Jordan Peterson överallt

Avstängd
Skrivet av zevile:

Förstår inte hur du kopplar Jordan Peterson med Seneca den yngre.. Det är ett så kallat ordspråk, inte meningen att tyda det ordagrant

Det är inte ett ordspråk men en metafor och jag tydde det inte ordagrant eftersom jag tog upp Seneca som ett exempel.

Medlem
Skrivet av xtrem11:

Det är inte ett ordspråk men en metafor och jag tydde det inte ordagrant eftersom jag tog upp Seneca som ett exempel.

Dåligt exempel

Avstängd
Skrivet av zevile:

Dåligt exempel

Utveckla gärna, jag fattar nog inte vad han menar även efter att ha sett videon som användaren marcus8958 postade. Jag trodde han menade att man ska förbättra sig själv innan man förbättrar världen.

Avstängd

Muhhhff! Denne mörkerman, fruktansvärd, och inte minst, tråkig. Liksom försöker påverka opinionen, tala om för folk hur dom ska vara. Usch! Tänker mig att YouTubern "Count Dankula" betett sig väldigt illa, liksom denna monsterman. YECK! Snackar visst en massa, vägrar lyda order etc. Vi får försöka spärra in män som dessa kanske, om dom nu inte har vett att vara tysta. Oerhört upprörande! Dom pratar på!

Avstängd
Skrivet av lackis:

Muhhhff! Denne mörkerman, fruktansvärd, och inte minst, tråkig. Liksom försöker påverka opinionen, tala om för folk hur dom ska vara. Usch! Tänker mig att YouTubern "Count Dankula" betett sig väldigt illa, liksom denna monsterman. YECK! Snackar visst en massa, vägrar lyda order etc. Vi får försöka spärra in män som dessa kanske, om dom nu inte har vett att vara tysta. Oerhört upprörande! Dom pratar på!

Manisk? Var det avkopplande att vara bannad? Jag håller iallafall med dig att han är fruktansvärd den här Jordan snubben. Men många får på internet sugs med i hans resonemang, och sedan bräker de i flocken samma ramsor. "bää bää kvinnor är dumma, bää bää, det är synd om oss män, bää bää, feminism är jättefarligt, bää bää" osv.

De kan inte tänka själva.

Medlem
Skrivet av Deliverans:

Manisk? Var det avkopplande att vara bannad? Jag håller iallafall med dig att han är fruktansvärd den här Jordan snubben. Men många får på internet sugs med i hans resonemang, och sedan bräker de i flocken samma ramsor. "bää bää kvinnor är dumma, bää bää, det är synd om oss män, bää bää, feminism är jättefarligt, bää bää" osv.

De kan inte tänka själva.

Är du igång nu igen!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Avstängd
Skrivet av Soulless:

Är du igång nu igen!

Är du?

Medlem

"bää bää kvinnor är dumma, bää bää, det är synd om oss män, bää bää, feminism är jättefarligt, bää bää"
Är det du Cathy Newman? haha.. men när har han påstått det här? Men hellre bää än följande:

"Jag slår dig om du inte håller med mig."
"Jag ska göra massa oljud så du inte får uttrycka dig"
"Bomma igen dörren och bränn dom inne"
"Du är en rasist, homofob och transfobist bara för att du vill skydda yttrandefriheten"

Några ageranden och quotes från orationella PK grupper som är emot Jordan i Canada.. Vettiga va? Nästa lika vettigt som dina påhitt om vad JP tycker! Om det är nåt jag inte tål så är det falska anklagelser mot någon som tydligen gör en himla massa bra för samhället, annars skulle han inte ha den uppmärksamheten som han fått! Du behöver inte hålla med honom, men det är en annan femma att vrida och vända på det han faktiskt sagt

Medlem

Jag tycker väll vissa saker han pratar om låter väll rätt vettigt, men vissa saker är ju rent skräp..

Medlem

Jag har sett på hans youtube föreläsningar sedan drygt 2,5 år sedan.

Majoriteten av hans content handlar inte särskilt mycket om politik utan framförallt om människan. Han pratar mycket om bland annat Nietzsche och tolkar hans texter. Det är egentligen helt vanliga föreläsningar som på vilket universitet som helst enda skillnaden är att Jordan är superduktig att få folk att förstå innebörden av innehållet och presenterar det på ett bra sätt.

Jag uppskattar Jordans sätt att leverera svårt innehåll. I en föreläsning berättade han om vår tendens att söka vård och trygghet hos andra istället för att försöka vara vår egna trygghet och vård.

I en annan föreläsning diskuterade han kring ämnet att mer eller mindre alla våra beteenden är grundade i vår egna själviska natur. Något jag upplever stämmer om man reflekterar lite över det..Om jag hjälper någon så får det mig att må bra, jag blir glad över att ha hjälpt någon..

Hade jag inte mått bra av att hjälpa andra så vet jag inte om jag hade gjort det.

Alltså majoriteten av det han säger, skriver osv är egentligen väldigt okontroversiellt, men om man tittar och lyssnar på hans budskap genom en "feminist hatande gubbe"-lins så kommer man se dom budskapen man vill se.. Om man däremot lyssnar och reflekterar lite istället så tror jag att dom flesta kan uppskatta Jordans föreläsningar.

Medlem
Skrivet av IluvBread:

Jag har sett på hans youtube föreläsningar sedan drygt 2,5 år sedan.

Majoriteten av hans content handlar inte särskilt mycket om politik utan framförallt om människan. Han pratar mycket om bland annat Nietzsche och tolkar hans texter. Det är egentligen helt vanliga föreläsningar som på vilket universitet som helst enda skillnaden är att Jordan är superduktig att få folk att förstå innebörden av innehållet och presenterar det på ett bra sätt.

Jag uppskattar Jordans sätt att leverera svårt innehåll. I en föreläsning berättade han om vår tendens att söka vård och trygghet hos andra istället för att försöka vara vår egna trygghet och vård.

I en annan föreläsning diskuterade han kring ämnet att mer eller mindre alla våra beteenden är grundade i vår egna själviska natur. Något jag upplever stämmer om man reflekterar lite över det..Om jag hjälper någon så får det mig att må bra, jag blir glad över att ha hjälpt någon..

Hade jag inte mått bra av att hjälpa andra så vet jag inte om jag hade gjort det.

Alltså majoriteten av det han säger, skriver osv är egentligen väldigt okontroversiellt, men om man tittar och lyssnar på hans budskap genom en "feminist hatande gubbe"-lins så kommer man se dom budskapen man vill se.. Om man däremot lyssnar och reflekterar lite istället så tror jag att dom flesta kan uppskatta Jordans föreläsningar.

Tack för ett konstruktivt och välskrivet inlägg!

Medlem
Skrivet av quadratis:

tycker han har en del vettiga saker att säga (och en del mindre vettiga), men gillar inte personkulten som tycks uppstått omkring honom på sistone. dessutom är det lite peterson overload just nu.

känns lite som han balanserar mellan sam harris (ja!) och ben shapiro (blä) så man vet inte riktigt var man har honom.

Håller med där – också mitt intryck efter att ha sett en del videos på YouTube med honom som en vän skickat.

Skrivet av IluvBread:

I en annan föreläsning diskuterade han kring ämnet att mer eller mindre alla våra beteenden är grundade i vår egna själviska natur. Något jag upplever stämmer om man reflekterar lite över det..Om jag hjälper någon så får det mig att må bra, jag blir glad över att ha hjälpt någon..

Hade jag inte mått bra av att hjälpa andra så vet jag inte om jag hade gjort det.

Jag har aldrig riktigt förstått argumentet att allting på något vis enbart skulle handla om vårt egna jag. Eller jo, det gör det ju för oss själva – men så är det för oss alla! Tänker på det där med att vara vänlig och omtänksam mot andra – visst, det är något som man själv också får någon ting tillbaka av, men det tar ju inte bort det faktum att du gjort någon annan glad.

Tänker också lite på att mina funderingar på senare tid gällande hur mycket pengar jag skänkt i välgörenhet under många år snarare ger mig ångest än att jag får något ut av det själv. Men jag tror och hoppas att någon annan fått glädje av det. Så trots att jag själv inte mår så bra av att ge så försöker jag se saker ur en annan människas perspektiv. Det vi kallar empati?

Sen är det så klart så att vi inte kommer ifrån att vi upplever världen genom våra egna ögon, men jag tycker som sagt att det är märkligt att avgränsa saker och ens interaktion med andra till en själv bara för det.

Tänkte också nämna ett par saker som Peterson sagt som verkligen fått mig att rynka på näsan (har även kommenterat på ett par YouTube-klipp just därför).

En kommentar på denna video där jag skrev:

Citat, mig själv:
I think it's irrational with self-interest because self-interest applies to all of us, all the time, at the same time. So what gives one individual the (rational) right to take his self-interest above some else's? Just because he's in the particular skull (mind) he happens to be in? Well, so is everyone else!

Peterson (https://youtu.be/h_wtAAjLXy0):
”Yes, you can be a non-beleiver but the funny thing about that is too, you can’t be a non-beleiver in your action you see because Harris’s metaphysics is fundamentally Christian so he acts out a Christian metaphysics but he says well I don’t believe it, it’s like well yeah you do because you’re acting it out. You just say you don’t believe it.”

Vad sjutton menar karln med det? Precis som om Kristendomen skulle vara moralens grundpelare? Precis som man inte kan hålla med om att vissa aspekter av Kristendomen är vettiga utan att köpa hela konceptet?

Han har även sagt (i videon närmast ovan om jag inte minns fel):
"If there is no higher value – if there is no transcendent value – then you can do whatever you want."

Öhhh, va? Varför då?

Avstängd

Skulle du kunna bli dömd till fängelse under premisser som: Ni och "bekanta" samtalar där ett eller flera vittnen uppfattar dig beskriva facism i possitiva ordalag genom uttalanden som "Hitler städade upp på fabrikerna, gjorde det rent och snyggt efter "lortgrisarna", "Mussolini tog krafttag mot dom kriminella "typerna" (maffian). Eller följdaktligen talade illa om icke heterosexuella? Påtalar att du inte gillar äldre? Säger att fettma är sjukligt? Tillkännager att du föredrar vita kvinnor som man? Menar att barn bara är i vägen? Liknar kvinnor vid djur? Om du hävdar att kultur X har stagnerat, inte är lika suverän som kultur Y? Du som man attraheras av yngre kvinnor? Verkligen ser ner på handikappade?

Avstängd
Skrivet av Jokkepalm:

Oroligt lugn i hela intervjun trots ständiga påhopp. Det är intressant att han både är emot nazistiska och marxist-feministiska rörelser på en och samma gång - han menar att båda är lika farliga.
youtube.com/watch?v=nS9W-wlJHPA

Yep! För mycket socker?...........................................? Raderat. Fel adressat!

Möjligt att frun häver i sig för mycket choklad, med inlägget om kost skulle inte hit.

Medlem

Kan inte säga annat än att de senaste inläggen har varit klockrena.. Det ni skriver får mig verkligen att tänka till! Men Lackis! Ja, det är definitivt något fel med den kost som är standard i dagläget, det är svårt att anpassa sig, även som vegetarian. Det överskott av kolhydrater och kött är verkligen inte bra, som småningom så tror jag att vi alla kommer behöva anpassa oss. Som det ser ut är denna standard kost verkligen inte hållbar! Har vi huggtänder? Nej. Varför äter vi ens kött? Bekvämlighet och för att det är gott! Som Ickeköttätare kan jag säga att det är gott men det är inte etiskt eller ekologisk rätt att äta det, och jag tror definitivt att det inte är nyttigt att äta det dagligen! Vill inte dra in hela Vege vs Köttätare diskussionen här men detta är en gren som jag är säker på att Jordan har fel om!

Avstängd
Skrivet av zevile:

Kan inte säga annat än att de senaste inläggen har varit klockrena.. Det ni skriver får mig verkligen att tänka till! Men Lackis! Ja, det är definitivt något fel med den kost som är standard i dagläget, det är svårt att anpassa sig, även som vegetarian. Det överskott av kolhydrater och kött är verkligen inte bra, som småningom så tror jag att vi alla kommer behöva anpassa oss. Som det ser ut är denna standard kost verkligen inte hållbar! Har vi huggtänder? Nej. Varför äter vi ens kött? Bekvämlighet och för att det är gott! Som Ickeköttätare kan jag säga att det är gott men det är inte etiskt eller ekologisk rätt att äta det, och jag tror definitivt att det inte är nyttigt att äta det dagligen! Vill inte dra in hela Vege vs Köttätare diskussionen här men detta är en gren som jag är säker på att Jordan har fel om!

Får hoppas på det, är en sjuklig ostätare, lol! Även vegetarian, fungerar bra tycker jag personligen, men det ska jag möjligen överlåta åt andra att avgöra. När dom möts av ett grått spöke, lol!

Avstängd

Hemskt ledsen, med som ett sista Count Dankula inlägg här. Vänligen lyssna på YouTubern "Demirep - Count Dankula and the Witches". Kunde inte låta denna passa, sorry!

Inaktiv

@zevile: Människan behöver äta kött naturligt. Annars får vi inte i oss vitamin B-12. B-12 är livsnödvändigt.
Alla veganer tar kosttillskott, om de inte gör det så borde de göra det.

Medlem
Skrivet av star-affinity:

Håller med där – också mitt intryck efter att ha sett en del videos på YouTube med honom som en vän skickat.

Jag har aldrig riktigt förstått argumentet att allting på något vis enbart skulle handla om vårt egna jag. Eller jo, det gör det ju för oss själva – men så är det för oss alla! Tänker på det där med att vara vänlig och omtänksam mot andra – visst, det är något som man själv också får någon ting tillbaka av, men det tar ju inte bort det faktum att du gjort någon annan glad.

Nej absolut tar det inte bort det faktum att någon blid glad, varför skulle det göra det?
Net positivt är det att vara snäll och trevlig mot sin omgivning.. Men hade du varit snäll om det inte fanns någon positiv effekt?

Skrivet av star-affinity:

Tänker också lite på att mina funderingar på senare tid gällande hur mycket pengar jag skänkt i välgörenhet under många år snarare ger mig ångest än att jag får något ut av det själv. Men jag tror och hoppas att någon annan fått glädje av det. Så trots att jag själv inte mår så bra av att ge så försöker jag se saker ur en annan människas perspektiv. Det vi kallar empati?

Sen är det så klart så att vi inte kommer ifrån att vi upplever världen genom våra egna ögon, men jag tycker som sagt att det är märkligt att avgränsa saker och ens interaktion med andra till en själv bara för det.

Det är toppen att du skänker pengar till välgörenhet. Att du får ångest över det skulle väl också kunna grundas i något själviskt? Det är pengar DU inte längre har.
Sen tröstar du dig själv med att andra mår bra av dina välgörenhets pengar. Om den trösten inte funnits, hade du fortfarande skänkt pengarna?

Vi skaffar inte vänner för att andra ska må bra, utan vi mår själva bra av att ha vänner.. På så vis grundar sig din dragkraft att skaffa vänner i en självisk grund. Men att det är själviskt innebär inte att det är negativt.

Vi kan titta på människan och vårt begär att skaffa familj och barn. Varför tror du egentligen folk är villiga att traska runt med ett barn i magen i 9 månader och sedan riskera livet vid födsel?
Jo, det gynnar mänskligheten och oss själva om vi fortplantar oss och för våra gener vidare.

Jag tycker inte det är dåligt att folk skaffar barn, men det är ju inte direkt som om föräldrarna tänker "Åhh nu är det dags att göra en tjänst för en person som vi inte vet någonting om, som vi inte känner och ge en person vi inte känner ett liv!"
Nej utan vi har helt enkelt en inbyggd självisk drivkraft som säger "Skaffa barn"
Något som i sig inte är negativt, utan snarare positivt.. Det driver ju mänskligheten framåt.

Skrivet av star-affinity:

Tänkte också nämna ett par saker som Peterson sagt som verkligen fått mig att rynka på näsan (har även kommenterat på ett par YouTube-klipp just därför).

En kommentar på denna video där jag skrev:

Citat, mig själv:
I think it's irrational with self-interest because self-interest applies to all of us, all the time, at the same time. So what gives one individual the (rational) right to take his self-interest above some else's? Just because he's in the particular skull (mind) he happens to be in? Well, so is everyone else!

Peterson (https://youtu.be/h_wtAAjLXy0):
”Yes, you can be a non-beleiver but the funny thing about that is too, you can’t be a non-beleiver in your action you see because Harris’s metaphysics is fundamentally Christian so he acts out a Christian metaphysics but he says well I don’t believe it, it’s like well yeah you do because you’re acting it out. You just say you don’t believe it.”

Vad sjutton menar karln med det? Precis som om Kristendomen skulle vara moralens grundpelare? Precis som man inte kan hålla med om att vissa aspekter av Kristendomen är vettiga utan att köpa hela konceptet?

Han har även sagt (i videon närmast ovan om jag inte minns fel):
"If there is no higher value – if there is no transcendent value – then you can do whatever you want."

Öhhh, va? Varför då?

Ja well först och främst skulle det vara helt bisarrt att tro att en människa skulle endast ha åsikter som stämmer överens med dina. Så du får rynka på näsan hur mycket som helst, du behöver inte hålla med om allt och det bör man ju inte göra.
Jag vet att han bland annat pratar om hur barn är det absolut bästa som finns.. Det håller inte jag med om, men karln har ju barn så det är ju fullständigt rimligt att han känner så!

Jag tolkar det han säger om kristendomen som att även om du inte tror på kristendomen, så kan du ändå vara troende/agera som en troende genom att ha kristna värderingar.
Av händelse är ju kristna värderingar ganska grundläggande för mänskligheten över lag.. Så det är väl klart det finns överlappning? Du behöver inte vara kristen för att dela åsikter och värderingar som kristendomen har.

Tycker denna videon där han berättar hur de 10 budorden dök upp känns rätt relevant här.
https://www.youtube.com/watch?v=JFD1xFQSRh4
Man behöver ju inte vara troende för att tycka det är dumt att mörda liksom.

Låter nästan som att du är missnöjd med hur budskapet levereras istället för att reflektera över det som sägs. Hur spännade hade livet varit om man inte blir utmanad i sina åsikter och presenteras andra synvinklar då och då?

Medlem

Han har en del intressanta intervjuer för de som är intresserade.
Har följt honom ett tag, och jag tror att det som gör att han är så uppskattad är att han säger ifrån
när han blir attackerad av diverse rabiata ideologer.

The Rubin Report:

Joe Rogan Experience #1070

Bägge dessa kanaler har flera intervjuer med honom som kan vara värda att kolla på om intresse finns.
Jag gillar de kanalerna själv eftersom de tar sin tid och låter gästerna tala till punkt,
vilket jag tycker är ett bättre format än vad det nu är som televisionen sysslar med nu för tiden.

Bret Weinstein är en liknande person som också kan vara intressant att kolla upp.
Även han är en akademiker som blev attackerad för att han hade fel åsikter,
men som egentligen inte var åsikter eftersom de var baserade på forskningsrön.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem
Skrivet av IluvBread:

Nej absolut tar det inte bort det faktum att någon blid glad, varför skulle det göra det?
Net positivt är det att vara snäll och trevlig mot sin omgivning.. Men hade du varit snäll om det inte fanns någon positiv effekt?

Men om jag vet att någon annan också blir glad så gör jag knappast det enbart för min egen skull – det är det som är min poäng. Självklart är det omöjligt att utföra en handling utan att man själv ser konsekvenserna av det. Om det inte fanns någon positiv effekt för mig själv men enbart för omgivningen? Ja, då hade jag varit snäll. Finns det ingen positiv effekt för någon hade jag definitivt låtit bli.

Skrivet av IluvBread:

Det är toppen att du skänker pengar till välgörenhet. Att du får ångest över det skulle väl också kunna grundas i något själviskt? Det är pengar DU inte längre har.
Sen tröstar du dig själv med att andra mår bra av dina välgörenhets pengar. Om den trösten inte funnits, hade du fortfarande skänkt pengarna?

Ja, just den aspekten håller jag med är självisk. Men det handlar nog om att resultatet av de pengar man skänker är väldigt abstrakt – jag får helt enkelt lita på att det gör nytta, men kan inte se några direkta konsekvenser av att just mitt bidrag gör det. Men hade absolut fortsatt att ge även om det inte fanns någon form av tröst så länge som jag visste att pengarna gjorde nytta för någon annan.

Skrivet av IluvBread:

Vi skaffar inte vänner för att andra ska må bra, utan vi mår själva bra av att ha vänner.. På så vis grundar sig din dragkraft att skaffa vänner i en självisk grund. Men att det är själviskt innebär inte att det är negativt.

Men det där tycker jag är att utesluta en viktig aspekt – i sociala sammanhang så handlar saker aldig om bara en människas upplevelser, utan alla som är delaktiga. Vi skaffar väl vänner både för att vi själva ska må bra och för att andra ska må bra? Varför måste det ena utesluta det andra?

Skrivet av IluvBread:

Vi kan titta på människan och vårt begär att skaffa familj och barn. Varför tror du egentligen folk är villiga att traska runt med ett barn i magen i 9 månader och sedan riskera livet vid födsel?
Jo, det gynnar mänskligheten och oss själva om vi fortplantar oss och för våra gener vidare.

Jag tycker inte det är dåligt att folk skaffar barn, men det är ju inte direkt som om föräldrarna tänker "Åhh nu är det dags att göra en tjänst för en person som vi inte vet någonting om, som vi inte känner och ge en person vi inte känner ett liv!"
Nej utan vi har helt enkelt en inbyggd självisk drivkraft som säger "Skaffa barn"
Något som i sig inte är negativt, utan snarare positivt.. Det driver ju mänskligheten framåt.[/quote]

Du menar att det är själviskt att skaffa barn? Vet inte om jag är beredd att hålla med – man slänger en stor del av sitt eget liv (i form av tid till ens egna intressen) i papperskorgen. Men visst ger det en också en hel del som man inte hade innan.

Kan säga att jag var inte övertygad om att jag ville bli pappa, så är kanske ett undantag där gällande den själviska drivkraften ”Skaffa barn”.

Skrivet av IluvBread:

Ja well först och främst skulle det vara helt bisarrt att tro att en människa skulle endast ha åsikter som stämmer överens med dina. Så du får rynka på näsan hur mycket som helst, du behöver inte hålla med om allt och det bör man ju inte göra.
Jag vet att han bland annat pratar om hur barn är det absolut bästa som finns.. Det håller inte jag med om, men karln har ju barn så det är ju fullständigt rimligt att han känner så!

Vilken tur att jag inte tror det då. Men likväl är det väl inte bisarrt att jag reagerar när någon säger något som jag verkligen finner märkligt? Menar du att man bara ska acceptera att folk tycker olika och inte ifrågasätta? Det tycker inte jag. Jag vill gärna bli ifrågasatt (som du gör nu) och är beredd att ändra åsikt, men självklart kommer jag argumentera tillbaka om jag inte tycker det du säger är rimligt.

Skrivet av IluvBread:

Jag tolkar det han säger om kristendomen som att även om du inte tror på kristendomen, så kan du ändå vara troende/agera som en troende genom att ha kristna värderingar.
Av händelse är ju kristna värderingar ganska grundläggande för mänskligheten över lag.. Så det är väl klart det finns överlappning? Du behöver inte vara kristen för att dela åsikter och värderingar som kristendomen har.

Tycker denna videon där han berättar hur de 10 budorden dök upp känns rätt relevant här.
https://www.youtube.com/watch?v=JFD1xFQSRh4
Man behöver ju inte vara troende för att tycka det är dumt att mörda liksom.

Vad jag inte förstår är varför det är just kristendomen som blir tillskriven någon sorts grund för just de värderingar som kristendomen har. Som om de koncepten inte skulle finnas uttalade innan kristendomen? Begrepp som kärlek, omtänksamhet och empati för sin nästa ”föddes” i och med kristendomen? Det är dumt att mörda var det ingen som insåg innan kristendomen kom in i bilden? Kan inte tänka mig att det är så.

Skrivet av IluvBread:

Låter nästan som att du är missnöjd med hur budskapet levereras istället för att reflektera över det som sägs. Hur spännade hade livet varit om man inte blir utmanad i sina åsikter och presenteras andra synvinklar då och då?

Men det där stämmer inte – problemet är (som sagt) att jag inte förstår vad det är som sägs. Eller snarare: jag tycker inte resonemanget ”makes sense”. Det kan absolut bero på att jag har missförstått eller inte är tillräckligt smart osv. Men min förvåning är ärlig.

Avstängd
Skrivet av anon_306295:

@zevile: Människan behöver äta kött naturligt. Annars får vi inte i oss vitamin B-12. B-12 är livsnödvändigt.
Alla veganer tar kosttillskott, om de inte gör det så borde de göra det.

Får man inte rikligt med B-12 av ost?

Avstängd
Skrivet av Svartsmurfen:

Han har en del intressanta intervjuer för de som är intresserade.
Har följt honom ett tag, och jag tror att det som gör att han är så uppskattad är att han säger ifrån
när han blir attackerad av diverse rabiata ideologer.

The Rubin Report:
https://www.youtube.com/watch?v=iRPDGEgaATU

Joe Rogan Experience #1070
https://www.youtube.com/watch?v=6T7pUEZfgdI

Bägge dessa kanaler har flera intervjuer med honom som kan vara värda att kolla på om intresse finns.
Jag gillar de kanalerna själv eftersom de tar sin tid och låter gästerna tala till punkt,
vilket jag tycker är ett bättre format än vad det nu är som televisionen sysslar med nu för tiden.

Bret Weinstein är en liknande person som också kan vara intressant att kolla upp.
Även han är en akademiker som blev attackerad för att han hade fel åsikter,
men som egentligen inte var åsikter eftersom de var baserade på forskningsrön.

Japp! Diggar Joe Rogans sittningar med Peterson skarpt. Och för er som inte känner till "Karen Straughan" kan jag rekomendera henne, sylvass.

Avstängd
Skrivet av marcus8958:

Vad finns det för mening med att göra det mer komplicerat? Varför inte bara dela in folk efter om dom är biologiskt man eller kvinna?
Om du ska till läkaren och fylla in en blankett om du är man eller kvinna blir det betydligt enklare för läkaren om han får veta om du är en man eller kvinna istället för en 12 könad asexuell hermafroditgurkrobot.

Var det inte Lauren Southern som passade på med att bli man under sin lunchrast för något år sedan? Har för mig att hon fick en kvart över att fylla ut med annat, så!

Avstängd

För tråkigt att "Tommy Sotomayor" verkat sluta med YouTube. Tycker han var en oerhört viktig röst för den svarta gemenskapen i USA. Påminner en del om Jordan Peterson tycker jag. Möjligen en mer "down to earth" variant av Peterson, som talar samma språk som sin målgrupp gör. Men budskapet är väldigt likt Petersons, ledsamt , bidrog med så mycket. Någon som kan lyfta Afroamerikaner på riktigt, någon som faktiskt tar dom på alvar. I synnerhet dom unga. Får hoppas på att han inspirerat andra, som kan ta över efter honom. Vilket slöseri!

Avstängd

Mig? Jag är en vit ung vuxen man med låg utbildning. Och har för avsikt att så förbli. Ska överlämna min plats, ställa mig vid sidan. Så att någon annan får den möjligheten jag missar. Gärna en kvinna från mellanösterns mest eftersatta regioner. Eller en kvinna från Somalia. Jag gör offer, överlämnar en rik framtid åt en främling.
Ungefär som Jordan Peterson beskriver det. "Att göra offer nu för att skörda vinsterna senare", du försakar en kortsiktig vinning, en omedelbar belöning nu för att bygga, avvara framtiden rikedom och myckenhet. En av Jordans mycket kloka tolkning av den kristen mythos. Jesus på korset.
Något var socialist borde anamma. Kulturell eller inte, sympatiserande med arbetaren eller inte. Även om man är statsanställd tjänsteman. Likt Kineserna, inte framhäva sig, du gör gott tigandes.

Ska vi rent av anta rollen "förgäves"? Som om, "Jag är avsägandet av mitt namn", " Jag är allt och ingenting", "Jag är den stora tystnaden". Kanske gå vidare in i det okända i hemlighet? Utan att någon får vetskap om vårt värv.

Jag ställer upp. Lätt! Något liberaler före mig gjort i generationer.

Glad Påsk på er allihop!

Inaktiv
Skrivet av lackis:

Mig? Jag är en vit ung vuxen man med låg utbildning. Och har för avsikt att så förbli. Ska överlämna min plats, ställa mig vid sidan. Så att någon annan får den möjligheten jag missar. Gärna en kvinna från mellanösterns mest eftersatta regioner. Eller en kvinna från Somalia. Jag gör offer, överlämnar en rik framtid åt en främling.
Ungefär som Jordan Peterson beskriver det. "Att göra offer nu för att skörda vinsterna senare", du försakar en kortsiktig vinning, en omedelbar belöning nu för att bygga, avvara framtiden rikedom och myckenhet. En av Jordans mycket kloka tolkning av den kristen mythos. Jesus på korset.
Något var socialist borde anamma. Kulturell eller inte, sympatiserande med arbetaren eller inte. Även om man är statsanställd tjänsteman. Likt Kineserna, inte framhäva sig, du gör gott tigandes.

Ska vi rent av anta rollen "förgäves"? Som om, "Jag är avsägandet av mitt namn", " Jag är allt och ingenting", "Jag är den stora tystnaden". Kanske gå vidare in i det okända i hemlighet? Utan att någon får vetskap om vårt värv.

Jag ställer upp. Lätt! Något liberaler före mig gjort i generationer.

Glad Påsk på er allihop!

Det där låter tragiskt och är precis det som Jordan Peterson är emot, unga män som slänger bort sina liv.
Han snackar mycket om att unga män inte får någon uppmuntran och guidning i livet och att de därför aldrig uppnår sin potential.
Det du borde göra är att skita i feminism-bullshitten om att vita män ska lämna plats och istället ta den plats du vill ha i världen, och köra över alla som står ivägen oavsett kön eller hudfärg.

Avstängd

Helt otroligt!

12
Skriv svar