Utforska insidan av en sovande gud, i sista expansionen till Pillars of Eternity II

Robot
Utforska insidan av en sovande gud, i sista expansionen till Pillars of Eternity II

Och i och med släppet uppdateras spelet till 4.0.

#hidden-sanctum, #pillars-of-eternity-II-deadfire


Medlem

Kanske är värt att starta en ny playthrough med allt DLC snart

Medlem

Synd bara att inget av deras DLC höjer level cap, nådde taket en bra bit innan slutet i huvudspelet och har inte klarat ut spelet än eftersom jag ville invänta alla DLC's och se om någon av de höjde taket.

Tyvärr inte, så sitter med min sparfil inför slutet och har väntat på något som inte kommer.
Har således ej rört "expansionerna" heller.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

@Castor.T: Det är ett dilemma jag också brukar hamna i när DLC's läggs in mitt i spelet. En expansion tycker jag gör sig bäst EFTER spelets slut, eller i en helt annan del av världen. Men med tidigare erfarenheter av PoE 1 med White March, så har jag bara spelat lite grann med flit, för att invänta båda expansionerna. Lite trist att behöva göra så, men upplevelsen blir bättre om allt är på plats när man tar sig igenom en story.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem
Skrivet av Azureye:

@Castor.T: Det är ett dilemma jag också brukar hamna i när DLC's läggs in mitt i spelet. En expansion tycker jag gör sig bäst EFTER spelets slut, eller i en helt annan del av världen. Men med tidigare erfarenheter av PoE 1 med White March, så har jag bara spelat lite grann med flit, för att invänta båda expansionerna. Lite trist att behöva göra så, men upplevelsen blir bättre om allt är på plats när man tar sig igenom en story.

Tycker det finns inget bra svar på det, men oftast funkar det bäst som du säger. Det mest naturliga är väl efter spelets slut.
Dragon Age: Orgins hade en del DLC's mitt i kampanjen, det gick an kan jag tycka men de I sig var ju inga mastodontverk heller så det var lite inverkan på huvudspelet.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Jo samma här hadde samma problem med White March i PoE 1, fanns inte utrymme för den känns det som. Körde en replay med mål att spela dlcet men råkade klara spelet igen o sket i att,

1
Skriv svar