World of Warcraft kör gratishelg

Robot
World of Warcraft kör gratishelg

Alla inaktiva konton får spela fritt till den 24 juni.


Medlem

Wow(!). Spelar folk detta fortfarande? Obs! nyfiken

Medlem
Skrivet av MrJibblies:

Wow(!). Spelar folk detta fortfarande? Obs! nyfiken

Yes !

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av MrJibblies:

Wow(!). Spelar folk detta fortfarande? Obs! nyfiken

Calle skruvar på sig lite när jag pratar om det, men ja! World of Warcraft är fortfarande en gigant på marknaden, även om spelarantalet sjunkit sedan WotLK-eran.

Jag har haft fantastiskt roligt med Legion tillsammans med ett gäng polare. En klar förbättring från Warlords of Draenor, den förra expansionen.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Hmmm... vad var mitt konto nu igen, var bara 12 år sedan sist..

Medlem

Tror jag skapade ett konto för ett trial konto ,jäkligt (stenåldern )längesedan .så man kan spela på det också ?

Nu har jag ju dock inte ens ett grafikkort utöver cpuns inbyggda längre men ändå,nåja wow var inte kul tyckte jag .guild Wars 2 är enda mmorpg som fångat intresset


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem
Skrivet av N_micke:

Tror jag skapade ett konto för ett trial konto ,jäkligt (stenåldern )längesedan .så man kan spela på det också ?

Nu har jag ju dock inte ens ett grafikkort utöver cpuns inbyggda längre men ändå,nåja wow var inte kul tyckte jag .guild Wars 2 är enda mmorpg som fångat intresset

Du kan levla upp till level 20, med vissa begränsningar, även om du inte har speltid. Fast, fram till den 24 juni, är det som att du skulle ha speltid och har således full tillgång till spelet.

Medlem
Skrivet av N_micke:

Tror jag skapade ett konto för ett trial konto ,jäkligt (stenåldern )längesedan .så man kan spela på det också ?

Nu har jag ju dock inte ens ett grafikkort utöver cpuns inbyggda längre men ändå,nåja wow var inte kul tyckte jag .guild Wars 2 är enda mmorpg som fångat intresset

Haha för mig var det precis tvärtom vill så gärna gilla gw2 men klickar inte för mig.

Medlem

Spelar man i ett guild som gör 3-4 raids/vecka så kan man inte vara full i munnen och bete sig som skitunge. Detta har nog bevarat WoW guild/lag andan rätt bra och gör spelet tilltalande för folk som gillat "vuxet lag lir".


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Har alltid velat prova denna kultklassiker o se vad hypen var, men va fan grafiken alltså. Nej det ser inte bra ut. För kräsen alltså.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Gen
Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Har alltid velat prova denna kultklassiker o se vad hypen var, men va fan grafiken alltså. Nej det ser inte bra ut. För kräsen alltså.

WoW har ju sin stil och sin charm. Har spelat tillräckligt länge för att vara van. Sen är blir de nya områdena alltid snyggare för varje expansion.

Inaktiv
Skrivet av CARTMAN:

Har alltid velat prova denna kultklassiker o se vad hypen var, men va fan grafiken alltså. Nej det ser inte bra ut. För kräsen alltså.

Instämmer, WoW hade säkert kunnat vara mycket större än det är om det inte vore för den utdaterade och dåliga grafiken.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Instämmer, WoW hade säkert kunnat vara mycket större än det är om det inte vore för den utdaterade och dåliga grafiken.

Att uppdatera en grafikmotor är inte möjligt bara så där. Det tar enorm tid.. Däremot har den vid flera tillfällen uppdaterats (även om man inte kommer ifrån det faktum att grafikmotorn i grund och botten är över 15 år gammal) och idag är spelet extremt mycket vackrare än vad det var vid release. Och jag betvivlar att Wow hade varit större om det haft bättre grafik. Orsaken till tappet är att folk blivit less på spelet.

Inaktiv
Skrivet av Dizzz:

Att uppdatera en grafikmotor är inte möjligt bara så där. Det tar enorm tid.. Däremot har den vid flera tillfällen uppdaterats (även om man inte kommer ifrån det faktum att grafikmotorn i grund och botten är över 15 år gammal) och idag är spelet extremt mycket vackrare än vad det var vid release. Och jag betvivlar att Wow hade varit större om det haft bättre grafik. Orsaken till tappet är att folk blivit less på spelet.

Det gick bra att göra en total overhaul av grafiken i World of Tanks så varför klarar inte Blizzard det? De tappar spelare för att de är less, absolut. Men med modern och attraktiv grafik så hade de åtminstone dragit till sig nya spelare, tror inte det är många som aldrig spelat WoW som börjar idag.

Avstängd

Night Elf Arms

Medlem
Skrivet av Dizzz:

Att uppdatera en grafikmotor är inte möjligt bara så där. Det tar enorm tid.. Däremot har den vid flera tillfällen uppdaterats (även om man inte kommer ifrån det faktum att grafikmotorn i grund och botten är över 15 år gammal) och idag är spelet extremt mycket vackrare än vad det var vid release. Och jag betvivlar att Wow hade varit större om det haft bättre grafik. Orsaken till tappet är att folk blivit less på spelet.

Precis, finns en anledning till att intresset för legacy servrar har vuxit över åren. Många äldre spelare vill inte ha alla förändringar som de har gjort de senaste åren, grafiken är inte med på listan över saker som skulle göra spelet bättre.

Medlem

Slutade vid Wrath of the Lich King. Min Elemental Orc Shaman någonstans i Icecrown Glacier. lvl 78(?).

Enda sedan dess har jag velat haft en WC3+TFT remaster eller WC4... Jävla Blizzard alltså. Så länge WoW lever kommer inget strategispel i den Världen....

Kommer aldrig ge upp hoppet. Kommer ligga på dödsbädden om 40-50 år och skrika "Nevah!".


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

6½ år sedan man spelade sist och har flyttat sen dess, vet inte riktigt var jag ens ska söka för att hitta den där lilla authenticator grejjen man hade för att logga in

Medlem

Legion är riktigt bra faktiskt klar förbättring mot tidigare expansioner. Har inte haft så kul med wow sen TBC, Tveksamt om Blizzard kan toppa det med nästa expansion dock.

Medlem

Ingen idé, själv sålde jag min warlock när första expansionen kom ut och har inte rört spelet sedan dess.

ndr
Medlem

Sjukt, idag tänkte jag faktiskt på om man skulle aktivera en månad och lira lite för att se hur spelet utvecklats de senaste åren även om jag vet att jag aldrig kommer orka dra igenom allt igen

Medlem
Skrivet av ndr:

Sjukt, idag tänkte jag faktiskt på om man skulle aktivera en månad och lira lite för att se hur spelet utvecklats de senaste åren även om jag vet att jag aldrig kommer orka dra igenom allt igen

samma lika här. udda.

Medlem

Grafiken är ju det minsta problemet när man ska prova igen efter några år, det är ju bara dumt att förvänta sig att detta ska se ut som typ Battlefield när det aldrig gjort det.
Vafan är det för jävla rotation som shamanerna dragit på sig, man blir ju ännu mer gråhårig om man ska försöka sig på att förstå vad det är man ska göra om man läser på wowhead...
http://www.wowhead.com/enhancement-shaman-rotation-guide

Sist jag spelade så var det väl upp emot 5-10 olika skills man körde i rotation men nu är det ju 26 eller något liknande, är det ett skämt?
Det här gör ju inte att jag vill börja om.
Någon som vet en bra PvE rotation om man ska fortsätta från lvl 91 och levla upp på vanliga quests?

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

@Hajfena: Enhancement är väldigt mycket "keyboard cooldown" och överraskande enkelspårigt när man kommer in i det.

Letar du efter något långsammare är Arms Warrior och Frost Death Knight lätt att få koll på. Beast Mastery Hunter om du vill spela på avstånd.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

@Gustav Höglund:
Inte direkt långsammare utan mer en konkret rotation när man levlar upp.
Jag gillade att köra enhancement shaman förut både healing och dps, roligaste spelstilen, även om jag inte var jättebra på det för när man är i närstrid(instanser) så är det ju lättare att dö än med min hunter(lvl 84) tex. Men det jag minns med den var att det ibland var någon som klagade på att man gjorde för lite dps vilket aldrig hände med Shamanen eller Paladinen. Har ju tydligen en lvl 90 Warrior men hur den blev så hög vet jag inte, för jag har inte spelat så mycket med den. Min Paladin(min main i början) känns lite tråkig så den fick en boost upp till 100, men tanken var att jag skulle lära mig grunderna igen med shamanen och levla hela vägen och har jag bara en rotation utan att tappa för mycket dps så får det duga, till en början.

Hade ju tydligen köpt Legion för ett tag sen, jag är bra på att slösa pengar...

1
Skriv svar