nu


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

@B-B-B-Banänäbrääken: Det är definitivt ett helt okej spel om man är fan av Remedy, det finns nuförtiden på Steam och man kan handla det för relativt billiga pengar ibland på reor eller genom Humble Bundle. Så på Steam, med rea pris, skulle jag rekommendera en genomspelning.

Ps. 1 timme på dig så går det för 9,24€ på Steam just nu.


signatur

Nämen!

Medlem

Jag tycker att Alan Wake var riktigt bra när jag körde det. Just nu sitter jag faktiskt och kör Quantum Break. Lite struligt med alla tids teorier osv, annars är det ett bra spel hittills tycker jag.

Skrivet av Vinkelslipen:

Jag tycker att Alan Wake var riktigt bra när jag körde det. Just nu sitter jag faktiskt och kör Quantum Break. Lite struligt med alla tids teorier osv, annars är det ett bra spel hittills tycker jag.

Är det bra action spel eller är det mer storydrivet "äventyr" med mycket film sekvenser?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Är det bra action spel eller är det mer storydrivet "äventyr" med mycket film sekvenser?

Först tänkte jag skriva 50/50 men efter lite mer funderingar säger jag nog 75% story/pussel/film sekvenser och 25% action.
Tror jag har sett 4 st längre filmsekvenser där jag är nu och de är faktiskt bra gjorda, de går att skippa om man vill men då missar man mycket handling. Det finns en hel del dataloggar och mail och där försvinner en hel del tid om man orkar läsa alla.

Actionmässigt är det en helt vanlig cover shooter dock då med huvudkaraktärens unika tidsförmågor. Ai:n är inte fy skam heller, kastar granater och försöker flanka, byter positioner hela tiden m.m.

Jag köpte mitt för 50% off i fjol somras. Kring 20 Euro, helt klart värt det tycker jag.

Medlem

Max Payne 1 o 2 var fantastiska. Både spelmässigt med bullet time och bra grafik men framför allt storyn. Otroligt välskrivet, spännande och gripande.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Skulle vilja påstå att alla av Remedy spel har en fin story, med halv krystade oneliners.
Max Payne med sin bullet time var unik på sin tid och funkade perfekt för sitt ändamål. Pain killers istället för medpacs, kunde inte vara mer passande till karaktären som de berättade.

Alan wake var grymt med sin Story och mljöer.

Quantum break tyckte jag var bättre än vad kritikerna och den stora skalan medgav. Story mässigt var det... Tja vad ska säga... Man sku vara uppmärksam hela tiden för att inte missa vad som hände..
Sen att storyn och film episoderna ändrade beronde på ens egna val och vad man hittade under resan är helt okej.
Men i slut ändan är det en cover shooter, som kräver att man använder sin förmågor. Man kan inte bara springa rakt in skjuta vilt en stund och sen gå till nästa område.

Sen kan jag verkligen förstå att alla inte gillar Remedys stil att berätta storyn, alla är vi olika med olika smaker. Finns flera spel som jag personligen inte skulle spela fastän någon gav dem till mig, fastän recensenterna höjer dem till skyarna. I många fall förstår jag varför de anser att de bra, men vet själv att dehär spelet skulle jag anse vara skittråkigt eller tröttna på p.g.a. något repetativt och/eller meningslös mekanik.

1
Skriv svar