Hårda bud! Metal Gear Survive förbjuder romans och politik

Robot
Hårda bud! Metal Gear Survive förbjuder romans och politik
ELF
Medlem

Någon som vill gifta sig i Metal Gear Survive? Inget bindande giftermål dock.....


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Erotiskt rollspel verkar dyka upp i varje MMORPG men jag hade inte föreställt mig att det skulle bli något värt att nämna i ett överlevnadsspel.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Avstängd

Fan, jag som hade tänkt träffa min nya tjej i metal gear.

Medlem
Skrivet av ELF:

Någon som vill gifta sig i Metal Gear Survive? Inget bindande giftermål dock.....

Tills döden skiljer dem åt?

Tråddemonen
Testpilot

Snoop dogg lär ju inte få streama spelet med sina röknings sessioner.

Medlem
Avstängd
Skrivet av Zimpan:

Snoop dogg lär ju inte få streama spelet med sina röknings sessioner.

Synd. Det var grymt kul när han battlefield-blazade

eld
Medlem

Ah, en lawsuit-sköld! klassiker!

Skribent

Vad ska man annars med spelet till?

Inaktiv

Det här är bara grädde på diarrehögen som är MGS. Jag finner det fascinerande hur de verkar nästan avsiktligt försökt göra allt fel med detta spel:

1. Namnet (förkortningen): MGS = Metal Gear Solid eller Metal Gear Survive? Sen att de döpte det till Survive är ett bevis i sig på att fantasin är slut sen länge.

2. Microtransaktioner där man kan köpa sig till bättre saker. Om microtrans någonsin varit ett ord som folk haft en god inställningen så är det i det förflutna. Bara man hör det ordet idag vill man bojkotta spelet.

3. Always online. Kanske har de sina skäl men även detta är ett buzzword för dålig PR (se stadsbyggarsimulatorfiaskot)

4. Zombies. Osäker om de börjar vara välkomna tillbaka in i spelen eller inte men de var så grymt uttjatade för några år sedan.

Jag vill inte klaga för klagandet skulle och vet inte så mycket om gameplay i sig men allt runt omkring blir jag förvånad om det här blir en succé.

Medlem

Stämmer det att man måste betala extra när man har slut på "Character slots"?
Kan man inte skapa en ny karaktär utan att betala extra?

Edit: Hittade artikeln nu, vill man skapa en ny karaktär utan att ta bort sin befintliga måste man betala för sig........

https://gamerant.com/metal-gear-survive-pay-for-more-saves/

Avstängd
Skrivet av anon_119148:

Det här är bara grädde på diarrehögen som är MGS. Jag finner det fascinerande hur de verkar nästan avsiktligt försökt göra allt fel med detta spel:

1. Namnet (förkortningen): MGS = Metal Gear Solid eller Metal Gear Survive? Sen att de döpte det till Survive är ett bevis i sig på att fantasin är slut sen länge.

2. Microtransaktioner där man kan köpa sig till bättre saker. Om microtrans någonsin varit ett ord som folk haft en god inställningen så är det i det förflutna. Bara man hör det ordet idag vill man bojkotta spelet.

3. Always online. Kanske har de sina skäl men även detta är ett buzzword för dålig PR (se stadsbyggarsimulatorfiaskot)

4. Zombies. Osäker om de börjar vara välkomna tillbaka in i spelen eller inte men de var så grymt uttjatade för några år sedan.

Jag vill inte klaga för klagandet skulle och vet inte så mycket om gameplay i sig men allt runt omkring blir jag förvånad om det här blir en succé.

Allt det där tycker jag inte spelar nån roll faktiskt. Om en fiende presenteras som. "zombie" eller som i MGS:5 de som vandrade runt med infections, glömt namnet på dem, spelar ingen roll egentligen.
Kommer absolut inte betala MTX men är Singleplayer kampanjen rolig /bra köper jag spelet. Helt galna user reviews på metacritic nu, där vissa säger att det är helt amazing medan andra spammar svärord och har inte ens spelat spelet. Vore kul med lite mer spoilerfree fakta om kampanjen. Uppskattad längd, hur VOn är, karaktärerna, leveldesignen, combat, bossfighter, kvaliteten på cutscenes m.m.
Dvs sånt som egentligen är relevant.

Avstängd
Skrivet av blackidus:

Stämmer det att man måste betala extra när man har slut på "Character slots"?
Kan man inte skapa en ny karaktär utan att betala extra?

Edit: Hittade artikeln nu, vill man skapa en ny karaktär utan att ta bort sin befintliga måste man betala för sig........

https://gamerant.com/metal-gear-survive-pay-for-more-saves/

Varför ska man ha fler character slots då?

Medlem

Skönt att man bor i Sverige där en EULA itne är värd det digitala papper den är skriven på. Inte för att jag tänkt spela MGS dock, verkar inte ha något av den riktiga MGS känslan jag saknat sedan Snake Eater. Inte alls förvirrande att MGS nu kan betyda två olika saker.

Medlem
Skrivet av Deliverans:

Varför ska man ha fler character slots då?

En hel del MMORGPn går åt de här hållet, oftast de som är F2P eller B2P. Tycker det är någorlunda okej sålänge man får tillräckligt med slots från början som i GW2 till exempel.

Avstängd
Skrivet av joonsson:

En hel del MMORGPn går åt de här hållet, oftast de som är F2P eller B2P. Tycker det är någorlunda okej sålänge man får tillräckligt med slots från början som i GW2 till exempel.

Okej, men det är för de som spelar online/multiplayer då? Om man bara vill spela spelet vanligt själv så behöver man väl inte fler character slots?

1
Skriv svar