Efter VM-succén - Andreas "Granen" Granqvist får en rejäl poängökning i Fifa Ultimate Team

Robot
Efter VM-succén - Andreas "Granen" Granqvist får en rejäl poängökning i Fifa Ultimate Team

Mittbacken från Skåne har aldrig varit bättre.

#fifa, #granqvist, #vm-2018


Medlem

Aldrig hört talas om, men kul för honom. ._.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Fr0gg0.:

Aldrig hört talas om, men kul för honom. ._.

Okej!

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Aldrig hört talas om, men kul för honom. ._.

Han är kapten för vårt landslag och den som lyfte laget till kvartsfinal.

Medlem

Vilken sport gäller det? Pingis?

Medlem
Skrivet av robbis:

Vilken sport gäller det? Pingis?

Nä, squash tydligen

Medlem
Skrivet av Slayman:

Han är kapten för vårt landslag och den som lyfte laget till kvartsfinal.

Jasså? Oh fan, har inte sett en minut fotboll under sommaren så det har jag nog missat.

Skägg.
10 Chambers

VM i att inte bry sig. Cool.


signatur
Medlem

Efter att ha varit 110% obrydd om fotboll innan VM, så var min inställning ett par matcher in:

https://www.youtube.com/watch?v=RceX654iVAo

Kul för granen!

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Eller hur. Riktigt coolt att visa hur mycket man skiter i mainstreamsaker som tex fotbolls-VM. Kommer nog aldrig att riktigt förstå varför dessa coola "jagskiteriallt-hipsters" bemödar sig med att faktiskt påpeka detta faktum, istället för att, låt säga, kanske strunta i att läsa och kommentera om det som man påstår sig sakna intresse om...

Medlem
Skrivet av Zlampan:

@Carl Johansson-Sundelius: Eller hur. Riktigt coolt att visa hur mycket man skiter i mainstreamsaker som tex fotbolls-VM. Kommer nog aldrig att riktigt förstå varför dessa coola "jagskiteriallt-hipsters" bemödar sig med att faktiskt påpeka detta faktum, istället för att, låt säga, kanske strunta i att läsa och kommentera om det som man påstår sig sakna intresse om...

Håller med, extremt tröttsamt med dessa kommentarer. Och under detta VM har man sett och hört detta över allt. Fotboll är väldigt provocerande av någon anledning.

Mitt fotbollsintresse har vuxit fram på senare år, men inte var jag tvungen att hävda mig innan det, bara bläddra vidare lixom...

Medlem
Skrivet av saigon:

Fotboll är väldigt provocerande av någon anledning.

Tror inte det är fotboll i sig, folk brukar irritera sig på något de inte är intresserade utav, speciellt när det är något media bombardera med, som när någon kändis har dött eller dylikt, då kan det bli för mycket när det syns och hörs överallt. Folk känner sig till slut provocerade och vill uttrycka sitt missnöje och få uppmärksamhet. Typiskt Svenskt :). Lite som FZ:a och PUBG artiklar.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

VM i att inte bry sig. Cool.

Nä, VM i squash var det väl ändå?

Medlem
Skrivet av saigon:

Fotboll är väldigt provocerande av någon anledning.

De enda kommentarerna här inne som jag ser där folk verkligen verkar känna sig provocerade är väl ändå de som känner att sin favoritsport har blivit attackerade av lite humor? Slappna av, ni kan vara lugna, det var inte illa menat, jag hatar inte fotboll, förstått nu att fotboll skämtar man tydligen inte om, ska inte hända igen!

Rättelse av mig själv: Jag skrev squash i flera inlägg ovan, menade såklart fotboll!

Medlem
Skrivet av twilek:

De enda kommentarerna här inne som jag ser där folk verkligen verkar känna sig provocerade är väl ändå de som känner att sin favoritsport har blivit attackerade av lite humor? Slappna av, ni kan vara lugna, det var inte illa menat, jag hatar inte fotboll, förstått nu att fotboll skämtar man tydligen inte om, ska inte hända igen!

Rättelse av mig själv: Jag skrev squash i flera inlägg ovan, menade såklart fotboll!

Man skulle ju kunna tro att även de mest fotbollsintresserade borde inse att det för vissa blir ganska irriterande att bli bombarderad med fotbolls-VM i skolan/arbetet/affärerna/nyheterna osv som om det vore årets absolut viktigaste händelse men det verkar ses som helt oförståeligt för vissa. Zlampan och saigon har ju självklart rätt i att man inte bör hoppa in i diskussionen bara för att vara negativ men jag tycker inte det är det särskilt konstigt att vissa personer inte kan låta bli att klaga högljutt.

Medlem

@saigon: "Fotboll är väldigt provocerande av någon anledning" Uppenbart så när man läser era kommentarer, speciellt från FZs håll.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av nils45:

Tror inte det är fotboll i sig, folk brukar irritera sig på något de inte är intresserade utav, speciellt när det är något media bombardera med, som när någon kändis har dött eller dylikt, då kan det bli för mycket när det syns och hörs överallt. Folk känner sig till slut provocerade och vill uttrycka sitt missnöje och få uppmärksamhet. Typiskt Svenskt :). Lite som FZ:a och PUBG artiklar.

Hahaha!

Skrivet av twilek:

Nä, VM i squash var det väl ändå?

Grönsaken?

Skrivet av twilek:

De enda kommentarerna här inne som jag ser där folk verkligen verkar känna sig provocerade är väl ändå de som känner att sin favoritsport har blivit attackerade av lite humor? Slappna av, ni kan vara lugna, det var inte illa menat, jag hatar inte fotboll, förstått nu att fotboll skämtar man tydligen inte om, ska inte hända igen!

Rättelse av mig själv: Jag skrev squash i flera inlägg ovan, menade såklart fotboll!

Skrivet av kaealy:

@saigon: "Fotboll är väldigt provocerande av någon anledning" Uppenbart så när man läser era kommentarer, speciellt från FZs håll.

Touché


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Zucchini är den politiskt korrekta termen nu för tiden!

Pansarknekt

Vad tråkigt att folk blir kränkta


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Jag tänker att det nog är väldigt många spelares statistik som justeras nu såhär efter VM?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Enorus:

Man skulle ju kunna tro att även de mest fotbollsintresserade borde inse att det för vissa blir ganska irriterande att bli bombarderad med fotbolls-VM i skolan/arbetet/affärerna/nyheterna osv som om det vore årets absolut viktigaste händelse men det verkar ses som helt oförståeligt för vissa. Zlampan och saigon har ju självklart rätt i att man inte bör hoppa in i diskussionen bara för att vara negativ men jag tycker inte det är det särskilt konstigt att vissa personer inte kan låta bli att klaga högljutt.

Det är världens största idrottsevenemang i kamp med sommar-OS. Därav inte så konstigt att det bombarderas överallt. Det är väl ändå festligt att det sker evenemang som intresserar massor med människor över hela världen? Bara för att man själv inte är intresserad så behöver man ju inte klanka ner på de som är det. Det finns en hel del jag inte är intresserad av heller, men inte går jag runt o drygar mig bara för det. Bara att låta bli att se eller läsa om det som inte intresserar en. Inte så svårt.

Det är ganska vanligt bland de som inte är idrottsintresserade att behöva påpeka för sin omgivning hur extremt ointresserade de är. Gärna flera gånger, med tillhörande förklaring om hur fjantigt det är med idrott och att man borde sluta titta på det också. Vet inte hur många gånger det har hänt. Det är lite samma sak som hur vissa klankar ner på datorspel eftersom man blir våldsam och kriminell på riktigt om man spelar för mycket.

Hur som så är ju "Granen som aldrig barrar" en nationshjälte i dag.

Medlem
Skrivet av Mortac:

Hur som så är ju "Granen som aldrig barrar" en nationshjälte i dag.

Jag ska erkänna att när det kommer till svenska landslaget är jag så medgångssupporter det bara går att bli, men när det kommer till klubbfotboll är jag så rödblå det går att bli, på gott och ont.

Därför känns det extra bra när Granen nu äntligen får den kärlek han förtjänar av hela landet, det som vi som sett honom på Olympia vetat om hela tiden. Och nu kommer han hem!

Avstängd

Fotboll är världens största sport. Så det är mer konstigt att folk inte är intresserade av fotboll. Man kan undra om dom är födda i en uppförsbacke.


signatur

PS5 och inget annat.

1
Skriv svar