State of Decay 2 har redan lockat över 1 miljon spelare

Robot
State of Decay 2 har redan lockat över 1 miljon spelare

Fortlöpande buggfixar på väg till populära apokalypssimulatorn.

#microsoft, #state-of-decay-2, #undead-labs


Medlem

Kan spela det pa mitt Xbox, men inte pa PC p.g.a. okanda anledningar. Forsta gangen jag kopt ett spel, och inte ens kunnat starta det. Jag har forsokt med allt, men varkar behova vanta pa en patch. Riktigt dalig launch maste jag saga, aven om jag verkligen gillar spelet.

Medlem

väntar på att jag kan spela de på win 7 Vill också inte köp på MS store ...

Medlem

Jag har spelat några timmar och tycker det är jättekul! Lite småbagateller men inget stort. Tycker dock att fordonen har lite för lite utrymme för förvaring


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Gillar spelet skarpt.

Dock finns där saker de inte tog med ifrån ettan. Och COOP delen var inte imponerande övh.

Samt att man inte kan spärra in sig genom att blockera ingångar till din bas. Dock hjälper det att parkera en bil framför så det bara finns en väg ut och in, man kan heller inte sätta upp plank och spik på fönster som i originalet.

Sen känns det lite väl tråkigt i längden men ändå inte, beror mest på hur du vill styra din community. Själv är jag en warlord med egen armory så jag kan skapa bullets och military grade explosions.

Samt att jag mördar andra survivors för deras vapen. Hähä.
Tycker också det är rätt restriktivt med byggandet. Dels vill jag ha en armory, men också gärna en autoshop så jag kan modda bilar e.g.

Men ikke. Trodde också man kunde bosätta sig i vilket hus som helst eller att outpost skulle bli lite skyddande vilket förmågan att sätta upp plank för fönster hade varit guld.

3/5 för mig då jag utgår ifrån 1an. Förväntade mig betydligt mer men blev inte besviken heller.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Ptja, Xbox game pass? 14 dagars free trial?
1 Mill spelare, men hur många har egentligen köpt det till fullpris då?

Medlem

Testa det på Xbox men tröttna efter någon timme tyvärr.


signatur

AYY LMAO

Medlem

Vet inte vad jag tycker om det, känns iaf som om det var en early access.

Medlem

Tycker det är apkul. Givna spelet efter ungarna lagt sig.


signatur

I drank what?

Medlem

Funderar på att köpa "State of Decay 1: Year One Survival Edition" till Steam. Är det något att ha eller är 2an mycket bättre? Skulle helst köpa 2an men avvaktar tills spelet kommer till Steam, om det nu gör det. Vill undvika Windows Store helst. Äger dock Forza MotorSport 7, Forza Horizon 3 och Halo Wars 2 till WinStore.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Inaktiv

Som med Sea of thieves så räknar de förmodligen inte gamepass
https://mspoweruser.com/sea-of-thieves-passes-2-million-playe...

Medlem

Jag är glad att man kunde spela det via game pass utan kostnad för jag hade varit riktigt besviken om jag hade behövt betala för det. All hype är död. Man kan tycka att ett spel från Microsoft borde hålla en bättre kvalitet.

Skrivet av CARTMAN:

Funderar på att köpa "State of Decay 1: Year One Survival Edition" till Steam. Är det något att ha eller är 2an mycket bättre? Skulle helst köpa 2an men avvaktar tills spelet kommer till Steam, om det nu gör det. Vill undvika Windows Store helst. Äger dock Forza MotorSport 7, Forza Horizon 3 och Halo Wars 2 till WinStore.

Det är ett Xbox live spel så det lär ju inte komma till Steam. Jag tycker det är trevligt att man slipper alla dessa spelklienter för en gång skull. Dessutom så går ju 30% av pengarna till Valve om man köper spel där.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Funderar på att köpa "State of Decay 1: Year One Survival Edition" till Steam. Är det något att ha eller är 2an mycket bättre? Skulle helst köpa 2an men avvaktar tills spelet kommer till Steam, om det nu gör det. Vill undvika Windows Store helst. Äger dock Forza MotorSport 7, Forza Horizon 3 och Halo Wars 2 till WinStore.

Ettan är guld värt att spela. Visst, lite förlegad grafik idag, men kan du ha överseende för det så kan du få riktigt många roliga timmar att flyga iväg
Imho är ettan bättre än tvåan just nu, och det kan dröja ett tag innan det kommer intressant DLC eller tillägg och end-game stuff till tvåan så vore jag dig skulle jag köpt ettan nu till en billig peng och se om du gillar konceptet, och sedan spara ihop till tvåan för ett senare tillfälle. Happy gaming

Inaktiv

@Halvars90:
Lite osäker på vad du menar med det. Buggarna? Jag har spelat ca 20h nu och råkat ut för exakt 2 buggar. Ingen av dem gamebreaking.. Den ena var en dörr som stod öppen men i själva verket var stängd, ett klick extra på x åtgärdade det. Sen fastnade en zombie på min motorhuv en gång... Första buggen har jag haft 2 ggr. ..
Framerate har jag inte ens tänkt på varken på min X eller min S.

Fantastiskt spel

Avstängd

@anon_81726: gamepass räknades inte för antal sålda kopior. För antal spelare så räknades gamepass användarna


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

X-ney on the Windows-store-ey. Tråkigt att de skippar Steam.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Spelet är ungefär vad jag hade förväntat mig och har faktiskt riktigt kul när jag spelar, även om jag tycker att ens grannar gnäller lite för frekvent om hjälp. Till folk som gnäller över att spelet inte möjligtvis håller AAA-kvalité så kan man tillägga att spelet endast kostar 300kr, istället för det vanliga priset på runt 600kr.

Medlem
Skrivet av PeterMagnusson84:

Det är ett Xbox live spel så det lär ju inte komma till Steam. Jag tycker det är trevligt att man slipper alla dessa spelklienter för en gång skull. Dessutom så går ju 30% av pengarna till Valve om man köper spel där.

Men det första State of Decay spelet var ju också från MicroSoft som ändå kom till Steam senare. Även Quantum Break kom till Steam senare. Jag vill helst av allt ha alla spel samlade i mitt bibliotek på Steam som är min #1 källa/plattform för spel. Avskyr att dela upp min kära spel bibbla där jag kör med 6 stycken olika launchers. Halo Wars 1 kom också till Steam förra året. Däremot verkar aldrig de största serierna förflytta sig. Forza MotorSport 7, Forza Horizon 3, Gears of War 4. Tycker att Windows Store saknar så otroligt många funktioner jämfört med Steam klienten och gränssnittet ser hemskt ut. Sedan kan man inte ens kopiera EXE. filerna o klistra in de i Steam vilket man kan göra med spel från Origin, Uplay o BattleNet.

Skrivet av ForrestFox:

Ettan är guld värt att spela. Visst, lite förlegad grafik idag, men kan du ha överseende för det så kan du få riktigt många roliga timmar att flyga iväg
Imho är ettan bättre än tvåan just nu, och det kan dröja ett tag innan det kommer intressant DLC eller tillägg och end-game stuff till tvåan så vore jag dig skulle jag köpt ettan nu till en billig peng och se om du gillar konceptet, och sedan spara ihop till tvåan för ett senare tillfälle. Happy gaming

Tusen tack för infon. Kommer köpa spelet till Steam via Kinguin för 60:- och se om det är något för mig. Värkar riktigt skoj att man ska leda en grupp överlevare i postapokalypsen och samla o bygga sina baser. Tack.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Avstängd

Bra! Hoppas dom säljer minst 10 miljoner kopior. Var man/kvinna bör köpa detta.

Avstängd
Skrivet av Jaxalot:

Gillar spelet skarpt.

Dock finns där saker de inte tog med ifrån ettan. Och COOP delen var inte imponerande övh.

Samt att man inte kan spärra in sig genom att blockera ingångar till din bas. Dock hjälper det att parkera en bil framför så det bara finns en väg ut och in, man kan heller inte sätta upp plank och spik på fönster som i originalet.

Sen känns det lite väl tråkigt i längden men ändå inte, beror mest på hur du vill styra din community. Själv är jag en warlord med egen armory så jag kan skapa bullets och military grade explosions.

Samt att jag mördar andra survivors för deras vapen. Hähä.
Tycker också det är rätt restriktivt med byggandet. Dels vill jag ha en armory, men också gärna en autoshop så jag kan modda bilar e.g.

Men ikke. Trodde också man kunde bosätta sig i vilket hus som helst eller att outpost skulle bli lite skyddande vilket förmågan att sätta upp plank för fönster hade varit guld.

3/5 för mig då jag utgår ifrån 1an. Förväntade mig betydligt mer men blev inte besviken heller.

Kul att ta del av din sammanfattning. Måste bara säga något här: Jag har gjort precis som du med "bilar", som skydd. Just nu, för 5 minuter sedan fixade jag min fjärde bil (4 grindar till gården). Tänkte att jag får väl flytta en när jag ska ut/in då. Nope, lol! Du kan ju klättra över staket, väggar etc. som vanligt, även till din bas. Nu har vi totalstopp in till vår "sanctuary", lol! Pröva detta, helt perfekt, äntligen lite lugn och ro, lol!

Se till att du inte väger för mycket, eller att du inte är för klen för klättrande dock. Har sett att vissa karaktärer har större problem med detta. Småtjejer, som verkar vara för korta, trötta personer, fullastade etc.

Fan vad roligt det här är!

Medlem

@lackis: jag kom på det i efterhand haha, tack för tips. Som du själv säger blev det redigt med lugn och ro.

Njuter som fasen nu, speciellt när jag hittade artillery outpost, grenade launcher och en militär pickup.

Insane!!!


signatur

Ordo Ab Chao

Avstängd
Skrivet av Jaxalot:

@lackis: jag kom på det i efterhand haha, tack för tips. Som du själv säger blev det redigt med lugn och ro.

Njuter som fasen nu, speciellt när jag hittade artillery outpost, grenade launcher och en militär pickup.

Insane!!!

Coolt! Håll koll på dina medlemar bara så dom inte får totalt tokspel som mina fick, lol! Dom blev så "nervösa" att dom gick på som projektiler i huset här, lol! Z´sen kom ju inte in? Vissa av dom valde då att klättra ut för att få sig en "good fight", hahaha! Det här jävla spelet? Älskar det, lol!

När dom står och hoppar, är "ready to go" bakom fönstren mitt i natten? Några av mina kompanjoner bokstavligt HOPPAR av spänning när zombies försöker sig på ett inbryt, lol! Otroligt!

Kanske ska göra något åt moralen i min community.

Medlem

Det hade var +2 miljoner om det fungerat på Win7. Men men, their loss.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

1
Skriv svar