Custom-matcher kommer till PUBG – kan hamna bakom betalvägg

Robot
Custom-matcher kommer till PUBG – kan hamna bakom betalvägg
Medlem

Game of the Year! Am I right?

Medlem

kan inte se problemet, krävs väl en hel del serverkraft att köra en server och BF har väl tagit betalt för samma tjänst sen battlefield 2

Gnällkuk

Man börjar ju undra om de har hyrt in folk från Nintendo av det gamla gardet. Med tanke på dessa betalgrejer så börjar man ju undra om det inte är så att företaget helt plötsligt har dålig ekonomi. Det känns ju konstigt att man skulle vara så pass efterbliven att man lanserar halvfärdiga funktioner som dessutom kanske inte fungerar ordentligt - och sedan vill ta betalt för det medans motståndaren har sitt spel gratis, sina uppdateringar och game modes gratis.

Sedan februari har man tappat snart ganska precis HÄLFTEN av sin spelarbas. I den här takten så jobbar man hårt för att fortsätta och eskalera sin "death spiral".


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gnällkuk
Skrivet av superlim:

kan inte se problemet, krävs väl en hel del serverkraft att köra en server och BF har väl tagit betalt för samma tjänst sen battlefield 2

Skillnaden är väl att BF inte var i samma miserabla position efter snart åtta månader. Om nu hela spelarbasen snabbt håller på att dö ut så vet jag inte om man skulle vara jätteintresserad för att lägga ut mer pengar, för något som dessutom kanske kräver väldigt potent hårdvara - för att ändå vara rätt skräp.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av superlim:

kan inte se problemet, krävs väl en hel del serverkraft att köra en server och BF har väl tagit betalt för samma tjänst sen battlefield 2

Man kunde ju också driva egna servrar i 1942/BF-Vietnam och BF2. Var mer när Bad Company 2 kom ut som man endast kunde hyra en server då de inte ville ge ut server filerna (uppfattade jag det som). Men jag ser inget problem i om man behöver betala för en server. Hårdvaran kostar pengar och även uppkopplingen och underhåll, sen har de krav på sig att den ska finnas tillgänglig med oftast väldigt korta downtimes. Allt ska bara fungera.

-Tillbaka till nyheten-
Jag spelar inte PUBG men FZ täcker ju det som om det vore det enda andra spelet i världen typ =P
Det jag är lite nyfiken på är om man även kommer kunna levela upp sin karaktär/konto och få de där loot lådorna (som innehåller kosmetiska saker) om spelar på en custom server som man betalar för. Att/om man inte får det nu är egentligen inte så ologiskt då de fortfarande nog utvecklar systemet för custom servers.

Medlem
Skrivet av Fuidama:

Man kunde ju också driva egna servrar i 1942/BF-Vietnam och BF2. Var mer när Bad Company 2 kom ut som man endast kunde hyra en server då de inte ville ge ut server filerna (uppfattade jag det som). Men jag ser inget problem i om man behöver betala för en server. Hårdvaran kostar pengar och även uppkopplingen och underhåll, sen har de krav på sig att den ska finnas tillgänglig med oftast väldigt korta downtimes. Allt ska bara fungera.

Ah, det var nog bc2 jag tänkte på, i bf2 var det rankad server man var tvungen att betala för

Medlem

Har sagt det förr men säger det gärna igen - PUBG är ett sånt fruktansvärt skitspel. Det enda imponerande med det är att det lyckats bli så sinnessjukt stort, trots den monotona laggfest det egentligen är. Att tidernas ormigaste företag sen ligger bakom der gör ju knappast saken bättre. Men hey, chicken dinner ammmm iii riiteeee

Medlem
Skrivet av Aestro:

Har sagt det förr men säger det gärna igen - PUBG är ett sånt fruktansvärt skitspel. Det enda imponerande med det är att det lyckats bli så sinnessjukt stort, trots den monotona laggfest det egentligen är. Att tidernas ormigaste företag sen ligger bakom der gör ju knappast saken bättre. Men hey, chicken dinner ammmm iii riiteeee

FZ GOTY 2017 lmao

Gnällkuk
Skrivet av Aestro:

Har sagt det förr men säger det gärna igen - PUBG är ett sånt fruktansvärt skitspel. Det enda imponerande med det är att det lyckats bli så sinnessjukt stort, trots den monotona laggfest det egentligen är. Att tidernas ormigaste företag sen ligger bakom der gör ju knappast saken bättre. Men hey, chicken dinner ammmm iii riiteeee

Mja.. håller inte helt med. Spelet i sig var väldigt kul när det kom, det gjorde BR-läget riktigt bra och kul. Det stora problemet med spelet är den otroligt långsamma utvecklingen och utrullningen av nytt innehåll i kombination med att spelet på något sett lyckats blivit sämre rent prestandamässigt. Är väl därför de tappat så mycket av sin spelarbas, folk har ledsnat på att det blir för mycket samma och att spelet fortfarande dras med så mycket skräp, trots de sjuka mängder pengar spelet ändå inbringat.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Har dom inte tjänat tillräckligt med degos efter att spelet blev så äckligt populärt?

Avstängd

*Runt lägerelden tolv på natten på sommaren med en trubadur mittemot mig* jag kommer ihåg på den tiden då man kunde slänga upp en Dedicated Server och då alla kunde få slänga upp sina servrar, hur laggiga eller laggfria de kunde göra dem.

Det var tider det! Man slapp, hör och häpna, betala för att få joina ("Det menar du inte?"), ("Du ljuger!!!"). Och man behövde inte stå i någon Premium-kö för att komma in utan bara stå i en vanlig kö ("Det är inte sant!!!!!") ("Hur kunde företag få tillåta något sådant rättvist???").

Men det var då det. Nu är nu, så nu är det bara att daska upp plånboken, fila naglarna med kreditkortet och hoppas på att 128 ISDN-linan som servern med 100+ spelare drivs med kommer att acceptera dig för denna gång. Självklart är det en helt annan bedrift att driva en stabil server för 100+ spelare än bara 10 spelare som i CS1.3-1.6

Men å andra sidan borde väl folk som har betalat för hela(?) spelet få bestämma hur mycket ström de vill bränna på egna dedikerade servrar?? Eller? Eller är det orättvist för er då, Mr. BlueBallz??????????????? Too few skinz sold then???????? Huh???????? How's that novel going huh (Stewie-röst).

Medlem

Sjukt om så är fallet.

Inaktiv

@Aestro: Jag tycker det är ett riktigt bra spel och det är också min favorit bland Battle Royale-spelen.
Tycker inte det är så konstigt att det blivit så stort då det har beroendeframkallande gameplay och blandade den realistiska stilen från ArmA och DayZ med BR-konceptet och lyckades göra det ganska lättillgängligt.
Det finns annars inte så många andra bra online-shooters idag. Det har mest varit CS i ganska många år.

Medlem

PATCH GUIDE: UNIQUE PATCH - NEW WEAPON (QBU), CUSTOM SERVERS FOR ALL, NEW VEHICLE - PUBG,
Innehåller en del i ämnet.

Ett oväntat och smart drag, kostar har väl alla servrar gjort för de som utgivaren sopat in under sin kontroll vilket varit populärt under senare år.
Och har man kunnat köra server själv så om man ska nå utanför ett lokalt lan så har väl det kostat indirekt också.
Imponerande antal justeringar på servern, önskar "dimma" funnits med som val också.

Vad som verkligen kommer att bestämma hur det lyfter är vilka admin-möjligheter du får som sätter upp servern, och om man kan lämna den stadigt (över tid) med flera admin's utsedda.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem
Skrivet av Aestro:

Har sagt det förr men säger det gärna igen - PUBG är ett sånt fruktansvärt skitspel. Det enda imponerande med det är att det lyckats bli så sinnessjukt stort, trots den monotona laggfest det egentligen är. Att tidernas ormigaste företag sen ligger bakom der gör ju knappast saken bättre. Men hey, chicken dinner ammmm iii riiteeee

Smaken är som baken, jag tycker det är det absolut bästa spelet som släppts på senare år.
Buggar och skit dras ALLA (Ghost Recon, BF, COD, WoW, Hots, Destiny 2 osv) spel med absolut inget unikt för PUBG, kan väl dock hålla med om att det går lite långsamt ibland med patchar och nytt innehåll.

Sen har du helt fel angående att det är en laggfest, jag har väldigt stabil ping i alla games, lite desync i början men inget som förstör upplevelsen.
Om du menar lagg som FPS så får du ta och köpa en ny burk, jag sitter med i stort sett 120 Fps hela tiden i 3440x1440p, dippar lite under 100 ibland och då kör jag med Screen Scale på 120.
Ogillar enormt när folk hatar saker och ting när antagligen är dåliga eller har en dålig PC.

Medlem
Skrivet av Sulan:

Smaken är som baken, jag tycker det är det absolut bästa spelet som släppts på senare år.
Buggar och skit dras ALLA (Ghost Recon, BF, COD, WoW, Hots, Destiny 2 osv) spel med absolut inget unikt för PUBG, kan väl dock hålla med om att det går lite långsamt ibland med patchar och nytt innehåll.

Sen har du helt fel angående att det är en laggfest, jag har väldigt stabil ping i alla games, lite desync i början men inget som förstör upplevelsen.
Om du menar lagg som FPS så får du ta och köpa en ny burk, jag sitter med i stort sett 120 Fps hela tiden i 3440x1440p, dippar lite under 100 ibland och då kör jag med Screen Scale på 120.
Ogillar enormt när folk hatar saker och ting när antagligen är dåliga eller har en dålig PC.

Jag håller helt med, väldigt onödigt att hata saker bara för hatandets skull. Däremot tycker jag de finns befog för att iallafall kritisera PUBG på många fronter. En mycket ifrågasättbar utveckling i ett redan halvtrasigt spel, som samtidigt försvaras på en helt orimlig nivå av fanbasen. Missförstå mig rätt här, hela världen ÄLSKAR ju PUBG. Jag och mina åsikter är absolut en minoritet. Och ja, spelet fungerar OFTAST relativt bra, men i vilket annat spel hade vi accepterat eller till och med försvarat att matcherna fungerar i 9 / 10 fall. Ett exempel på vad jag menar med lagg demonstreras i dessa klipp av allas vår "DrDisrespect".

https://www.youtube.com/watch?v=0G_gdhOgKY0
https://www.youtube.com/watch?v=ZI6zkfKmCQY

Denna typ av lagg /desync är något som jag och mina vänner dött till otaliga gånger, trots att alla sitter på 100 / 100 lina och bra datorer. Och då ska vi inte ens prata om de ökanda shotgunfighterna i början av varje game, där de ryska svordomarna haglar lika frekvent som skottsalvorna, samtidigt som alla rubberbandar hit och dit bakom både buskar och hörn.

Sen ska det tilläggas att jag inte spelat PUBG på många månader nu, så det kan mycket väl vara så att allt detta blivit bättre!
Har dock fått intrycket av att Bluehole lyckats pilla ihop spelet på ett något tveksamt sätt i Unreal, och desyncen därigenom på något vis är inbyggt i spelet. Lite som PoE var de första åren, innan GGG verkligen la i en extra växel och fixade detta!

Medlem

Shut up and take my money?


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem

@AplAy:

Det var nice! Då var det verkligen spelarna som styrde och höll spelet vid liv (tänker cod 2 - enda spelet jag nötte då)

Men pengar talar..

Medlem

Varför inte bara tillåta folk att hosta privata servrar istället?


signatur

Skaffa QuakeWorld: http://nquake.com

1
Skriv svar