Kolla in ursnygga DCS: F-14 Tomcat-trailern

Robot
Kolla in ursnygga DCS: F-14 Tomcat-trailern

Spelar Tom Cruise detta, tro?

#dcs-f-14-tomcat


Releasehästryttare

MM grymt snyggt, glömde bort att det va ett spel jag kollade på flertalet gånger under trailers (långa) speltid.

Medlem

Grymt sugen jag vart på titta på Top Gun ...undrar varför då =D

Medlem

Ser grymt tungdrivet ut. Men snyggt var det iaf!

Medlem

Snyggt som tusan! Och musiken med 80-talsvibbarna är klockren.

Medlem

Faktiskt fortfarande bland dom snyggare stridsplanen och med "riktiga blås" F22 Raptor sen för modernt ut med sina kantiga avgasrör eller vad man skall kalla det :]

Medlem

Det börjar bli dags att skjuta ner lite mig28 plan.

Medlem

Otroligt snyggt, bara synd att alla deras add-ons blir så dyrt (om man dvs vill ha alla DCS flygen)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Härlig Top Gun känsla i det klippet!

Medlem

Flygplansporr....
F-14 måste vara det mest filmikoniska flygplanet någonsin.

Top Gun introt är för övrigt det mest perfekta någonsin. Gåshud!!

(Mig 28:orna är för övrigt svartmålade F-5 plan)

Medlem

I slutet på filmen "Top Gun" säger hjältarna: "you can always ride my tail"


signatur

Jäh!

Medlem
Skrivet av Chrester:

I slutet på filmen "Top Gun" säger hjältarna: "you can always ride my tail"

"Ride my tail" sägs aldrig i filmen, inte ordagrant i alla fall men i övrigt kan man ju tolka filmen lite som man vill.

Det var bara Tarantino som skämtade om det hela men det blev sedan allmän uppfattning. Så det är Mandela-effekten helt enkelt...
https://www.youtube.com/watch?v=o7IgwDqJhno

Medlem
Skrivet av Nemo:

"Ride my tail" sägs aldrig i filmen, inte ordagrant i alla fall men i övrigt kan man ju tolka filmen lite som man vill.

Det var bara Tarantino som skämtade om det hela men det blev sedan allmän uppfattning. Så det är Mandela-effekten helt enkelt...
https://www.youtube.com/watch?v=o7IgwDqJhno

Bra film det där med Men nog fan stod de och brölade på hangarfartyget. "you can ride my tail anytime!" ???


signatur

Jäh!

Medlem

Nej det sa dom aldrig. Dom sa:
"You can be my wingman anytime."


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Chrester:

Bra film det där med Men nog fan stod de och brölade på hangarfartyget. "you can ride my tail anytime!" ???

Njae, det är i så fall bara en fri tolkning av handlingen och det som sägs, eller inte sägs...

Apropå det, här är scenen ifråga. Det är repliken "you can be my wingman anytime" vid 00:45 som Tarantino tolkar som "you can ride my tail". Sedan har den tolkningen spridit sig som en löpeld.

Medlem

Liksom Darth Vader aldrig säger "Luke, I am your father" som folk citerar ideligen. Vader säger aldrig Lukes namn utan detta har folk lagt på för att man ska veta att det rör sig om Star Wars.

1
Skriv svar