Förhandstitt – Beyond Good and Evil 2

Robot
Förhandstitt – Beyond Good and Evil 2

Franskt, fantasifullt och jättestort. Vi har spanat in gameplay.

#Beyond-Good-and-Evil-2, #e3-2018


Medlem

Vad innebär "Tanken System 3"?

Frilansare

@Nioreh:
Den tänkta tanken om System 3. Att den är lockande.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

@Nioreh:
Den tänkta tanken om System 3. Att den är lockande.

Okej, men vad är System 3? Kanske sägs i videon?

Gnällkuk

System Shock 3? Jävligt oklar mening


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Och vad var de första två systemen?

Frilansare
Skrivet av Nioreh:

Okej, men vad är System 3? Kanske sägs i videon?

Kolla videon! Den är huvuddelen av den här publiceringen.
Hint, System 3 är ett solsystem.

Skägg.
10 Chambers

System 3 är det solsystem dit en gäng forskare hamnar för att kolonisera rymden. Men, när de kommer fram så inser de att alla blivit sterila och enda räddningen är att börja klona sig själva. Därför är alla i befolkningen en klon från någon av de som först anlände till systemet. Ganska smart sätt att förklara varför många ser ganska lika ut.


signatur
Medlem

Aha. Satt på jobbet och läste och kunde inte kolla video med ljud. Föredrar också att läsa i text.

Medlem

Inget jag sett eller läst om spelet tyder på en uppföljare snarare verkar det röra sig om en Reboot á la Terminator och jag tror inte det är det som fansen vill ha. För det är den enda logiska förklaringen till att de säger att spelet utspelar sig före det första spelet men samtidigt innan Jade ens är född, hur kan det då vara en fortsättning? Jo om Jade kommer från framtiden. Eller så finns det inga kopplingar alls, spelet är helt enkelt en nystart, då kommer nästa fråga varför heter det då Beyond Good & Evil 2.

Men oavsett hur det är med den saken, jag har inte sett något som pekar på att de ens förstår vad som gjorde det första spelet till det kultspel det numera är. Att de vill ha hjälp av fansen stärker bara denna misstanke.

Medlem

Trodde ni skulle visa gamleplay


signatur

K9
:.:

Relik 📜

@absimilard: Hade vi såklart velat! Men, ingen capture den här gången. Förstår helt ärligt varför, spelet är fortfarande tidigt i utvecklingen.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Eller så finns det inga kopplingar alls, spelet är helt enkelt en nystart, då kommer nästa fråga varför heter det då Beyond Good & Evil 2.

Fast Pey'j känner igen Jade i cinematic trailern de visade så nog finns det kopplingar!

/ LordDaimos

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av PcGamer:

Inget jag sett eller läst om spelet tyder på en uppföljare snarare verkar det röra sig om en Reboot á la Terminator och jag tror inte det är det som fansen vill ha. För det är den enda logiska förklaringen till att de säger att spelet utspelar sig före det första spelet men samtidigt innan Jade ens är född, hur kan det då vara en fortsättning? Jo om Jade kommer från framtiden. Eller så finns det inga kopplingar alls, spelet är helt enkelt en nystart, då kommer nästa fråga varför heter det då Beyond Good & Evil 2.

Men oavsett hur det är med den saken, jag har inte sett något som pekar på att de ens förstår vad som gjorde det första spelet till det kultspel det numera är. Att de vill ha hjälp av fansen stärker bara denna misstanke.

Beyond Good & Evil 2 är en prequel


signatur
Medlem

Tror att detta släpps till nästa generation för att dömma det utav det lilla jag har sett verkar spelet vara ett evighetsprojekt. Kanske release 2024. Men som sagt, får ancel och co till det så lär vi få ett mästerverk och en teknisk revolution inom spelmediet.

1
Skriv svar