Allt du behöver veta om Battlefield V

Avstängd

Gällande begränsad ammo så hoppas jag på att fordon såsom tanks och flygvapen måste åka tillbaka till sina spawns efter de har sprayed n' prayed ett tag. Det var en klar störande del i BF3-4 när tanks kunde stå på någon svåråtkomlig plats och spamma sönder med "långdistansskott" eller flygplan och helikoptrar som aldrig behövde ladda sina kraftfullaste skott så de var som extremt duktiga med dessa fordon kunde dominera hela kartan vilket gjorde det hela till en "deathmatch" mer än en riktig BF-match imho.

Medlem

Inte nödvändigtvis superpepp på ett battle royale-läge men få AAA-spel är väl bättre lämpade för det än Battlefield-serien. Behöver ju knappt ändra något förutom att du inte kan respawna.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Bara "Röstkommunikationen inom squads släcks inte mellan matcher och laddmenyer" gör ju att man blir varm inombords

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Lust att ange källa? Krypskyttar och piloter är de enda jag vet, men det var ju i den sovjetiska armén.

Fanns ett flertal kvinnliga agenter i t ex SOE bl a https://en.wikipedia.org/wiki/Violette_Szabo som fick ett "George Cross"

Medlem

Verkar riktigt nice!

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Lust att ange källa? Krypskyttar och piloter är de enda jag vet, men det var ju i den sovjetiska armén.

Tänkte mest på Polska Armia Krajowa.
http://www.polishresistance-ak.org/12%20Article.htm
Läser man wiki också så står de "One of the articles of the capitulation was that the German Army recognized them as full members of the armed forces and needed to set up separate prisoner-of-war camps to hold over 2000 women prisoners-of-war"
https://en.wikipedia.org/wiki/Women_in_World_War_II#Poland

Sen fanns de väl massa motståndsrörelser men jag antar vi inte pratar om dom

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Lust att ange källa? Krypskyttar och piloter är de enda jag vet, men det var ju i den sovjetiska armén.

https://en.wikipedia.org/wiki/Women_in_the_French_Resistance

Utan dessa kvinnor och mäns konstanta jobb att sabotera kommunikation och järnväg så kunde Normandie blivit ett allierat blodbad..

Dödgrävaren

Gott om kvinnor? Knappast, ryska armén som hade flest kvinnor, hade 800000, det var 3 procent av totala armén. Merparten av dessa var aldrig i närheten av strid.

USA förlorade 10.4 miljoner soldater, 16 av dessa var kvinnliga sjuksköterskor. (EDIT: Fel av mig, 407000 soldater förlorade, 16 sjuksköterskor är dock enda siffran jag får fram på dödade kvinnor från USA, plus ett par hundra som blev fångade av japsarna, men jag tror inte de dog).

Storbritannien tillät bara kvinnor i roller där de inte kunde fångas av fienden.

Kvinnors insatser på slagfältet i fronten tror jag kan uppskattas till under 0.1 procent, tycker därför det är löjligt att ha fullt fokus på henne i trailern. Fruktansvärt trött på att det ska tryckas in mångkultur och feminism överallt, oavsett om det hör hemma eller inte. Och på slagfälten under andra världskriget så fanns det ytterst få kvinnor. Löjligt pk.

Edit: Ska tilläggas att jag är fullt medveten om och har full respekt för kvinnors insatser under andra världskriget, utan dem hade de allierade antagligen inte vunnit. De borde få uppmärksamhet för de saker de faktiskt gjorde som större grupp.

Medlem
Skrivet av JackG100:

Gott om kvinnor? Knappast, ryska armén som hade flest kvinnor, hade 800000, det var 3 procent av totala armén. Merparten av dessa var aldrig i närheten av strid.

USA förlorade 10.4 miljoner soldater, 16 av dessa var kvinnliga sjuksköterskor.

Storbritannien tillät bara kvinnor i roller där de inte kunde fångas av fienden.

Kvinnors insatser på slagfältet i fronten tror jag kan uppskattas till under 0.1 procent, tycker därför det är löjligt att ha fullt fokus på henne i trailern. Fruktansvärt trött på att det ska tryckas in mångkultur och feminism överallt, oavsett om det hör hemma eller inte. Och på slagfälten under andra världskriget så fanns det ytterst få kvinnor. Löjligt pk.

Edit: Ska tilläggas att jag är fullt medveten om och har full respekt för kvinnors insatser under andra världskriget, utan dem hade de allierade antagligen inte vunnit. De borde få uppmärksamhet för de saker de faktiskt gjorde som större grupp.

10.4 Miljoner. Har du någon källa ? Trodde totala antalet döda soldater i ww2 var typ ca 20 Mille där soviet hade typ 50% av den siffran med sin köttkvarn och Tyskland typ 4 - 5 mille döda.

Dödgrävaren
Skrivet av Busko:

10.4 Miljoner. Har du någon källa ? Trodde totala antalet döda soldater i ww2 var typ ca 20 Mille där soviet hade typ 50% av den siffran med sin köttkvarn och Tyskland typ 4 - 5 mille döda.

Blandade i min sömnlöshet ihop lite siffror, vet inte var 10.4 kom ifrån, misstänker att det var ryska dödsfall. 407k jänkare, fortfarande bara 16 sjuksköterskor så fortfarande grov överrepresentation. Övriga siffror stämmer mer eller mindre. Så du hade givetvis rätt, ber om ödmjukaste ursäkt för att omedvetet ha spridit falsk information.

Övriga uppgifter är från wikipedia och Quora, mestadels efter frenetiskt googlande.

Medlem

Det var kanske inte många kvinnor i frontlinjen i riktiga WWII. Vilken tur att detta är ett spel och inte riktiga WWII. Jag tycker det ska bli riktigt kul att få flertalet coola tjejer vid min sida när jag kämpar i ett Battlefield, för första gången någonsin! Ärligt talat så tror jag inte detta är en deal-breaker för speciellt många dock.

Dödgrävaren
Skrivet av Artifactor:

Det var kanske inte många kvinnor i frontlinjen i riktiga WWII. Vilken tur att detta är ett spel och inte riktiga WWII. Jag tycker det ska bli riktigt kul att få flertalet coola tjejer vid min sida när jag kämpar i ett Battlefield, för första gången någonsin! Ärligt talat så tror jag inte detta är en deal-breaker för speciellt många dock.

Bryr mig inte om ifall det finns kvinnliga spelbara soldater, tycker bara inte att man ska revisionera historia på sättet medie-branschen konstant gör. Så opponerar mig bara mot att hon ska vara centralpunkt i trailern, tycker det är respektlöst, men det är absolut ingen dealbreaker för mig heller, bara en källa till irritation. I spel är det jäkligt enkelt att undvika dessutom, Filmbranschen måste ju hitta skådisar för rollerna, så har lite mer förståelse när saker vitmålas. Men tycker inte att John Wayne var särskilt lämplig som Genghis Khan heller.

Medlem
Skrivet av JackG100:

Bryr mig inte om ifall det finns kvinnliga spelbara soldater, tycker bara inte att man ska revisionera historia på sättet medie-branschen konstant gör. Så opponerar mig bara mot att hon ska vara centralpunkt i trailern, tycker det är respektlöst, men det är absolut ingen dealbreaker för mig heller, bara en källa till irritation. I spel är det jäkligt enkelt att undvika dessutom, Filmbranschen måste ju hitta skådisar för rollerna, så har lite mer förståelse när saker vitmålas. Men tycker inte att John Wayne var särskilt lämplig som Genghis Khan heller.

Det var en trailer med en multiplayer match. Det var aldrig meningen att dom skulle vara realistiska. Om dom dock trycker in typ 50% kvinnor i single-playern kan jag förstå din irritation.

Medlem

" Operations återvänder men resultatet av varje bana ska påverka nästa i högre grad (sista banan liknas vid sudden death där man har ett liv och lite ammo) "
Då lär vi få se många snipers som ligger och häckar i nån buske

12
Skriv svar