Japp, första stora Fallout 76-patchen är, eh, stor – väger in på 47 GB

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Kul för folk med data caps.

Är väl snarare att ha data cap som är det kassa, inte att saker blir större och större.

Avstängd
Skrivet av Rackaren:

Bethesda, Blizzard, EA, Valve ... känns som att när företag blir för "stora och rika" så skiter dom i common sense och vad deras core fans vill ha. Ush. Bojkottar alla stora bolag nu. Det är faktiskt de nyare, mindre spelbolagen som brukar visa upp lovande spel.

Nu tycker jag du ger Blizzard oförtjänt med skit; WoW Classic och WC3 Reforged är ju exempel på två saker som just core fansen velat ha länge.

Medlem
Skrivet av PrinceToadstool:

Är väl snarare att ha data cap som är det kassa, inte att saker blir större och större.

Jag ser ju hellre att utvecklare optimerar sina patchar så det tar kortare tid att ladda ner saker, dessutom har inte alla länder samma infrastruktur som svenskarna har när det kommer till internet. Vi är jävligt lyckligt lottade och kan sitta här och tycka att det är ett I-landsproblem.

Avstängd
Skrivet av PrinceToadstool:

Nu tycker jag du ger Blizzard oförtjänt med skit; WoW Classic och WC3 Reforged är ju exempel på två saker som just core fansen velat ha länge.

Nja, wow blev bara sämre och sämre efter classic och Burning Crusade. Det blev för enkelt att få gear och alla sprang runt i epics. Under classic tiden var det ju svårt att få i och med 40-manna. Wow var som roligast då!


signatur

PS5 och inget annat.

Testpilot

Man får passa på nu under black friday att köpa den där stora SSD disken för att få plats med alla patchar till spelen

Medlem
Skrivet av breahl:

Nja, wow blev bara sämre och sämre efter classic och Burning Crusade. Det blev för enkelt att få gear och alla sprang runt i epics. Under classic tiden var det ju svårt att få i och med 40-manna. Wow var som roligast då!

Det var roligast då eftersom att det var nytt, kollar man tillbaka på hur spelet var så är det mycket, Mycket som har blivit bättre med åren. Med tanke på hur obekvämt vanilla är, hur mycket grind man var tvungen att göra för att komma någonstans, det var inte kul att köra healer på den tiden med tanke på svårigheter att få in guld och repair bills som gjorde att man knappt kunde raida. Däremot allt efter Firelands patchen är för min del ett skämt och helt fel väg att gå.

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Känns som Bethesda är på amatör nivån nu för tiden, sett mer seriösa kickstarter utvecklare som lyssnar som omväxling på sina spelare.

Helt ärligt, de har alltid varit så här. Inget av deras spel har fungerat vid release, men av någon anledning så låter folk det vara och skrattar åt dem istället. Daggerfall var de tvugna att skicka ut patcher till (och det var 1996) för att spelet skulle gå att spela. Morrowind och Oblivion kräver i princip att man kör unofficial patch för att spelen inte ska vara trasiga. Sen Skyrim, varenda version (PC, XBOX, Remastered, Switch) har samma buggar day one. Buggar som deras moddare har kunnat fixa utan problem men varenda "ny" version de släpper så kan man ge sig fan på att buggarna finns kvar. Sen om det beror på att de inte bryr sig eller att de inte klarar av att fixa dem vet jag inte. Även Fallout 3 hade buggar som folk hittade i Oblivion.

Avstängd
Skrivet av Esri:

Det var roligast då eftersom att det var nytt, kollar man tillbaka på hur spelet var så är det mycket, Mycket som har blivit bättre med åren. Med tanke på hur obekvämt vanilla är, hur mycket grind man var tvungen att göra för att komma någonstans, det var inte kul att köra healer på den tiden med tanke på svårigheter att få in guld och repair bills som gjorde att man knappt kunde raida. Däremot allt efter Firelands patchen är för min del ett skämt och helt fel väg att gå.

Jag körde resto shaman på den tiden och har inga minnen av att jag hade problem med att få in guld till repair bills. Vi raidade ändå 5 dagar i veckan och var topp 20 i världen. Men jag minns att det var otroligt mycket grindande för att få ihop till flasks osv.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Jag vet att internetmobben just nu älskar att hata på Fallout 76, och alla hoppar på det tåget. Många till och med utan att ens själv ha spelet en enda sekund, bara kollat på Youtube-videos med titlar som "OMG BETHESDA FAIL!!!", "CRITICAL BUGS IN FALLOUT 76!!!".

Jag personligen älskar att Bethesda tar en så stor risk och testar något helt nytt. Dom har aldrig gjort ett multiplayerspel tidigare och valde ett av spelvärldens mest älskade IP för att göra det.
Visst, dom hade kunnat hålla på spelet ett år till och polerat, men när det gäller multiplayerspel och i synnerhet MORPG så kommer man till en punkt när man måste börja involvera stora mängder spelare för att kunna komma framåt i utvecklingen. Och jag tror att Bethesda insåg att tiden var rätt just nu. Det kommer innebära att en hel del saker inte kommer fungera 100% och dom var väldigt tydliga med detta, det här spelet kommer vara något dom lägger i flera års utveckling på, inte alls i stil med Fallout 4 där dom släpper och går vidare.

Finns det saker med Fallout 76 som saknas och skulle kunna göras bättre? Absolut. Men jag har väldigt roligt i spelet just nu, att äntligen få uppleva Fallout-världen tillsammans med vänner är något jag velat göra länge och nu kan jag göra det.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Det största är väl att de låst upp allas FPS och det flyter på perfekt.

Skrivet av mattssonhg:

Min uppdatering på pc var 15GB

Min var också på 15.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

P3 var ju väldigt positiva till spelet. Är det så ok??? Allt jag ser är fallout 4 fast värre. Och jag gillade inte ens 4an. Om någon tycker att spelet är ok? Ni måste förstå att folk är missnöjda för att dom ser sig lurade av att dom köpt ett dyrt ofärdigt spel. Fallout ser ut som det gör för att dom vill tjäna så mycket pengar dom kan tycker folk.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Tycker lite att felet ligger hos alla Gamers. I flera år har folk skämtat om spelets buggar men samtidigt köpt det. Företaget har blivit en meme men mer som en rolig grej.

Har folk slutat accepterat det för längesen hade det sett annorlunda ut.

Så är det, pluggar själv kvalité inom maskinteknik och en sån här sak skulle aldrig få hända inom någon annan bransch.
Upplever själv att spelen var kompletta när dom släpptes förr (20 år sen) än vad dom är idag.
Att sitta och se kundupplevelsen på nätet måste vara en mardröm, säg om de varit Volvo istället där folk ratat deras bilar och deras varumärke skadats. Men inom spelbranschen så känns de bara som att man kan gå vidare och släppa en patch på 50gb och som någon annan sa att vi i Sverige är lyckligt lottade med fiber...

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Ni måste förstå att folk är missnöjda för att dom ser sig lurade av att dom köpt ett dyrt ofärdigt spel. Fallout ser ut som det gör för att dom vill tjäna så mycket pengar dom kan tycker folk.

I såna fall så tycker jag att man har brustit i sitt ansvar som konsument, att inte kollat upp vad spelet är innan man köper det. Dom har bara gått på namnet "Fallout" och trott att det är något det inte är. Bethesda har varit tydliga från dag ett med deras ambitioner.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Avstängd
Skrivet av breahl:

Nja, wow blev bara sämre och sämre efter classic och Burning Crusade. Det blev för enkelt att få gear och alla sprang runt i epics. Under classic tiden var det ju svårt att få i och med 40-manna. Wow var som roligast då!

Du pratar om vanilla, jag pratar om classic som inte släppts än.

Medlem
Skrivet av breahl:

Nja, wow blev bara sämre och sämre efter classic och Burning Crusade. Det blev för enkelt att få gear och alla sprang runt i epics. Under classic tiden var det ju svårt att få i och med 40-manna. Wow var som roligast då!

Om man ska kolla på den breda massan och inte dig själv så var spelet nog bäst under WOTLK. Svårt för de som ville ha det svårt och lättare för de som ville ha det lättare.


signatur

IDKFA

eld
Medlem
Skrivet av StrongBad:

Jag vet att internetmobben just nu älskar att hata på Fallout 76, och alla hoppar på det tåget. Många till och med utan att ens själv ha spelet en enda sekund, bara kollat på Youtube-videos med titlar som "OMG BETHESDA FAIL!!!", "CRITICAL BUGS IN FALLOUT 76!!!".

Jag personligen älskar att Bethesda tar en så stor risk och testar något helt nytt. Dom har aldrig gjort ett multiplayerspel tidigare och valde ett av spelvärldens mest älskade IP för att göra det.
Visst, dom hade kunnat hålla på spelet ett år till och polerat, men när det gäller multiplayerspel och i synnerhet MORPG så kommer man till en punkt när man måste börja involvera stora mängder spelare för att kunna komma framåt i utvecklingen. Och jag tror att Bethesda insåg att tiden var rätt just nu. Det kommer innebära att en hel del saker inte kommer fungera 100% och dom var väldigt tydliga med detta, det här spelet kommer vara något dom lägger i flera års utveckling på, inte alls i stil med Fallout 4 där dom släpper och går vidare.

Finns det saker med Fallout 76 som saknas och skulle kunna göras bättre? Absolut. Men jag har väldigt roligt i spelet just nu, att äntligen få uppleva Fallout-världen tillsammans med vänner är något jag velat göra länge och nu kan jag göra det.

Problemet är att de offsettar sin risk med uppoffringar, som att återanvända ett gammalt spel och gamla mekaniker, släppa spelet för tidigt för att inte missa julförsäljningen, pusha det för fullpris när det skulle behöva kosta mindre. Ju större risker ju större uppoffringar, allt för att det i slutändan inte ska bli en så stor risk.

De hade kunnat släppa spelet som ett rent coop-spel för 4 spelare och därmed undvika problem som online medför sig, så att de kan ha npc's, items man kan dra runt, diverse andra problem som kan ordnas genom att spara och ladda om världen.

Jag har själv en hel del roligt med det som finns i spelet, fick en 24h spelat achievement igår, men jag håller med folk om de stora problemen spelet har och vad folk saknar.

eld
Medlem

Helt jävla sjukt föresten:

Det verkar som att de dragit upp 62 fps låsningen till 144, och spelet kör nu perfekt utan fysikproblem på 144hz skärmar.

https://www.reddit.com/r/fo76/comments/9yiw81/pc_is_now_locke...

Provade just själv och har inte märkt några problem ännu.

Har ingen aning om varför de inte nämnde det i patchnotes.

Medlem
Skrivet av eld:

Helt jävla sjukt föresten:

Det verkar som att de dragit upp 62 fps låsningen till 144, och spelet kör nu perfekt utan fysikproblem på 144hz skärmar.

https://www.reddit.com/r/fo76/comments/9yiw81/pc_is_now_locke...

Provade just själv och har inte märkt några problem ännu.

Har ingen aning om varför de inte nämnde det i patchnotes.

Kanske vill de tysta ned det faktum att det inte fanns med från början. Å andra sidan hade det tystat många som bara hatar utan att ha spelat själva.

EDIT: Det verkar inte finnas någon låsning alls, för övrigt. I menyn hade jag ~2000 FPS, i laddningsskärmen ~3000 FPS... Får väl sätta en gräns med nvidia-mjukvaran, antar jag.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

eld
Medlem
Skrivet av Dunder:

Kanske vill de tysta ned det faktum att det inte fanns med från början. Å andra sidan hade det tystat många som bara hatar utan att ha spelat själva.

EDIT: Det verkar inte finnas någon låsning alls, för övrigt. I menyn hade jag ~2000 FPS, i laddningsskärmen ~3000 FPS... Får väl sätta en gräns med nvidia-mjukvaran, antar jag.

Nu sitter man dock och undrar varför man aldrig kommer få det inpatchat på de gamla spelen, men uppenbarligen så är fysiken inte låst till motorn så hårt som man trott.

Inaktiv

Kan inte låta bli att njuta. Vill inte ha ett onlinespel av dom och när de väl släpper ett blir det årets haveri. Hoppas dom lär sig och fokuserar på singleplayer i fortsättningen. Tiden på att utveckla detta fiasko hade kunnat läggas på något Vettigt. Tar en vild gissning på att man inte är ensam

Medlem
Skrivet av eld:

Nu sitter man dock och undrar varför man aldrig kommer få det inpatchat på de gamla spelen, men uppenbarligen så är fysiken inte låst till motorn så hårt som man trott.

Havok fix har funnits till skyrim länge (skapat av moddare såklart lul). Det om något säger väl hur lata bethesda är när det gäller att optimera sina spel.

Medlem

Är spelet framstressat? Känns som det. Förstår inte varför....

Medlem
Skrivet av OddGreen:

Är spelet framstressat? Känns som det. Förstår inte varför....

Det har tagits en hel del skumma beslut, men jag tror inte det är framstressat direkt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

12
Skriv svar