Rework på Torbjörn är verklig – här är vad som kommer förändras

Robot
Rework på Torbjörn är verklig – här är vad som kommer förändras
Fragtjuv

Intressant. Det låter ju faktiskt som att vår käre svensk kan bli spelad mer på allvar nu. Känner i hela kroppen att det är dags att fastna i Overwatch igen.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Så länge han har en turret så är han för jobbig. Tor, bastion och symmetra är jobbiga att möta och för hög damage på sina turrets. Troll pick alla tre.

Medlem

Förstörde dom de också, önskar man kunde få en refund för skiten!


signatur

AYY LMAO

shi
Medlem

Bra rework! Äntligen blir han lite mer spelbar i olika comps!

Medlem

Det här verkar spännande. Hoppas han blir lite mer rolig.
Tycker om att de vågar göra ordentliga förändringar med hjältarna.

Medlem
Skrivet av Haziza:

Förstörde dom de också, önskar man kunde få en refund för skiten!

Plan A: Vänta tills dem släppt förändringarna, prova dem ordentligt så du får en känsla för dem och bilda dig en uppfattning efter det. Chansen är ju rätt stor att det faktiskt blir de förbättringar Blizzard tänkt sig.

Plan B:

Medlem

Vad man saknar den gammla goa tiden då spelbalansen inte kastades om totalt stup i kvarten. Ärligt talat så är det svårt att svälja med spel man betalar fullpris för.

Medlem
Skrivet av Djavulen:

Så länge han har en turret så är han för jobbig. Tor, bastion och symmetra är jobbiga att möta och för hög damage på sina turrets. Troll pick alla tre.

Jag kan tänka mig att de är jobbiga på konsoll där det är lite knepigare med kontrollerna men så är inte fallet på PC om man inte är nybörjare.

Medlem
Skrivet av Haziza:

Förstörde dom de också, önskar man kunde få en refund för skiten!

Om du genuint har spelat Torb på något annat än brons/silver nivå så skulle du veta hur kass han är för ett lag i större delen av alla tillfällen. Att han behöver en re-work har tom genuint ignoranta Blizzard kommit fram till.

Skägg.
10 Chambers

Har alltid gillat Torb, och hans rivets gör ju duktigt med skada om man lär sig träffa med den. Kan förstå att armor packs försvinner och han blir mer fokuserad på skada. Kommer garanterar må bra av en mer renodlad roll och intressant att kunna denia ett område med lava.


signatur
Medlem

Hoppas de passar på att byta röstskådis också när de ändå håller på!

Avstängd

Vad är troll-pick?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Sickness666:

Vad är troll-pick?

Folk som tar en hjälte bara för att jäklas.


signatur
Avstängd
Skrivet av Alexraptor:

Vad man saknar den gammla goa tiden då spelbalansen inte kastades om totalt stup i kvarten. Ärligt talat så är det svårt att svälja med spel man betalar fullpris för.

Tvärt om, det håller spelen intressanta längre. Samma meta år ut och år in vore sjukt tråkigt.
Hur har priset med saken att göra?! Vill gärna höra ett rationellt argument för det.

Avstängd
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Folk som tar en hjälte bara för att jäklas.

Fast hur vet du varför nån väljer en viss hjälte, om personen inte uttryckligen talar om det?

Medlem

Precis det som hände TF2s Engineer. Han fick snabbare turrets samt turrets som det gick att välja mål manuellt med, allt efter som tiden gick och spelet uppdaterades.

Klart, där kunde man välja vilken typ av utrustning man ville ha... men det kommer väl också förr eller senare.

Medlem
Skrivet av PrinceToadstool:

Fast hur vet du varför nån väljer en viss hjälte, om personen inte uttryckligen talar om det?

För folk är tryhards, väljer du inte att spela hjältarna som är "flavour of the month" så är du automatiskt ett troll tack vare att du inte spelar de bästa hjältarna och därmed inte gör ditt bästa/spelar det mest optimala för att just dom ska vinna.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av PrinceToadstool:

Fast hur vet du varför nån väljer en viss hjälte, om personen inte uttryckligen talar om det?

Personligen tycker jag det är kul när folk väljer hjältar som inte ingår i den nuvarande metan. Ofta blir fienderna lite överraskade och vet inte hur de ska möta en Torb på anfall, som exempel. Spelade en helkul match i veckan där vi körde Bastion, Torbjorn, Orisa och Reinhardt. Turret och Bastion på pushvagnen, Orisa och Rein skyddade med sina sköldar åt varsitt håll. Riktigt ostigt men det funkade.

Sen är det ju lite som med dig, man kan aldrig riktigt vara säker på om du trollar med en del av dina inlägg eller om du bara tycker om att vara ifrågasättande.


signatur
Medlem

Bra! Kan de sätta cooldown på Genjis hoppande när de ändå håller på... Den störigaste karaktären nånsin. Jädra hoppande som en kaninjävel över banan... *bitter gamer

Medlem
Skrivet av kaealy:

För folk är tryhards, väljer du inte att spela hjältarna som är "flavour of the month" så är du automatiskt ett troll tack vare att du inte spelar de bästa hjältarna och därmed inte gör ditt bästa/spelar det mest optimala för att just dom ska vinna.

När det kommer till competetive mode så är det att vinna som gäller. Kör du då en hero som är nästintill värdelös för ditt lag så är du ett troll som bara är ute för att jävlas. Det är ett faktum, ingen diskussion om saken i dagsläget.

Men quickplay? Gör vafan du vill där. Lite av hela poängen med QP.

Avstängd
Skrivet av Ghan:

När det kommer till competetive mode så är det att vinna som gäller. Kör du då en hero som är nästintill värdelös för ditt lag så är du ett troll som bara är ute för att jävlas. Det är ett faktum, ingen diskussion om saken i dagsläget.

Inte sant alls. Alla som kör comp har inte koll på metan och kanske tycker att de gör bra ifrån sig med en viss hero i QP och därför vill köra den i comp.
Eller så kanske nån VILL spela en viss hero även fast den är ansedd som sämre, för att utmana sig själv.

Att nån enbart är ute för att jävlas är långt ifrån alltid sanningen.

Medlem
Skrivet av Ender:

Plan A: Vänta tills dem släppt förändringarna, prova dem ordentligt så du får en känsla för dem och bilda dig en uppfattning efter det. Chansen är ju rätt stor att det faktiskt blir de förbättringar Blizzard tänkt sig.

Plan B: https://s22.postimg.cc/8wf3m28jl/asa.gif

Två års erfarenhet av Blizzards Overwatch-uppdateringar ger ganska bra underlag till tolkning av hur förändringarna blir i praktiken. Precis som med Mercy, Symmetra, Roadhog och McCree kan man alltså med gott samvete säga att en uppdatering som låter dålig också blir dålig.

Medlem
Skrivet av PrinceToadstool:

Inte sant alls. Alla som kör comp har inte koll på metan och kanske tycker att de gör bra ifrån sig med en viss hero i QP och därför vill köra den i comp.
Eller så kanske nån VILL spela en viss hero även fast den är ansedd som sämre, för att utmana sig själv.

Att nån enbart är ute för att jävlas är långt ifrån alltid sanningen.

Absolut vill folk inte alltid jäklas, att alla i comp inte vet hur metan ser ut köper jag, men ju högre upp du kommer desto mer koll har man. Omöjligt att spela på 4000+ och inte förstå vad som skulle gynna laget känner jag. Sen viljan, den är stark hos många, men comp känner jag är med lag inriktat och inte lika mycket jag.
Detta märktes tydligt hur mindset var mellan 3000 - 3500, där många var jag tänkare, drygare klättring har jag nog aldrig haft, så fort någon inte fick sin pick så var det antingen massa skrik i mikrofoner eller hota med diverse picks, givetvis inte alltid, men ofta... Väldigt ofta. Sedan finns det alltid den skaran JAG spelare som inte förstår att det comp är ett lagspel

Medlem
Skrivet av kebbe:

Två års erfarenhet av Blizzards Overwatch-uppdateringar ger ganska bra underlag till tolkning av hur förändringarna blir i praktiken. Precis som med Mercy, Symmetra, Roadhog och McCree kan man alltså med gott samvete säga att en uppdatering som låter dålig också blir dålig.

Kanske det. Själv tycker jag det låter intressant, speciellt tå Tobbe är en av mina favoriter, beroende på bana och mode såklart. Låter dessutom konstigt att man skulle välja en viss karaktär bara för att jävlas med sina medspelare...räcker det inte bara med att spela dåligt?

1
Skriv svar