Spider-Man (ps4)-tråden

Inaktiv

Klarade det häromdan, har tagit alla troféer förutom den med att låsa upp alla dräkter. Den och "Klara alla småbrott i varje stadsdel" trofén är verkligen skitdryga. Överlag gillade jag spelet, men det spinner ju verkligen vidare på EXAKT samma bana som tidigare Spider-Man spel också varit på. Den enda skillnaden är produktionsvärdet, det är på en helt annan nivå tekniskt, med Sony-trademarkade filmsekvenser och en löjligt snygg öppen värld. Men spelet i sig är nästan identiskt med Activisions spel.

Gillade nog till och med The Amazing Spider-Man 2 bättre som spel sett. Det var inte lika upprepande, gjorde mycket kul med stealth framförallt och kändes överlag lite mer som den tecknade tv-serien än Sam Raimis filmer som Insomniacs spel kändes mycket som.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Har klarat spelet till 100% trophy-mässigt. NG+ och DLCer inräknat. Ser fram emot den sista DLCn 21 december. Tyvärr måste jag troligtvis vänta tills nästa år...


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Sådär, plockade jag upp det igen och körde klart det sista av main storyn Till slut så. Fantastiskt bra måste jag säga.

Nån som kört alla dlc och tycker det ger bra mervärde? Såg att det var på rea nu så inte många kronor för alla tre. 119 kr eller vad det var.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av N_micke:

Sådär, plockade jag upp det igen och körde klart det sista av main storyn Till slut så. Fantastiskt bra måste jag säga.

Nån som kört alla dlc och tycker det ger bra mervärde? Såg att det var på rea nu så inte många kronor för alla tre. 119 kr eller vad det var.

Gillar man grundspelet så kommer man gilla DLCn just för att det blir mer av det spelet gör bäst, roligt gameplay! Storyn kanske är lite mindre gripande än mainstoryn, men får reda på lite mer saker om vissa sidokaraktärer!

Då jag älskar spelet så gav DLCerna mervärde för mig!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem
Skrivet av Grukk:

Gillar man grundspelet så kommer man gilla DLCn just för att det blir mer av det spelet gör bäst, roligt gameplay! Storyn kanske är lite mindre gripande än mainstoryn, men får reda på lite mer saker om vissa sidokaraktärer!

Då jag älskar spelet så gav DLCerna mervärde för mig!

Tack för input, det blev ett köp. Nog för att jag har massa annat som borde spelas egentligen men kommer väl dit till slut också


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av N_micke:

Tack för input, det blev ett köp. Nog för att jag har massa annat som borde spelas egentligen men kommer väl dit till slut också

Kul! Ser verkligen fram emot uppföljaren som det hittills bara har teasats om! Men det blir en 9S5 för mig så att jag kan följa denna serie samt Horizon Zero Dawn 2!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem
Skrivet av N_micke:

Tack för input, det blev ett köp. Nog för att jag har massa annat som borde spelas egentligen men kommer väl dit till slut också

Bra tips med DLC:erna, jag passade också på och köpte dem. Så fort jag blir klar med ett annat spel (Shadow of War) så blir det lite Spidde igen. Få se hur ringrostig man hunnit bli.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Bra tips med DLC:erna, jag passade också på och köpte dem. Så fort jag blir klar med ett annat spel (Shadow of War) så blir det lite Spidde igen. Få se hur ringrostig man hunnit bli.

Denna Spidey var rätt så stel i början av återupptagandet. Får nog kolla igenom manöver listan lite frampå men går ganska bra nu iallafall 😂


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av N_micke:

Denna Spidey var rätt så stel i början av återupptagandet. Får nog kolla igenom manöver listan lite frampå men går ganska bra nu iallafall 😂

Story plus till Insomniac att de gjorde en användbar lista med moves!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Avstängd
Skrivet av Nemo:

Bra tips med DLC:erna, jag passade också på och köpte dem. Så fort jag blir klar med ett annat spel (Shadow of War) så blir det lite Spidde igen. Få se hur ringrostig man hunnit bli.

Det är det som är det jobbiga om man tar paus från ett spel, man glömmer helt bort kontrollerna för man har spelat en massa andra spel. Jag har inte kört klart dlc:erna till spidde än och får se om jag någonsin gör det. Känns drygt att lära sig kontrollerna på nytt igen haha


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Det är det som är det jobbiga om man tar paus från ett spel, man glömmer helt bort kontrollerna för man har spelat en massa andra spel. Jag har inte kört klart dlc:erna till spidde än och får se om jag någonsin gör det. Känns drygt att lära sig kontrollerna på nytt igen haha

Gick överraskande snabbt att åter bli en smidig (relativt) Spindelgubbe


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem
Skrivet av breahl:

Det är det som är det jobbiga om man tar paus från ett spel, man glömmer helt bort kontrollerna för man har spelat en massa andra spel. Jag har inte kört klart dlc:erna till spidde än och får se om jag någonsin gör det. Känns drygt att lära sig kontrollerna på nytt igen haha

Ja, jag får hoppas spidde-muskelminnet vaknar till liv sen. Jag spelade ju ett antal timmar och fixade 99% av alla achievements med guld på nästan allt (orkade inte grinda några så det blev bara silver på dem 😅) så något borde jag väl komma ihåg hoppas jag, men det lär ta en stund, haha.

Spidde kommer nog se ut som en riktig noob första halvtimmen när jag kör igång igen. 😁

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av Nemo:

Ja, jag får hoppas spidde-muskelminnet vaknar till liv sen. Jag spelade ju ett antal timmar och fixade 99% av alla achievements med guld på nästan allt (orkade inte grinda några så det blev bara silver på dem 😅) så något borde jag väl komma ihåg hoppas jag, men det lär ta en stund, haha.

Spidde kommer nog se ut som en riktig noob första halvtimmen när jag kör igång igen. 😁

Mycket spindelmos på fönstren i Manhattan alltså? 🤔 😁


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Avstängd
Skrivet av Nemo:

Ja, jag får hoppas spidde-muskelminnet vaknar till liv sen. Jag spelade ju ett antal timmar och fixade 99% av alla achievements med guld på nästan allt (orkade inte grinda några så det blev bara silver på dem 😅) så något borde jag väl komma ihåg hoppas jag, men det lär ta en stund, haha.

Spidde kommer nog se ut som en riktig noob första halvtimmen när jag kör igång igen. 😁

Det dåliga med detta spel är att det är rätt så enformigt utanför storyn, finns ju typ inget att göra. Svinga runt och stoppa rån är rätt enformigt för alla är likadana haha.

Rockstar borde få göra ett spidde spel som det finns lika mycket i som RDR 2 och GTA.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Det dåliga med detta spel är att det är rätt så enformigt utanför storyn, finns ju typ inget att göra. Svinga runt och stoppa rån är rätt enformigt för alla är likadana haha.

Rockstar borde få göra ett spidde spel som det finns lika mycket i som RDR 2 och GTA.

En kriminell Spider-Man som stjäl bilar och svär.

Rockstar är guld men vore allt tråkigt om alla spel skulle vara i samma stuk som RDR och GTA


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem
Skrivet av breahl:

Det dåliga med detta spel är att det är rätt så enformigt utanför storyn, finns ju typ inget att göra. Svinga runt och stoppa rån är rätt enformigt för alla är likadana haha.

Rockstar borde få göra ett spidde spel som det finns lika mycket i som RDR 2 och GTA.

Även om det är mycket repetition så gillar jag ändå den typen av grind tack vare att det är väldigt skoj gameplay i grunden. Det är helt enkelt väldigt kul att svinga runt bland husen och kasta nät och gadgets.

I lagom doser så funkar det, åtminstone för min del. Och så bör man nog helst spela på hard-nivån förstås (dvs spectacular), annars gäspar man. 😁

Avstängd

Tagback körde Spider-Man i natt.

https://www.youtube.com/watch?v=_8Nn53tezZY


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Haha, vilket sammanträffande. Vi har ju nyligen skrivit om Spider-Man här i tråden och så börjar en av våra favoritstreamers att spela samma spel.

Sjukt kul förresten när Tagback tappar det helt vid 58:40!... 😂

Avstängd
Skrivet av Nemo:

Haha, vilket sammanträffande. Vi har ju nyligen skrivit om Spider-Man här i tråden och så börjar en av våra favoritstreamers att spela samma spel.

Sjukt kul förresten när Tagback tappar det helt vid 58:40!... 😂

haha sen när han svingar runt med påsen så sjunger han spider-bag, spider-bag.


signatur

PS5 och inget annat.

123
Skriv svar