Phil Spencer lovar att laga Microsoft Store

Robot
Phil Spencer lovar att laga Microsoft Store
Medlem

Lättnavigerat? How about lättnedladdat? Eller nedladdat öht?

Medlem

Jag har aldrig haft något större problem med att hitta och ladda ner i Windows Store (Jag antar jag haft tur, när man lyssnar på er andra och era upplevelser). Det hade varit bra om de hade haft ett dedikerat område för Play Anywhere titlar dock


signatur

I drank what?

Medlem

Deras affär är en travesti.
Ibland så kan dom lista DLCs på mainpage före grundspelet
Dom grupperar inte ihop spel som har olika versioner, t.ex. Forza Horizon 4 med sin standard, Deluxe och Ultimate
Det ska ta upp 3 platser i listan istället för sublista/alternativ när man går in på spelet.
Spelen ansluter sig till Xbox nätverket.
Ibland så vägrar spel till och med ladda ner helt ut, och då kan det visa sig att Store har korrupterat sig själv av någon anledning så man måste köra sfc /scannow för att reparera skiten.
Sen är sitter det ihop med Windows Update tjänsten, har du den deaktiverad för att blockera updates eller har det parkerat så kan du inte starta en nedladdning.

Sen har vi problemet med att allting är krypterat
Handkontroller som inte är xbox har ibland svårt att ens kunna användas i spelet

Vad för fel är det med att släppa spelen på steam eller gog som redan har fixat majoriteten av alla quirks?
Förstår att dom vill slippa betala till valve och gog men dom förlorar väll fan mer om dom låser alla spel till Windows 10 och Windows Store
Det är ett stort fuck you till dom som sitter på linux och personer som envisar sig med att stanna kvar på tidigare windows versioner


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

MS Store behöver ta inspiration av Steam

Medlem
Skrivet av Mabec:

Lättnavigerat? How about lättnedladdat? Eller nedladdat öht?

Vet inte någon 'store' jag använder för att upptäcka saker jag inte redan känner till. Det skulle vara någon scraper med betyg, historiska priser och realistor...

Jag kan klara mig bara man kan köpa saker på webben och bara lista det man äger i windows - men nu är hela Windows store ett enda stort felmeddelande tills jag orkat installera om datorn...

Medlem

Är tusan i mig på tiden, har känts allmänt dålig under en lång tid nu!

Medlem

Har dom inte redan sagt det par gånger? Känns som dom snackat om förbättringar av den par år nu.

Medlem

Det har låtit så enda sedan games for windows live... Mycket snack och lite verkstad från Ms när det kommer till vissa saker!

Medlem

Phil kommer ordna det här.👍

Medlem

Vad sägs om att fixa win 10 först?

Medlem

Har ett revolutionerande koncept som alla utgivare gärna får använda sig av. Istället för att bara släppa ert spel på en enskild marknadsplats, så kan ni välja att saluföra det på så många som möjligt! På detta sätt får ni både (gratis) marknadsföring eftersom fler folk ser produkten och för det andra framstår ni som mer konsumentvänliga eftersom ni låter människor bestämma vart de ska handla.

Backloggens befriare
Skrivet av Halvars90:

MS Store behöver ta inspiration av Steam

Eeh, nej tack. Hellre GOG.com då.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Jag var tvungen att avinstallera Forza Horizon 4 (Ultimate Version) pc, och ladda ner och installera om det, för att extramaterialet äntligen kunde installeras.
Det var därför jag inte hade bland annat bilpaketen, som jag frågade om här på FZ.


signatur

autograph

Backloggens befriare
Skrivet av Halvars90:

MS Store behöver ta inspiration av Steam

Eeh, nej tack. Hellre GOG.com då.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Har bara kört sea of thieves via windows store.
Har funkat utan problem, döremot minns jag inte om man fick välja vart det skulle installeras eller om det var krånligt att hitta.
Gillar inte riktigt att det känns som "appar" man har som ingen kontroll.
Annars har jag undcikit ms store
Man börjar väll bli gammal


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Sandal:

Vad sägs om att fixa win 10 först?

Vad ska fixas med Windows 10 menar du?


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Seeing is believing.

Krypteringen av materialet skapar problem. Butiken är svårnavigerad. Det kommer inte räcka med att putsa användargränssnittet.

Ambassadör
Xbox

Jag har inga problem med Microsoft Store men det hade varit trevligt om det blev bra för alla!

Om inte annat ska de bli intressant att se vad som blir coolt att klaga på efter det!


signatur

Jump in.

Medlem

Har krånglat med MS Store x antal gånger och försökt installera spel, och jag brukar kunna googla fram det mesta, men jag har fått nog. Sea of thieves är det enda jag lyckats installera, resten går tametusan inte. Hela datorn fryser sig eller laggar ihop totalt och man får avinstallera för att den ska lyckas hoppa igång igen. Förstår inte hur dom kan krångla till det så??

Nej någoting är galet, hoppas dom kan lösa det..

Medlem

Jag har bara ett problem med Windows store och det är uppdateringar.
Har att den skall uppdatera automatiskt men ibland startar jag SoT och så säger den att jag har fel version.
Då får man gå och söka efter uppdateringar så den börjar ladda ner. I-landsproblem, jag vet, men ändå störande.

Annars har jag inte haft ett enda problem.

Medlem
Skrivet av Sandal:

Vad sägs om att fixa win 10 först?

Ja det är exakt så det funkar, Microsoft har bara en kille som utvecklar Windows, Xbox, MS store och mycket annat.

Medlem

Saknar all statistik som Steam har och alla dess möjliga funktioner. Ser Steam som den överlägsna plattformen.

Skrivet av Molotov:

Har bara kört sea of thieves via windows store.
Har funkat utan problem, döremot minns jag inte om man fick välja vart det skulle installeras eller om det var krånligt att hitta.
Gillar inte riktigt att det känns som "appar" man har som ingen kontroll.
Annars har jag undcikit ms store
Man börjar väll bli gammal

Jag kör både Forza Horizon 3 och Forza MororSport 7 på Windows Store och kunde välja var de skulle installeras.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Saknar all statistik som Steam har och alla dess möjliga funktioner. Ser Steam som den överlägsna plattformen.

Jag kör både Forza Horizon 3 och Forza MororSport 7 på Windows Store och kunde välja var de skulle installeras.

Kan mycket väl vara att jag glömt hur det var då jag installerade sot


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

NuZ
Testpilot

När de väl fixar MMI’n så tror jag det blir bra. Är för plottrigt. Bra priser och trevliga titlar men de slår ju inte steam i användarvänlighet mm. Hoppas Spencer står för sitt ord och fixar den. Är ju rätt skysst på xbox så svårt kan de inte vara.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Löjligt när ett så stort företag inte ens kan få ett vettigt UI.

Samma med Xboxens UI, lagigt och långsamt, var i flera åt.


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Saknar all statistik som Steam har och alla dess möjliga funktioner. Ser Steam som den överlägsna plattformen.

Jag kör både Forza Horizon 3 och Forza MororSport 7 på Windows Store och kunde välja var de skulle installeras.

Ja, var spelen ska installeras hade jag inga problem med.
Men det var dlc'erna som aldrig kom ner, det kom alltid felmeddelanden (Okänt fel och en kod) varje gång Windows Store skulle försöka ladda ner och installera. Jag googlade efter lösning på problemet och såg att massor av andra fått samma konstiga fel, med olika förslag på lösningar.
Och som jag förklarade tidigare så löste det sig först när jag efter ett tips avinstallerade "Forsa Horizon 4 Ultimate" (pc) och laddade ner igen och installerade som det flöt på. Då kom allt extra äntligen ner och in i spelet!


signatur

autograph

Medlem

Precis, windows store exklusiva är platforms exklusiva, dvs inget vi pc folk gillar. Behåll spelen på Xbox istället tills det inte säljer tillräckligt och skiten går under.

1
Skriv svar