Lootlådor till Trials Rising, Ubisoft: "Det är ingen dålig grej om det görs rätt"

Robot
Lootlådor till Trials Rising, Ubisoft: "Det är ingen dålig grej om det görs rätt"

Ubisoft-representant försvarar (vissa) lootlådor.

#lootlådor, #trials-rising, #ubisoft


Medlem

Sjukt trött på all hat kring lootlådor. Det är en minoritet som inte gillar dem. De flesta bryr sig inte om att de finns eller så är de positiva till lootlådor.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

eld
Medlem

tHeY ArEn't a bAd tHiNg iF DoNe rIgHt.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Sjukt trött på all hat kring lootlådor. Det är en minoritet som inte gillar dem. De flesta bryr sig inte om att de finns eller så är de positiva till lootlådor.

Vid gratislådor för kosmetika som OW (tröttsam jämförelse men ändå) har jag inget emot att de också går att köpas för pengar.
Men om det endast är lootlådor/nycklar som köps för att få öppna så tror jag innerligt att det bara är dem som alldrig sett en vanlig shop för just det man vill ha som tycker lootlådor är ok/bra.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Sjukt trött på all hat kring lootlådor. Det är en minoritet som inte gillar dem. De flesta bryr sig inte om att de finns eller så är de positiva till lootlådor.

Ja, en stor majoritet bryr sig inte då man helt enkelt hatar konceptet. Resten är bara lite "lätta" mellan axlarna

Medlem

Har inget emot kosmetiska lootlådor sålänge man även kan köpa dem för ingame valuta.

Medlem

Gav upp planerna på att köpa det så fort jag såg hur det var implementerat i betan. Kändes som ett Newgrounds-lir med free2play-modell. Det var också min huvudsakliga kritik i responsen efter betan. Trist på ett annars lovande spel.

Medlem

Lootlådor som kan köpas är alltid dåligt för oss spelare för det betyder att spelstudion/utgivaren gjort ett aktivt val att undanhålla oss material bara för att kunna lura av oss ännu mer pengar.

Även om man aldrig skulle köpa nån lootlåda så är ändå hela systemet med lootlådor spelförstörande på många sätt, på sin enklaste nivå och omedelbart uppenbart för oss konsumenter är ett fattigare spelinnehåll.

Att det skulle vara bra för att det drar in mer pengar för att kunna lägga på mer utveckling eller nästa spel är en riktigt usel ursäkt, gör ett bra spel från början och det säljer mångdubbelt mot utvecklingskostnaden, senaste exemplet är Red Dead Redemtion 2.

Enda undantaget som jag ser det är lootlådor som du kan köpa för in-game pengar, pengar som du tjänar ihop genom att spela spelet, men det behöver vara bra balanserat så att det inte är så låg spawnrate på bra saker att det hela bara blir en gigantisk grindfest, och då kan man likaväl lägga det som ett spelmoment som typ kistor och skattgömmor du hittar i dungeons, hus, nergrävt i världen eller liknande, eller som belöning för genomfört uppdrag.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Sjukt trött på all hat kring lootlådor. Det är en minoritet som inte gillar dem. De flesta bryr sig inte om att de finns eller så är de positiva till lootlådor.

Skitsnack, vänta bara tills ditt favoritspel/speltyp blir helt urvattnat eller omöjligt att spela igenom om du inte betalar för lootlådor.

Inaktiv

Själva uppgraderingssystemet i AC Odessey är helt trasigt pga att man ska köpa credits. Hade kring 80-90 timmars speltid och hade bara råd att uppgradera kanske 20 vapen/rustningar som är alldeles för lite och då samlade jag mycket. Så UBI och microtransaktioner är inte en sådan bra kombination.

Medlem

Vem fan köper lootlådor till Trials? hahahahahaha

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Själva uppgraderingssystemet i AC Odessey är helt trasigt pga att man ska köpa credits. Hade kring 80-90 timmars speltid och hade bara råd att uppgradera kanske 20 vapen/rustningar som är alldeles för lite och då samlade jag mycket. Så UBI och microtransaktioner är inte en sådan bra kombination.

Håller inte med, jag uppgraderar min utrustning hela tiden, har aldrig haft problem med pengar eller material, och har inte känt alls att jag var tvungen köpa något.

Medlem
Skrivet av Wolfkin:

Lootlådor som kan köpas är alltid dåligt för oss spelare för det betyder att spelstudion/utgivaren gjort ett aktivt val att undanhålla oss material bara för att kunna lura av oss ännu mer pengar.

Även om man aldrig skulle köpa nån lootlåda så är ändå hela systemet med lootlådor spelförstörande på många sätt, på sin enklaste nivå och omedelbart uppenbart för oss konsumenter är ett fattigare spelinnehåll.

Att det skulle vara bra för att det drar in mer pengar för att kunna lägga på mer utveckling eller nästa spel är en riktigt usel ursäkt, gör ett bra spel från början och det säljer mångdubbelt mot utvecklingskostnaden, senaste exemplet är Red Dead Redemtion 2.

Enda undantaget som jag ser det är lootlådor som du kan köpa för in-game pengar, pengar som du tjänar ihop genom att spela spelet, men det behöver vara bra balanserat så att det inte är så låg spawnrate på bra saker att det hela bara blir en gigantisk grindfest, och då kan man likaväl lägga det som ett spelmoment som typ kistor och skattgömmor du hittar i dungeons, hus, nergrävt i världen eller liknande, eller som belöning för genomfört uppdrag.

Största skillnaden är att ett spel som Trials Rising är ett smalare spel som jag personligen inte tror har någon chans att sälja lika bra som Red Dead 2 även om det skulle vara ett mästerverk. Så att säga att ett bra spel säljer bra bara för att det är ett bra spel tror jag är naivt. Det måste också tilltala den stora massan.
Så även om jag inte gillar det kan jag förstå varför ett udda spel försöker att tjäna lite extra på sin publik.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Största skillnaden är att ett spel som Trials Rising är ett smalare spel som jag personligen inte tror har någon chans att sälja lika bra som Red Dead 2 även om det skulle vara ett mästerverk. Så att säga att ett bra spel säljer bra bara för att det är ett bra spel tror jag är naivt. Det måste också tilltala den stora massan.
Så även om jag inte gillar det kan jag förstå varför ett udda spel försöker att tjäna lite extra på sin publik.

Tycker ju om det är ett smalare spel lär det ha en lika smal budget, därav mer utrymme för vinst, och på så sätt inte ska behövas några lådor alls.
Hur som helst, är det inget med lootlådor som gynnar spelare eller de som köper dem, istället för hasardspel kan de ju bara låta de som vill ha extraskit, helt enkelt, köpa det dem vill ha.

Avstängd
Skrivet av Kleptoman:

Sjukt trött på all hat kring lootlådor. Det är en minoritet som inte gillar dem. De flesta bryr sig inte om att de finns eller så är de positiva till lootlådor.

Grejen som jag ser det är att lootlådor implementeras på bekostnad av annat och även används som en ursäkt för att inte pumpa in annat mer intressant innehåll. Så här: lootlådor implementeras, pengar tjänas in, och NU flera månader senare kmr content som om de hade "tuff" ekonomi innan. Känns bara som en ursäkt för mer girighet än att faktiskt ge värde för pengarna åt kunderna/spelarna.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Tycker ju om det är ett smalare spel lär det ha en lika smal budget, därav mer utrymme för vinst, och på så sätt inte ska behövas några lådor alls.
Hur som helst, är det inget med lootlådor som gynnar spelare eller de som köper dem, istället för hasardspel kan de ju bara låta de som vill ha extraskit, helt enkelt, köpa det dem vill ha.

Håller med dig. Just loot lådor är skit. Men om ett spel har med valfria kosmetiska saker jag kan köpa för riktiga pengar har jag inget mot det. Typ som Rocket League där man kan köpa ett paket med några fordon eller Minecraft där man kan köpa nya utseenden på både kuber och karaktärer.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Om man nu vill sälja saker ingame så varför inte göra en shop bara SÅ MAN VET VAD MAN KÖPER.
Otroligt less på dessa "lootlådor"
Lootlådor är nåt man förtjänar inte ska köpa


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Geeks Gaming
Skrivet av Wolfkin:

Skitsnack, vänta bara tills ditt favoritspel/speltyp blir helt urvattnat eller omöjligt att spela igenom om du inte betalar för lootlådor.

Fast kosmetiska lootlådor och paywalls är ju två helt olika saker. Borde inte DLCs räknas som en sorts paywall förresten? 🤔

Inaktiv
Skrivet av Fiddi:

Håller inte med, jag uppgraderar min utrustning hela tiden, har aldrig haft problem med pengar eller material, och har inte känt alls att jag var tvungen köpa något.

Ok. Vet att dom skulle fixa till det med någon patch efter klagomål. Kan ju ha ändrats sen jag slutade spela för några veckor sedan.

Medlem

Det är enkelt, lootlådor är gambling. Människor blir uppspelta och lätt beroende utav lotto funktionen så därför implementerar de lootlådor överallt. Sen att de högst troligt också retarderat in-game currency gain så att folk ska köpa dessa för riktiga pengar är varför microtransactions suger i alla spel.

Man kan helt enkelt inte lita på dem att de inte gör spelet sämre för att tjäna den där extra lilla slanten, och det gäller alla speltillverkare!

Medlem

@Wolfkin: Väl formulerat.
Ubi_Warlock säger det ju själv "Hade inte spelare köpt lootlådorna skulle de inte finnas", vilket innebär att (ifall man tänker längre än näsan räcker) företagen kommer fortsätta vässa på dessa system tills det inte längre kommer att finnas spel utan dem. Vi ser ju redan idag hur gränsen korsas om och om igen för vad spelare tycker är OK. När ett spel får för mycket kritik innan release så pudlar dem precis så mycket att spelarna går med på at köpa spelet ändå...och så höjs ribban en aning till nästa release.

Till slut så är vi så vana vid eländet att ingen ifrågasätter det längre.

Medlem

Är spelet F2P visst kör på, men betalar man fullpris finns det ingen ursäkt för att gömma content bakom loot-lådor.

Tänker på Overwatch först betalar du 500 kr för spelet sen lockar dom dig till att köpa loot-lådor igenom att köra event ständigt med exklusiva skins och när event närmar sig sitt slut och du inte fått det skin du velat ha, jo vad gör många? Köper sig ett par extra lådor. Precis enligt Blizzards plan.

Vidrigt enligt mig!


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av Haziza:

Är spelet F2P visst kör på, men betalar man fullpris finns det ingen ursäkt för att gömma content bakom loot-lådor.

Tänker på Overwatch först betalar du 500 kr för spelet sen lockar dom dig till att köpa loot-lådor igenom att köra event ständigt med exklusiva skins och när event närmar sig sitt slut och du inte fått det skin du velat ha, jo vad gör många? Köper sig ett par extra lådor. Precis enligt Blizzards plan.

Vidrigt enligt mig!

Fast till skillnad från andra spel så är ju Overwatch konstant under utveckling.
Nya hjältar, kartor, events. Allt måste ju finansieras på något sätt. Alternativet är att vi får betala för DLC'n, och resultat då blir att spelarbasen splittras.

1
Skriv svar