Helgdiskussion – Vilket spel har bäst DLC?

Medlem

Uppdateringen/gratis expansionen till path of exile. Där dom gick från 4 acter till 10st! Vilket lyft och till en kostnad av 0 riksdaler.


signatur
KoP
Medlem

Fable 2, Witcher 3, Fallout 3, Fallout 4, GTA 4.

Medlem

Eller ja, Hordes of the Underdark till Neverwinter Nights tar nog kanske priset.

Ett DLC jag iaf älskade var Citadel från Mass effect 3.

Jag fattade varför man hade det i ett separat DLC då den lättsinta och humoristiska stilen skilde sig väldigt mycket från resten av spelet.

Kan säga att det bara var en flera timmar lång fan service med några av seriens roligaste stunder, väldigt många wtf följt av skratt.

Shep-errrrr-d

Testpilot

Witcher 3 och även Dark Souls II och III.

Medlem

Frozen Throne & Armageddon's Blade

Medlem

** GTA 4: "The Lost & Damned" och "The Ballad of Gay Tony"
** The Witcher 3: "Hearts of Stone" och "Wine & Blood"
** Assassin's Creed Origins: "The Curse of the Pharoehs". (The Hiddens Ones var inte lika matig dock)


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Utan tvekan Witcher 3. Varje DLC var som ett nytt spel.


signatur

I drank what?

Medlem

The Burning Crusade

Medlem

GTA IV:
The Lost and Damned och The Ballad of Gay Tony
(även om de går att spela helt utan GTA IV)


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

Ambassadör
Xbox

The Witcher 3 : 20 gratis mindre DLC och 2 feta expansioner med mer innehåll och kvalitet än de flesta fullängdsspel? Finns ingen konkurrens.

Bubblare:
Mass Effect 2: Lair of the Shadow Broker var seriens bästa DLC
Mass Effect 3: Citadel hade mig sentimental över ett dataspel, då har man lyckats.
Överlag har ME-serien ett gäng bra DLC som tillför mycket, så mycket att det kan argumenteras för att de borde vara med i grundspelet.

Andra med bra DLC:

Dragon Age Origins
Fallout New Vegas
Pillars of Eternity
Neverwinter Nights
Neverwinter Nights 2
Oblivion
Forza Horizon 3
Morrowind
Kingdoms of Amalur: Reckoning


signatur

Jump in.

Medlem

Witcher 3s DLCs kändes som riktiga expansioner, speciellt blood and wine. CDPR vet vad de håller på med!

Medlem

Måste nog säga Mass Effect 2, med Lair of the Shadow Broker och Overlord.

Medlem

Jag hoppas på gud de släpper RDR 2 DLC innehållande Mexico
Ser ju lite ut på kartan som det är rum för det.

Medlem

Crusader Kings 2 & Europa Universalis 4.

Medlem

Hearthstone, mer kort är det bästa!

Medlem

45 svar och bara en person har nämnt Dark Souls? Hen missade tyvärr första spelets dlc som är tidernas i särklass bästa. Jag som trodde att det här var ett tv-spelsforum..

Skämt å sido. Witcher 3 och samtliga Soulsborne-titlar har sjukt bra dlc. När det gäller Soulsborne finns flera av ”seriens” bästa områden och framför allt bossar i just dlc.

Inaktiv

Halo, Sea of thieves

•Mass Effect 2: Lair of the Shadow Broker
•Mass Effect 3: Citadel
•Dark Souls: Artorias of the Abyss
•Dark Souls 2: The Lost Crowns (allra främst Crown of the Sunken King)
•The Last of Us: Left Behind
•Starcraft: Brood War (Tekniskt sett expansion men också DLC innan DLC pga de på den tiden begränsade nedladdningshastigheterna)
•TES IV: Oblivion - Shivering isles
•TES V: Dawnguard
•The Witcher 3: Blood and Wine & Hearts of Stone
•Half-Life 2: Episode Two
•Bordelands 2: Tiny Tina's Assault on Dragon's Keep
•X-Com 2: War of the Chosen

Medlem

total war warhammer
total war warhammer 2

Releasehästryttare

X-Com 2: War of the Chosen

Medlem

Witcher 3, Mass effect 1, X-COM 2, Fallout 3 och Dragon Age: Origins.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Battlefield 4

Medlem

Både gta 4 och Witcher 3 expansionerna är i en klass för sig själva. Även om det kanske är fel att jämföra dessa med det vi brukar kalla dlc.

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Witcher 3, Mass effect 1, X-COM 2, Fallout 3 och Dragon Age: Origins.

Du måste mena mass effect 2? 1an hade ju bara 2 dlc som var rätt sunkiga.

Medlem

The binding of isaac

Medlem

Finns en DLC/expansion som sticker ut för mig och det är BroodWar till StarCraft (1). Dels var det en bra singleplayer kampanj som var lika lång som orignalspelet, dels var det den genom enheterna den introducerade som starcraft blev så bra multiplayer och det spel som på allvar introducerade esport (även om det började med quake(world) och till viss del doom).

I övrigt har jag inte spelat några DLC som riktigt fastnat, och många har varit rent av besvikelser så jag undviker oftast DLC idag.

Medlem

Evil within 3st dlc som var riktigt gryma speciellt de två första som var mer likt outlast hållet.

Sen även Rdr zombie mode och witcher 3 dlc som vissa
Skriver

Medlem

Blood and Vine måste vara det bästa DLC som någonsin har gjorts.

Medlem

Ja du bra fråga tycker det fins många spel med bra dlc.

Far harbor till Fallout 4 så ligger till en sån intressant story och en mysig karta med med 3 intressanta factions och man får veta mer om Nick.

Danwguard till skyrim lägger till så mycket till skryim och en ganska bra story om just vampyrer.

Payday 2 har många roliga dlc´s som lägger till en massa nya intressanta heist´s.

kan nog lista många fler dlc´s jag gillar men orkar inte skriva i timmar speciellt inte med min jädra stavning.

12
Skriv svar