Senaste filmen du såg

Medlem

Sully

En film som handlar kapten Chesley "Sully" Sullenberger, US Airways Flight 1549 samt händelserna direkt efter (främst haveriutredningen).


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem
Skrivet av T-bolt:

Sully

En film som handlar kapten Chesley "Sully", flight US Airways Flight 1549 samt händelserna direkt efter (främst haveriutredningen).

Den gillar jag.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Tom Cruise i en lite annorlunda flygfilm - American Made. Har sett den några gånger, lika bra varje gång:

Medlem

Wings (1927)

Den första filmen som vann en oscar för bästa film.

Svartvit stumfilm om två piloter under första världskriget. Oväntat bra effekter för att vara en så väldigt gammal film, ingenting såg "dåligt" ut vilket var rätt imponerande. Ingen jätteavancerad handling men helt ok ändå. Hade väldigt låga förväntningar då jag har svårt för både svartvita filmer och stumfilmer men blev glatt överraskad.

Medlem
Skrivet av Issue:

men fan, inte bättre? har sett fram emot denna ända sen imorse när jag såg att den fanns.

Tyvärr var den väldigt medelmåttig. Trailern var faktiskt mycket roligare ihopklippt och mycket mer fartfylld än hela filmen.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Skrivet av Issue:

men fan, inte bättre? har sett fram emot denna ända sen imorse när jag såg att den fanns.

Skrivet av Ghost Writer:

Tyvärr var den väldigt medelmåttig. Trailern var faktiskt mycket roligare ihopklippt och mycket mer fartfylld än hela filmen.

Ett riktigt sömnpiller, vilket man måste säga är ett rätt dåligt betyg till en film som handlar om en björn på kokain. Håller med om betyget 2,5/5. Tror inte jag skrattade en enda gång. Kändes väldigt lågbudget.

Medlem

Primer

Sci-fi thriller om två polare som råkar bygga en tidsmaskin i garaget.

Skapad av en snubbe som skrivit manus, producerat, regisserat, gjort musiken, skådespelat och klippt ihop hela härligheten, med mera. Budget var runt 7000 dollar så vänner och familj fick ställa upp gratis för att bland annat skådespela.

Tyckte att den var mycket bra. Dog en del i hjärnan några gånger då tidsresandet är knepigt att tänka kring, men det var konstant spännande och kändes realistiskt. Alla dialoger är på vetenskapska vilket gör det svårt för en sådan fåne som mig att alltid hänga med, men det bidrog starkt till stämningen och känslan av realism.

Kom av någon anledning att tänka på The Man from Earth under filmens gång. Den är bättre än denna men jag rekommenderar Primer starkt.

4/5

Infinity wars

För typ 10:e gången.

Fortfarande otroligt bra. Tempot är magnifikt, spännande och intressant från början till slut. Underbara karaktärer och fet action.

Det var här supehjälte-filmer peakade för att sedan dala rätt ner i källaren, med några undantag.

5/5


signatur

Ännu en dag i paradiset.

"Everything Everywhere All at Once", ger den en 10:a då den bryter ny mark på många sätt och visar att Hollywood kan stoppa upp sitt vedervärdiga sätt att ständigt göra remake efter remake och slänga ut miljarder på skräp. Se den och häpna.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Kände för att se något avslappnat och äventyrligt så tog mig igenom alla Pirates of the Caribbean-filmerna. Hade inte sett den senaste och trodde jag inte sett On Stranger Tides vilket jag tydligen hade(förträngt förmodligen).

The Curse of the Black Pearl: 3.5/5
Dead Man's Chest : 3/5
At World's End : 2.5/5
On Stranger Tides: 1/5
Dead Men Tell No Tales: 1.5/5


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Releasehästryttare

Shazam 2

Bra! Gillade man ettan så kommer man gilla denna med.

Medlem

Dungeons & Dragons: Honor among thieves

8/10

Otroligt underhållande film, för det är verkligen vad det är, ren och skär underhållning, inget mer inget mindre.
Filmen är väldigt välskriven och humorn passar, trots att den är lite väl "nutid", vet ej hur väl den kommer att åldras dock. Narrativ som passar, karaktärerna är kanske inte de djupaste men i filmens kontext så behöver de inte vara djupare än vad de är.
Jag ser gärna fler uppföljare i liknande utförande,

Har man sett trailern och fann den intressant så kommer man tycka om filmen, rekommenderas starkt!


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem
Skrivet av doversund:

Dungeons & Dragons: Honor among thieves

8/10

Otroligt underhållande film, för det är verkligen vad det är, ren och skär underhållning, inget mer inget mindre.
Filmen är väldigt välskriven och humorn passar, trots att den är lite väl "nutid", vet ej hur väl den kommer att åldras dock. Narrativ som passar, karaktärerna är kanske inte de djupaste men i filmens kontext så behöver de inte vara djupare än vad de är.
Jag ser gärna fler uppföljare i liknande utförande,

Har man sett trailern och fann den intressant så kommer man tycka om filmen, rekommenderas starkt!

Såg den idag och instämmer! Inget nytt under solen, rätt förutsägbar och klyschig, exakt som D&D ska vara!
En rejäl skopa humor och inget och ingen som tar sig på för stort allvar!

8/10 är ett bra betyg så repeterar det, är nog så högt en D&D film kan komma om man ska vara helt ärlig.
Ser gärna många fler filmer, fristående med nya äventyr och nya samt gamla karaktärer om vartannat


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Freakon:

Primer

Sci-fi thriller om två polare som råkar bygga en tidsmaskin i garaget.

Skapad av en snubbe som skrivit manus, producerat, regisserat, gjort musiken, skådespelat och klippt ihop hela härligheten, med mera. Budget var runt 7000 dollar så vänner och familj fick ställa upp gratis för att bland annat skådespela.

Tyckte att den var mycket bra. Dog en del i hjärnan några gånger då tidsresandet är knepigt att tänka kring, men det var konstant spännande och kändes realistiskt. Alla dialoger är på vetenskapska vilket gör det svårt för en sådan fåne som mig att alltid hänga med, men det bidrog starkt till stämningen och känslan av realism.

Kom av någon anledning att tänka på The Man from Earth under filmens gång. Den är bättre än denna men jag rekommenderar Primer starkt.

4/5

Primer är den bästa filmen jag vet som hanterar tidsresor. Och fantastiskt välgjord med tanke på den minimala budget och resurser som använts. Alla som har minsta intresse av tidsresor i fiktion bör se det som ett måste att se denna film.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Primer är den bästa filmen jag vet som hanterar tidsresor. Och fantastiskt välgjord med tanke på den minimala budget och resurser som använts. Alla som har minsta intresse av tidsresor i fiktion bör se det som ett måste att se denna film.

Håller helt med, grymt imponerande hantverk. Stämningen är tät och spännande mer eller mindre konstant och tidsresandet känns väldigt smart och genomtänkt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av doversund:

Dungeons & Dragons: Honor among thieves

8/10

Otroligt underhållande film, för det är verkligen vad det är, ren och skär underhållning, inget mer inget mindre.
Filmen är väldigt välskriven och humorn passar, trots att den är lite väl "nutid", vet ej hur väl den kommer att åldras dock. Narrativ som passar, karaktärerna är kanske inte de djupaste men i filmens kontext så behöver de inte vara djupare än vad de är.
Jag ser gärna fler uppföljare i liknande utförande,

Har man sett trailern och fann den intressant så kommer man tycka om filmen, rekommenderas starkt!

Den var faktiskt inte alls dålig. Jag hade låga förväntningar och hade nog inte sett den om jag inte blev medsläpad. Tycker att marknadsföringen var rätt kass, för filmen är betydligt mer gedigen än vad diverse trailers gav sken av.

Medlem

Constantine (2005) - https://www.imdb.com/title/tt0360486/

Eftersom en uppföljare tydligen är på gång så tänkte jag fräscha upp minnet lite från den första.

Betyg: 2.5/5

Såg att regissören Francis Lawrence även ska göra en BioShock-film, ytterst tveksamt med tanke på hans resumé. Vi får väl se hur det blir, kanske blir bra. Mycket beror ju även på manus, självfallet.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Eftersom en uppföljare tydligen är på gång så tänkte jag fräscha upp minnet lite från den första.

En uppföljare till Constantine har varit igång nu i några år, vet sjutton om/när den släpps. Men bra film.

Releasehästryttare

The portable door

7/10

Medlem
Skrivet av Ichinin:

En uppföljare till Constantine har varit igång nu i några år, vet sjutton om/när den släpps. Men bra film.

Ok. Dom artiklar jag läste var från september 2022 som sa att en var på gång och att det blev bekräftat att det fortfarande var på gång februari 2023.

Vad jag förstått så har Keanu Reeves frågat om att få rollen igen men ingen i Hollywood verkade intresserad av att göra en tvåa.(Om det nu är sant eller ej)

DCU ska väl köra någon slags "soft reboot" så antar att den passar in där någonstans möjligen.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

The Good, the Bad, the Weird 3/5
https://www.imdb.com/title/tt0901487/reference/

Koreans hjärndöd western som är väldigt underhållande med non-stop action. Har man en fin hemmabioanläggning så får man njuta av riktigt fint ljud också. Sällan Atmos-kanalerna används så flitigt som i denna film.

Medlem

Bullet Train

Bland det fjantigaste jag har sett.. Jag brukar gilla actionfilmer och har inget emot när det är komiska inslag för att liva upp dem lite, men det här var bara patetiskt. 2 timmar jag aldrig kommer att få tillbaka.

Medlem

Kommer bli att jag ser min favoritfilm igen....... Är man ett fan av The Doors så är det bara en film som gäller.....

Till och med bandmedlemmarna tyckte att Val Kilmer var skrämmande nära Morrison...... som repeterade 50 låtar dagligen innan och gick ner som fan i viktigt....

Han är anledningen till varför inte alla står som Beatles typ och sjunger......

Ingen kommer någonsin förstå Jim Morrison..... men de som förstår en del öppnar upp nya vyer....

https://www.imdb.com/title/tt0101761/?ref_=tt_mv_close

Ska hyra den i natt för 8e gången tror jag....

Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Ska hyra den i natt för 8e gången tror jag....

Att vilja se sin favvofilm för 8e gången kan jag förstå, men hyra?

Om The Doors betyder så mycket för dej, varför köper du inte loss ett eget exemplar av filmen?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Bleh... I do what I want

Medlem

På bio var det senast Mario filmen.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

KoP
Medlem
Inaktiv

Cocaine Bear.
Inte så rolig som man hoppats som sagt.
Men jag garvade som fan åt ambulans-scenen.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Cocaine Bear.
Inte så rolig som man hoppats som sagt.
Men jag garvade som fan åt ambulans-scenen.

Håller med, den var inte jätterolig men helt okej film för en vardag.

Medlem

Gladiator (2000)
Mer än 15 år sedan jag såg Gladiator sist och den håller fortsatt mycket hög standard även idag, ett mästerverk. Manus och stridsscenerna är suveräna, precis som skådespelarna. Helt klart en av de bästa filmerna som Ridley Scott gjort.

5/5

Läst att en 2:a är på väg, blir svårt att toppa 1:a filmen men visst kan de försöka.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

*Ridley Scott ska det vara 😉

Skriv svar