Steam kommer begränsa spels achievementlista

Robot
Steam kommer begränsa spels achievementlista

Valve stoppar fake-spel.

#steam, #valve


Releasehästryttare

Ett steg i rätt riktning, det va länge sen nu Vavle ...

Medlem

Jag förstår inte detta med achievments.
På steam är det som ett steg längre dessutom.
Man kansälja sina achievments för korvören.
Eller göra om dom till ädelstenar ?
Jag undrar vad ör bra med detta trams?
Spä på folks mani att samla och tjäna en hacka?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@Molotov: Det är väl samlarkorten man kan köpa och sälja med, inte achievements. Achievements är väl till för din Steam-level eller nåt.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag förstår inte detta med achievments.
På steam är det som ett steg längre dessutom.
Man kansälja sina achievments för korvören.
Eller göra om dom till ädelstenar ?
Jag undrar vad ör bra med detta trams?
Spä på folks mani att samla och tjäna en hacka?

Du kan sälja korten du tjänar in, men det är helt separat från achievements. För övrigt använder många spel achievements som en slags utmaning mot spelarbasen och det är något jag ofta finner rätt underhållande. Som t.ex att i EU4 göra Östersjön till ett svenskt innanhav eller att som brittisk koloni erövra Storbritannien i HoI4.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

@Red_warning: ja det kanske är kort har inte kollat så noga.
Vad är kort bra till?
Vad är ädelstenar ich boosterpack som an kan köpa med.ädelstenarna bra till?

Ja en enda röra


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Tycker inte om steams gränsnitt värst mycket. Tycker det ofta känns föråldrat och väldigt rörigt.

Förstår inte vad poängen med det här valve initiativet ska vara. OK, så de begränsar spel som kan ge ut kopiösa mängder "falska" achievments...till vilken nytta?

Jag menar achievments i sig, har väl inget egentligt värde eller funktion alls, utöver att tjäna som ett slags "extra utmaning" i spel och möjligtvis som skryt objekt för 7-12 åringar. Är det här alltså tänkt vara så att ungarna ska kunna "skryta med gott samvete".

Medlem

Bra, men tycker de borde minska med ännu mera till kanske 100 st max som är strax över det normala. Vissa spel idag har över 6000 achievments. Skandal att Valve har tillåtit det. Vissa har nästan en halv miljon uppnådda achievments i sin profil. Hehe. Då har ju värdet i varje achievment uppnådd fladdrat iväg till obetydelse för länge sedan. Nu har jag själv kommit upp i blygsamma ca 1200 st totalt men där jag värderar varje uppnådd.

::::::EDIT::::: Tycker Throphys och achievments är en kul grej att ta i spel när man lirar.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av McNord:

Tycker inte om steams gränsnitt värst mycket. Tycker det ofta känns föråldrat och väldigt rörigt.

Det finns en beta av steams nya gränsnitt ute nu (har tipsat FZ, men kanske kommit bort i E3 stressen?).

Bara gå in under Settings->Account och välj Steam Beta update under beta participation där för att testa.

https://steamcommunity.com/updates/chatupdate

"Sedan nyheten om att Steam kommer öppna för samtliga spel på deras plattform har många varit oroliga över att plattformen kommer överösas med mängder av skit."

Det har ju redan hänt för flera år sedan. Ca. 10% av spelen är intressanta.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av psiko:

Det finns en beta av steams nya gränsnitt ute nu (har tipsat FZ, men kanske kommit bort i E3 stressen?).

Bara gå in under Settings->Account och välj Steam Beta update under beta participation där för att testa.

https://steamcommunity.com/updates/chatupdate

Intressant, tack! Ska testas

Jag har också tipsat om Metro gameplay som har dykt upp under e3 men inte visats här

Medlem

Vem bryr sig om achievements och Steam level? Det är antal år som räknas. 14 år här B)

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Bra, men tycker de borde minska med ännu mera till kanske 100 st max som är strax över det normala. Vissa spel idag har över 6000 achievments. Skandal att Valve har tillåtit det. Vissa har nästan en halv miljon uppnådda achievments i sin profil. Hehe. Då har ju värdet i varje achievment uppnådd fladdrat iväg till obetydelse för länge sedan. Nu har jag själv kommit upp i blygsamma ca 1200 st totalt men där jag värderar varje uppnådd.

Du fick som du ville redan innan nyheten var postad antagligen, det är 100st achievements, inte 1000st ^^

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Vem bryr sig om achievements och Steam level? Det är antal år som räknas. 14 år här B)

Varför bry sig om något annat än spelen?

Medlem

Jag som trodde steam skulle vara helt hands off och låta användarna sköta kureringen

Medlem

Var först helt emot deras begränsning, men en gräns på 1'000 st achivments per spel låter helt rimligt.


signatur

-Dictated but not read.

Medlem
Skrivet av Steffe@Swec:

Du fick som du ville redan innan nyheten var postad antagligen, det är 100st achievements, inte 1000st ^^

Hehe, vad lustigt att jag fick rätt. Visste inte om det när jag skrev det. Tack för infon.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

1
Skriv svar