Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Medlem

Kommer ni köpa Red Dead Redemption + DLC till PS4?

https://www.gamereactor.se/red-dead-redemption-bekraftat-till...

Det bästa hade varit om man fick vara i samma värld som i RDR2 och norra Mexiko men det tror jag inte kommer hända.

Medlem
Skrivet av Zontos:

Kommer ni köpa Red Dead Redemption + DLC till PS4?

https://www.gamereactor.se/red-dead-redemption-bekraftat-till...

Fz verkar inte ha brytt sig om nyheten därför länkar jag till konkurrent

Det bästa hade varit om man fick vara i samma värld som i RDR2 och norra Mexiko men det tror jag inte kommer hända.

https://www.fz.se/nyhet/294751-red-dead-redemption-till-ps4-o...

Medlem

oups där ser man

Moderator | Testpilot
Skrivet av uberpwnage2.0:

NU är det äntligen dags. När jag skrev mitt tidigare inlägg så spelade jag en stund men behövde lägga det på hyllan av olika anledningar. Nu när jag nästan är klar med Days Gone så behöver något annat ta det spelets plats.

Har ni några tips på vad jag ska tänka på? Något i stil med all Youtube videos som heter "Things i wish i knew before playing RDR2".


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

NU är det äntligen dags. När jag skrev mitt tidigare inlägg så spelade jag en stund men behövde lägga det på hyllan av olika anledningar. Nu när jag nästan är klar med Days Gone så behöver något annat ta det spelets plats.

Har ni några tips på vad jag ska tänka på? Något i stil med all Youtube videos som heter "Things i wish i knew before playing RDR2".
<Uppladdad bildlänk>

Gå in blind och låt spelet ta dig dit du vill spoila inte det med en massa youtube skräp. Det öppnar upp sig, så inte mycket att missa pga. ”slarvfel”.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Sur Apan:

Gå in blind och låt spelet ta dig dit du vill spoila inte det med en massa youtube skräp. Det öppnar upp sig, så inte mycket att missa pga. ”slarvfel”.

Det låter bra. Jag frågade en polare om lite tips också och han pratade om någon trinket som gör det lättare att få bra pelts och att skaffa bästa satchel tidigt men vet ej om jag orkar det.

Något jag funderar över dock. Kan man överföra items från hästan till sig själv? Finns lite mat där jag tror jag hade i mitt itemhjul förut, men inte längre, så går det på något sätt eller behöver man inte?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det låter bra. Jag frågade en polare om lite tips också och han pratade om någon trinket som gör det lättare att få bra pelts och att skaffa bästa satchel tidigt men vet ej om jag orkar det.

Något jag funderar över dock. Kan man överföra items från hästan till sig själv? Finns lite mat där jag tror jag hade i mitt itemhjul förut, men inte längre, så går det på något sätt eller behöver man inte?

Satchels och sadlar kan man fixa med när man känner för det men du får leva med vad du kan ha med dig.

Att föra över från hästen kommer jag inte ihåg om det går, men jag upplevde det inte som ett problem under mina genomspelningar i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Sur Apan:

Att föra över från hästen kommer jag inte ihåg om det går, men jag upplevde det inte som ett problem under mina genomspelningar i alla fall.

Många verkar säga samma. Men just nu har jag t ex "Classic Oatcakes" som jag bara kan nå via hästen. Kan jag inte ta dem med mig? Samma med mat som Baked Beans, Cigaretter osv. Eller måste man använda dem vid hästen / man får dem kanske automatiskt när man har en påse med sig som har mer plats?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av uberpwnage2.0:

Många verkar säga samma. Men just nu har jag t ex "Classic Oatcakes" som jag bara kan nå via hästen. Kan jag inte ta dem med mig? Samma med mat som Baked Beans, Cigaretter osv. Eller måste man använda dem vid hästen / man får dem kanske automatiskt när man har en påse med sig som har mer plats?

Ah tror jag börjar fatta. När jag markerar att föremål så kan jag typ "byta ut dem" när man har hjulet uppe. På så sätt kan använda mig av Chewing Tobacco fast det var någon flaska där innan. Lite märkligt kan jag tycka men det fungerar.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Ah tror jag börjar fatta. När jag markerar att föremål så kan jag typ "byta ut dem" när man har hjulet uppe. På så sätt kan använda mig av Chewing Tobacco fast det var någon flaska där innan. Lite märkligt kan jag tycka men det fungerar.

Precis ett vanligt hjul till konsol man kankse hade kunnat önska någt annant till pc men det är som det är.
Vissa saker är bara till hästen också så dem är där permanent typ oatcakes.

Edit: Behövs en fjärde omspelning känns det som, får installera det när jag kommer hem efter jobbet.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det låter bra. Jag frågade en polare om lite tips också och han pratade om någon trinket som gör det lättare att få bra pelts och att skaffa bästa satchel tidigt men vet ej om jag orkar det.

Något jag funderar över dock. Kan man överföra items från hästan till sig själv? Finns lite mat där jag tror jag hade i mitt itemhjul förut, men inte längre, så går det på något sätt eller behöver man inte?

Jag tänkte köra igång ett tredje omgång jag med förra året men kom aldrig så långt. Kanske får göra detsamma snart nu när spelet fyllde fem år i höstas. FEM ÅR?!

1, Hitta den vita hästen (det finns markerat på en karta på IGN eller något) tidigt. Den är jättebra att använda. Tror den heter White Arab eller något sånt.

2, Använd dead eye, det känns som man förväntas använda det mycket och det var jag dålig på. Men det är något jag själv vill använda mer om jag ska spela om.

3, Spela lugnt, gör sidor-uppdragen, jaga och fiska. Samt massa annat för jag tror det är tanken med spelar egentligen. Man ska göra allt varsamt, spelet kommer i alla fall tvinga dig att gå framåt till slut ändå.
RDR2 innehåller saker jag inte ens gjort klart än och då är jag väl i samma liga som Breahl här inne som hyllat spelet till skyarna.

4, Det är lättare att vara ond än god. Det påverkar vissa uppdrag beroende på bad o good honor. Själv har jag aldrig lyckats med att ha fullt på good…

5, Ha jävligt roligt dålå!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Zontos:

Jag tänkte köra igång ett tredje omgång jag med förra året men kom aldrig så långt. Kanske får göra detsamma snart nu när spelet fyllde fem år i höstas. FEM ÅR?!

1, Hitta den vita hästen (det finns markerat på en karta på IGN eller något) tidigt. Den är jättebra att använda. Tror den heter White Arab eller något sånt.

2, Använd dead eye, det känns som man förväntas använda det mycket och det var jag dålig på. Men det är något jag själv vill använda mer om jag ska spela om.

3, Spela lugnt, gör sidor-uppdragen, jaga och fiska. Samt massa annat för jag tror det är tanken med spelar egentligen. Man ska göra allt varsamt, spelet kommer i alla fall tvinga dig att gå framåt till slut ändå.
RDR2 innehåller saker jag inte ens gjort klart än och då är jag väl i samma liga som Breahl här inne som hyllat spelet till skyarna.

4, Det är lättare att vara ond än god. Det påverkar vissa uppdrag beroende på bad o good honor. Själv har jag aldrig lyckats med att ha fullt på good…

5, Ha jävligt roligt dålå!

Bra tips! Dead Eye har jag varit duktig att använda. Dock är jag lite osäker på hur man "sätter ut" flera kryss? Har ibland bara tryckt hejvilt och fått ut 2st om jag inte missminner mig. Men det kanske kommer när man har levlat upp?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Bra tips! Dead Eye har jag varit duktig att använda. Dock är jag lite osäker på hur man "sätter ut" flera kryss? Har ibland bara tryckt hejvilt och fått ut 2st om jag inte missminner mig. Men det kanske kommer när man har levlat upp?

Det borde vara så. Jag brukade mest använda autosiktet och det funkade bra nog för mig

Medlem

Har också hyllat (och hyllar fortfarande) detta mästerverk till spel. För mig är det mer än ett spel, det är ett förbannat konstverk!

Inser att det är dags för att installera det och spela igenom det för en femte gång! Längtar upp till bergen och att pulsa genom snön i skymningen.


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Moderator | Testpilot

Hur fixar jag nya vapen? Är det bara att hitta eller kan man köpa också?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Hur fixar jag nya vapen? Är det bara att hitta eller kan man köpa också?

Spela på det kommer!

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Hur fixar jag nya vapen? Är det bara att hitta eller kan man köpa också?

Genom att plocka upp vapen från de som skjuter på dig, det finns alltid ammo att plocka upp eller vapen. Det finns en vapenaffär i Valentine som man kommer till tidigt i spelet också. Det finns vapen att hitta också men spoilar inte var.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

NU är det äntligen dags. När jag skrev mitt tidigare inlägg så spelade jag en stund men behövde lägga det på hyllan av olika anledningar. Nu när jag nästan är klar med Days Gone så behöver något annat ta det spelets plats.

Har ni några tips på vad jag ska tänka på? Något i stil med all Youtube videos som heter "Things i wish i knew before playing RDR2".
<Uppladdad bildlänk>

Underbart!

Jag har över 500 timmar med spelet fördelat på två genomspelningar och mitt tips är att ta din tid med det.
Finns mycket att upptäcka i spelvärlden som kanske inte är helt uppenbart men som ofta hittas om man tar sig tiden och letar lite. Varje vrå av kartan är enligt mig värd att utforska.

Lycka till och ha så kul med spelet!

Medlem

Kan tillägga att vill man stressa kan man fet glömma att ha en bra upplevelse i rdr2 det tar sin tid, det blev en del av charmen med spelet även om man måste ställa om hjärnan lite.

Medlem
Skrivet av Sur Apan:

Kan tillägga att vill man stressa kan man fet glömma att ha en bra upplevelse i rdr2 det tar sin tid, det blev en del av charmen med spelet även om man måste ställa om hjärnan lite.

Det är det, minns att många klagade på hur långsamt spelet är. Spelet handlar egentligen om Arthur Morgan och livet.

Medlem

Om du uppgradera lodgings i lägret så får du fast travel som du kan använda från din vagn eller när du är ute om du sätter upp ett eget läger. Bör användas sparsamt men ändå trevligt att ha vid behov.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Qrush:

Om du uppgradera lodgings i lägret så får du fast travel som du kan använda från din vagn eller när du är ute om du sätter upp ett eget läger. Bör användas sparsamt men ändå trevligt att ha vid behov.

Bra tips! Försöker verkligen ta det lugnt och bara rida runt och se vad jag hittar först och främst. Kör lite uppdrag när jag känner för det

Har jagat ned björnen och även rådjuret så jag kan få pelts lättare!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av uberpwnage2.0:

NU är det äntligen dags. När jag skrev mitt tidigare inlägg så spelade jag en stund men behövde lägga det på hyllan av olika anledningar. Nu när jag nästan är klar med Days Gone så behöver något annat ta det spelets plats.

Har ni några tips på vad jag ska tänka på? Något i stil med all Youtube videos som heter "Things i wish i knew before playing RDR2".
<Uppladdad bildlänk>

Ta det långsamt och njut av världen. Lev i den, stressa inte från mission till mission.

Världens bästa spel någonsin.


signatur

Jump in.

Skriv svar