Ungarnas semester är räddad – Fortnite kommer till Android i sommar

Robot
Ungarnas semester är räddad – Fortnite kommer till Android i sommar

Med nyheter inom HUD och voice chat.

#android, #epic-games, #fortnite


Inaktiv
Citat:

Spelet ska även optimeras så att det presterar bättre på lite svagare mobiler samt att det även nu ska ta mindre plats i mobilen.

Perfekt! PUBG laggade rätt friskt på min LG Nexus 5X med dåligt/svagt/kasst batteri.

Inaktiv

Tycker mig se en stark bitterhet mot Fortnite från PUBG-spelande FZ-redaktionen.
Både ungar och 12-åringar omnämns i nyheten. Fortnite har visserligen en barnslig cartoon design, men det har även WoW och Overwatch och där ser jag inga konstanta påpekanden om 12-åringar och ungar.

Är det på grund av att ert PUBG hamnat i skuggan av kvaliteten och populariteten hos Fortnite? Eller varför sådan stark bias hos er skribenter?

Medlem

Kul o kunna dra fram mobilen o kunna lira med polare bara sådär ju 😀

Skribent
Skrivet av anon_319742:

Tycker mig se en stark bitterhet mot Fortnite från PUBG-spelande FZ-redaktionen.
Både ungar och 12-åringar omnämns i nyheten. Fortnite har visserligen en barnslig cartoon design, men det har även WoW och Overwatch och där ser jag inga konstanta påpekanden om 12-åringar och ungar.

Är det på grund av att ert PUBG hamnat i skuggan av kvaliteten och populariteten hos Fortnite? Eller varför sådan stark bias hos er skribenter?

Nepp, inget sådant. Du läser in för mycket. Bara att spelet har en yngre målgrupp.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem
Skrivet av erikcedervall:

Nepp, inget sådant. Du läser in för mycket. Bara att spelet har en yngre målgrupp.

Håller med att lira shooters på mobilen är det nästan bara yngre generationen som gör. När jag åker buss är det bara ynglingarna som kör PUBG i mobilen t.ex. Äldre som lirar på mobilen rör det som oftast om andra sorters spel.

På stationära fronten skulle jag tippa på att medelåldern är högre i PUBG än Fortnite så rubriken är nog korrekt

Medlem

Rubriken är felaktig: Ungens semester är förstörd, pappa kommer skjuta n00bs hela semestern. I varje fall i min familj 😉


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Att det ens ska ta extra tid att släppa till Android.. Tidexklusiva appar till mobiler är ju liksom ute

Avstängd

Så när ungarna inte får spela mer för dagen tar ni ifrån deras mobiler från dem då eller hur gör ni med det hela då för vad ska de ringa er då på om de är hos någon polare och lattjar fotboll? #DagensI-landsProblem #JagTroddeManVarUteOchRördePåSigPåSommarenSomUnge

Medlem

@anon_319742: Jobbar som lågstadielärare och kan säga dig att 95% av Fortnites spelarbas är årskus 1-3.

Medlem
Skrivet av lolBEEF:

@veckans: Jobbar som lågstadielärare och kan säga dig att 95% av Fortnites spelarbas är årskus 1-3.

Det är ju också faktiskt ett av få "skjuta-spel" som är mer barnvänliga. Detta multiplicerat med Battle Royale trenden

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av anon_319742:

Tycker mig se en stark bitterhet mot Fortnite från PUBG-spelande FZ-redaktionen.
Både ungar och 12-åringar omnämns i nyheten. Fortnite har visserligen en barnslig cartoon design, men det har även WoW och Overwatch och där ser jag inga konstanta påpekanden om 12-åringar och ungar.

Är det på grund av att ert PUBG hamnat i skuggan av kvaliteten och populariteten hos Fortnite? Eller varför sådan stark bias hos er skribenter?

Det är nog inte konstigare än att genomsnittsåldern bland Fortnite-spelare är klart yngre än PUBG.

Det har inte särskilt mycket med vare sig grafisk estetik eller gameplay att göra, utan snarare att Fortnite är gratis.

Medlem

@lolBEEF: Jobbar som mellanstadielärare och kan säga dig att 95% av Fortnites spelarbas är årskurs 4-6.

Medlem

27 bast och spelar hellre fortnite än PUBG. Får se vad jag säger efter att ha testat den mindre banan på PUBG. Med mindre karta kanske frekvensen på servrarna blir bättre också

Medlem

@Leffe76: Jobbar som högstadielärare och kan säga dig att 95% av Fortnites spelarbas är årskurs 7-9. 😉

Medlem

Bra att veta att 285% av fortnites spelarbas är mellan 7 och 15 år.

Medlem
Skrivet av lolBEEF:

@veckans: Jobbar som lågstadielärare och kan säga dig att 95% av Fortnites spelarbas är årskus 1-3.

Skrivet av Leffe76:

@lolBEEF: Jobbar som mellanstadielärare och kan säga dig att 95% av Fortnites spelarbas är årskurs 4-6.

Skrivet av Yabba:

@Leffe76: Jobbar som högstadielärare och kan säga dig att 95% av Fortnites spelarbas är årskurs 7-9. 😉

Jag jobbar på ett äldreboende och jag kan säga att 100% av Fortnites spelarbas är inte äldre an 80 år gamla.


signatur

If u can´t kill me, Join me

1
Skriv svar