Svenska Twitch-tittare glor närmare 2 timmar om dagen

Robot
Svenska Twitch-tittare glor närmare 2 timmar om dagen

Förutom att sammanfatta 2017 med olika topplistor avlivar de myten om att gamers inte är givmilda.

#streaming, #tv-är-dött, #twitch


Medlem

Räknar den "aktivt tittande" då ?
För själv kör jag ofta med twitch i bakgrunden istället för musik / radio.

jbx
Medlem

Själv föredrar jag att spela 2 timmar om dagen. Är totalt ointresserad av hur andra spelar. Kanske börjar bli gammal...


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Wranz:

Räknar den "aktivt tittande" då ?
För själv kör jag ofta med twitch i bakgrunden istället för musik / radio.

Gissningsvis så fort du har fliken öppen.


signatur
Medlem
Skrivet av jbx:

Själv föredrar jag att spela 2 timmar om dagen. Är totalt ointresserad av hur andra spelar. Kanske börjar bli gammal...

För mig är det tvärtom. Ju äldre jag blir desto mer streams blir det istället för spelande. Är för trött och gammal för att spela själv.

Medlem
Skrivet av jbx:

Själv föredrar jag att spela 2 timmar om dagen. Är totalt ointresserad av hur andra spelar. Kanske börjar bli gammal...

Eller så har du inte kollat på Twitch tillräckligt länge, det är ganska mycket mer än bara att kolla på när någon spelar.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Avstängd
Skrivet av Kixo:

För mig är det tvärtom. Ju äldre jag blir desto mer streams blir det istället för spelande. Är för trött och gammal för att spela själv.

Exakt. Aldrig ens varit inne på sidan. Jag vet att streaming är stort och bla bla bla men jag är helt med dig. Att titta på när någon annan spelar eller pratar eller tävlar eller vad de nu gör är totalt ointressant för mig. Skönt att höra att någon annan resonerar likadant så man inte känner sig som ett weirdo.
Åandra sidan spelar jag aldrig online heller, kanske är mer multiplayer/onlinespelsintresserade människor som tittar, eller som använder spel socialt. Personligen är spel typ den enda grejen jag tycker det är skönt att göra helt ifred, bort från det konstanta sociala trycket som är överallt annars.
Vi startar en antisocial revolution!

Medlem

Har inte riktigt fattat grejjen med Twitch. Gillar fortfarande Youtube mer.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Deliverans:

Exakt. Aldrig ens varit inne på sidan. Jag vet att streaming är stort och bla bla bla men jag är helt med dig. Att titta på när någon annan spelar eller pratar eller tävlar eller vad de nu gör är totalt ointressant för mig. Skönt att höra att någon annan resonerar likadant så man inte känner sig som ett weirdo.
Åandra sidan spelar jag aldrig online heller, kanske är mer multiplayer/onlinespelsintresserade människor som tittar, eller som använder spel socialt. Personligen är spel typ den enda grejen jag tycker det är skönt att göra helt ifred, bort från det konstanta sociala trycket som är överallt annars.
Vi startar en antisocial revolution!

Det känns lite som du citerat fel inlägg eller missförstått vad han skrev.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
1
Skriv svar