Quiz – Spelbranschens rockstjärnor och ikoner!

Robot
Quiz – Spelbranschens rockstjärnor och ikoner!

Legendariska spelskapare och hypande britter i veckans rafflande quiz.

#kändiskoll, #praliner, #quiz, #shigeru


Medlem

6 av 10 rätt - utan att känna till någon av personerna sedan tidigare. Det måste väl ändå räknas som ett mer än godkänt resultat?

Roligt att se att spelutvecklare också kan bli kändisar. För egen del känner jag bara till deras alster, men efter något år här på FZ har jag insett att det finns riktig kultstatus kring vissa av gubbarna. Kul.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Gnällkuk

@Nomman: Oj, du måste vara väldigt ung


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

2/10, får skylla på att jag aldrig ägt någon konsol så nästan allt var okänt.

Medlem

5/10 Korrekta svar!
Du har koll på några av branschens giganter, men är bara lagom-middle-of-the-pack-halverst inne i utvecklarloopen. Okej jobbat!

Som jag sa sist gång ang spelskapare i quizer; mitt fokus är på spelen, inte vilka personer som skapat dem! :/

Medlem

@tricky: Ja, bara 32, än har jag tid att lära 😏


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

6/10, ganska hyggligt med tanke på att jag inte alls har någon koll på personer som enbart verkar inom "konsol-spelande".

Skribent

8/10 Det får väl anses vara mer än godkänt tycker jag.

Moderator | Testpilot

9/10!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Gen
Medlem

Bravo! Du känner dina utvecklare lika väl som spelen de skapar! Ta spelhelg med ett stort "Grattis!" från oss på redaktionen.

Tack!

Medlem

9/10 Missade på Snatcher frågan, hade ingen susning och det rätta svaret verkade för galet för att vara sant, inte förvånad att det stoppades.

Avstängd

"2/10 Korrekta svar!
Eftertexter och E3-intervjuer är inget för dig - personerna bakom spelen intresserar inte dig."

Ser allt på E3.

Medlem

5/10, helt ok eftersom jag mest gissade

Medlem
Medlem

8/10 Bra start på helgen!

Medlem

7/10 Korrekta svar!
Bravo! Du känner dina utvecklare lika väl som spelen de skapar!

Bättre än vad jag hade vågat hoppas.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Säg vad du vill om honom i dagsläget, men Peter Molyneux har medverkat i produktionen av ett antal klassiska PC-spel. Bullfrog gjorde fan nästan bara bra grejer när Molyneux närvarade; Syndicate/Syndicate Wars, Magic Carpet 1/2, Theme Park, Hi-Octane, Dungeon Keeper, Theme Hospital. Du har rätt, Gustav, jag kan inte bringa mig själv till att ogilla den snubben.


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem
Skrivet av Banzeken:

Säg vad du vill om honom i dagsläget, men Peter Molyneux har medverkat i produktionen av ett antal klassiska PC-spel. Bullfrog gjorde fan nästan bara bra grejer när Molyneux närvarade; Syndicate/Syndicate Wars, Magic Carpet 1/2, Theme Park, Hi-Octane, Dungeon Keeper, Theme Hospital. Du har rätt, Gustav, jag kan inte bringa mig själv till att ogilla den snubben.

Så länge du inte nämner Godus så... Molyneux övergav spelet när det var långtifrån klart. Tusentals spelare som sponsrat Godus i Kickstarter eller köpt Early Access-versionen stod kvar och undrade vad som hände. Jösses vad många broar Molyneux brände i det projektet.

Det var rätt tragikomisk historia för han lovade hur mycket som helst och byggde på egen hand upp en galen hype, och sedan bara försvinner människan från radarn. Inte ett pip på månader. Snacka om att ta pengarna och dra iväg.

Men alla kan ju göra misstag och det verkar trots allt som att han trots allt lärde sig något av det hela. Här finns en intressant intervju som Molyneux gjorde för ett par år sedan i efterdyningarna kring spektaklet.

Skägg.
10 Chambers
1
Skriv svar