Tjuv länsade spelautomat genom att skicka in sin dotter i maskinen

Medlem

Mannen är ju en skitstövel för att ha utsätt sitt barn för sån fara. Men det är något ironiskt med tanke på att dessa maskiner I sig stjäl pengar från folk, då dom är riggade.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Så det vissa menar i denna tråd är att eftersom chansen att "vinna" är minimal är det ok att stjäla från maskinen?

Skrämmande.

Klart det aldrig är rätt att stjäla, det är nog ingen som tycker egentligen. Men pappan kanske har matat maskinen med tusentals kronor utan att ro iland en vinst, och rent moralisk (och lite syniskt) tycker han sig ha rätt att plocka ut det han blivit lurad på.

Ska ej jämföras med rån där väktare och annan personal far illa.

Tror det mest blir mothugg för eran lilla moralkompass i rubriken.. 😉

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Leffe76:

Klart det aldrig är rätt att stjäla, det är nog ingen som tycker egentligen. Men pappan kanske har matat maskinen med tusentals kronor utan att ro iland en vinst, och rent moralisk (och lite syniskt) tycker han sig ha rätt att plocka ut det han blivit lurad på.

Ska ej jämföras med rån där väktare och annan personal far illa.

Tror det mest blir mothugg för eran lilla moralkompass i rubriken.. 😉

Han skickar in ett barn på 2-3 bast i en maskin, utan märkbar tanke på hennes säkerhet. Grabben bredvid blir jätteglad när han för ett Switch han kommer bli förkrossad över när det tas ifrån honom. Att kalla den farsan ett svin är ingen moralkompass.


signatur
Medlem

Tänk om pappan är oskyldig och den lilla ungen gjorde det på helt eget initiativ. Han kanske bara satt utanför och försökte locka ut ungen men ungen bah: "Bara ett switch också farsan sen kommer jag ut."

Högst otroligt men man vet ju aldrig


signatur

PSN: MrOakenborn

Grafikfejs
Paradox Interactive
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Han skickar in ett barn på 2-3 bast i en maskin, utan märkbar tanke på hennes säkerhet. Grabben bredvid blir jätteglad när han för ett Switch han kommer bli förkrossad över när det tas ifrån honom. Att kalla den farsan ett svin är ingen moralkompass.

Komigen Calle. Du skulle också gjort det om du hade kommit på det först!


signatur

När jag blir stor ska jag också ha dubbelskägg!

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Tänk om pappan är oskyldig och den lilla ungen gjorde det på helt eget initiativ. Han kanske bara satt utanför och försökte locka ut ungen men ungen bah: "Bara ett switch också farsan sen kommer jag ut."

Högst otroligt men man vet ju aldrig

Om du skall ge dig på ett svagt försök att trolla så bör du kika på videon först Pappan pekar och ger instruktioner åt 3åringen via luckan och via rutan.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Han skickar in ett barn på 2-3 bast i en maskin, utan märkbar tanke på hennes säkerhet. Grabben bredvid blir jätteglad när han för ett Switch han kommer bli förkrossad över när det tas ifrån honom. Att kalla den farsan ett svin är ingen moralkompass.

Hehe, menade mer att det behövdes ingen tydlig vägledning iaf för mej att inse att pappan gör fel.. Tycker det är en naturlig sak att diskutera vidare varför någon gör så här.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Leffe76:

Hehe, menade mer att det behövdes ingen tydlig vägledning iaf för mej att inse att pappan gör fel.. Tycker det är en naturlig sak att diskutera vidare varför någon gör så här.

Tidigare skrev du ju att de ”gjorde rätt”, hur ska du ha det? Finns också gott om andra som tycks tänka att ett fel motiverar ett till.

🤔


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Tidigare skrev du ju att de ”gjorde rätt”, hur ska du ha det? Finns också gott om andra som tycks tänka att ett fel motiverar ett till.

🤔

Att folk skämtar och skriver saker som de egentligen inte tycker på ett forum som FZ.se är väl ingen nyhet för dig hoppas jag?

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Tidigare skrev du ju att de ”gjorde rätt”, hur ska du ha det? Finns också gott om andra som tycks tänka att ett fel motiverar ett till.

🤔

Ja jag skrev det med lite ironi som har en tendens att aldrig fungera på internet. Tycker inte det här var (trots ett inblandat barn) ett avskyvärt brott, och tyckte därför jag kunde unna mej att ställa mej bakom den stackars fattiga mannen som endast ville att barnet skulle få den leksak dom inte hade råd med. För det är så jag vill se det, ingen vet hans historia, men vi vet lurerimaskinens ägares uppsåt. 😀

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av jOnÄTÄn:

Att folk skämtar och skriver saker som de egentligen inte tycker på ett forum som FZ.se är väl ingen nyhet för dig hoppas jag?

Haha, näe


signatur
Medlem

Var med om något liknande när jag jobbade på Elgiganten, var en pappa som skickade in sin son för att plocka lite konsoler som var vid ingången och skicka dem över grinden som bara gick åt ett håll som var vid ingången. Så när vi kom på dem så sprang pappan och lämnade sonen.

Medlem

Men vad fasen, är det inte så man ska göra? 🤔


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

fyfan girigheten hos viss alltså, och en förälder dessutom.. facepalm på den idioten. Borde inte ens ha barn, bra han lär sina barn på det sättet va? vill du ha nåt är det okej att stjäla????

Medlem

Behöver nödvändigtvis inte vara hans barn. Han kanske har stulit dem också..

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Om du skall ge dig på ett svagt försök att trolla så bör du kika på videon först Pappan pekar och ger instruktioner åt 3åringen via luckan och via rutan.

Trolla? Är det så det heter nu för tiden? När jag växte upp hette det dåligt skämt


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Han skickar in ett barn på 2-3 bast i en maskin, utan märkbar tanke på hennes säkerhet. Grabben bredvid blir jätteglad när han för ett Switch han kommer bli förkrossad över när det tas ifrån honom. Att kalla den farsan ett svin är ingen moralkompass.

Wut. Vad är det värsta som kan hända? Ungen sitter fast i några minuter innan de som ansvarar för maskinen blir tillkallade och öppnar maskinen.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Kleptoman:

Wut. Vad är det värsta som kan hända? Ungen sitter fast i några minuter innan de som ansvarar för maskinen blir tillkallade och öppnar maskinen.

Eh... va? Räcker det inte med paniken ett litet instängt barn skulle uppleva? Det finns enligt mig inget som rättfärdigar det där. Ingenting.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Leffe76:

Ja jag skrev det med lite ironi som har en tendens att aldrig fungera på internet. Tycker inte det här var (trots ett inblandat barn) ett avskyvärt brott, och tyckte därför jag kunde unna mej att ställa mej bakom den stackars fattiga mannen som endast ville att barnet skulle få den leksak dom inte hade råd med. För det är så jag vill se det, ingen vet hans historia, men vi vet lurerimaskinens ägares uppsåt. 😀

Vi ser helt klart på saken med olika måttstockar


signatur

Jag tänker mest på vilka värderingar de barnen lär sig. Att det är okey att stjäla. Har alltid sagt att vem som helst inte ska få skaffa barn. Nu får alla det, drog och alkoholmissbrukare, gravt psyksjuka och grovt kriminella, samt människor som lever i krig och svält. Inte undra på att så många barn, är dömda för undergång redan vid födseln.

Glömde säga att jag håller med Carl helt oxå. Man får aldrig någonsin utsätta ett barn för såna risker och psykisk trauma som kan uppstå om barnet skulle fastna. Det finns aldrig något som rättfärdigar detta.

Medlem
Skrivet av Devan:

Det är ändå helt sjukt att de får scamma folk så, framför allt när det riktar sig till barn som inte har lärt sig tänka kritiskt än.

Nån som vet om svenska lotteri inspektionen har koll på tivolin som liseberg och grönalund när det gäller den här typ av maskin som bara är där för att lura folk på sina pengar?

När jag va på liseberg förra året märket jag tex att de har "pengapush" maskinen som också är 100% scam.
https://www.youtube.com/watch?v=gcRgRQ3Aqnc

Lotteriinspektionen kallar dom för "varuspelsautomater" och har koll på dom, man måste ansöka om tillstånd för att få ha dom. För att få tillstånd måste de dessutom finnas på en större tillställning så som ett tivoli (Liseberg/Gröna lund), marknad eller liknande. Man får alltså i Sverige inte ha en sån typ av automat löst i ett köpcentrum så som på filmen i nyheten.
https://www.lotteriinspektionen.se/tillstand-och-spelformer/s...
Det finns även begränsningar på vad en spelomgång får kosta (max 1/7000 av prisbasbelopp, ca 6,5kr) och högsta värdet på vinster (max 1/300 av prisbasbelopp, ca 150kr) så även på platser med tillstånd kan man inte ha spelkonsoller som vinster. Utöver det är det faktiskt även 18 års åldersgräns på att spela på automaterna.

Det fula med den typen av automater är ju att de utger sig för/ger sken av att vara baserade på skicklighet när de i själva verket handlar delvis eller helt om tur. Även om lotteriinspektionen har koll på vad automaterna egentligen är så tror jag inte att majoriteten av spelarna vet att automaterna har en så pass stor del slump inblandad.

Medlem

Hade man varit straffmyndig från att man föds, så hade barnet nog tänkt i andra banor!

Det är lätt att vara efterklok när man väl sitter i den där stolen sedan.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

12
Skriv svar