Bortskänkes: Asus G74S, Gaminglaptop

Medlem
Bortskänkes: Asus G74S, Gaminglaptop

Hallo, höll på att rensa min garderob när jag fann en gammal trotjänare. Min gamla arbetsdator Asus G74S.

Tänkte slänga den, men kom på att jag lika gärna kunde kolla om det är någon som vill ha den här först. Med det sagt, det är en sargad hjälte.

Batteriet håller för typ 20 min, dess Wifi verkar inte funka (Men kablat gick bra sist jag körde) och den skulle behöva plockas isär för en dammrensning, för den är ganska seg och gammal. Eladaptern saknar just "Elkabeln", (använde en från min gamla laptop för att se så den gick igång, men den kommer inte med), men det är en ganska generisk så det kanske man har hemma. Kommer behöva ominstalleras, då jag kommer formatera den innan jag lämnar över den.

Med det sagt, back in the day så användes den för Redigering, Overwatch och annan liknande gaming (om än inte på högsta grafik). Mot slutet blev den dock seg, så det är svårt att säga vad den presterar på nu. Behöver lite kärlek som sagt.

Men, kanske är det någon som vill ha den. Plocka isär den för extradelar, piffa till den och ha som första gamingdator åt dina kids eller använd den som diskus.

Förtur för personer som kan hämta den i Flemingsberg i Stockholm, annars kan jag ta med den till Centralen eller Telefonplan i Stockholm. Kan skickas mot kostnaden, men det är en tung best.


signatur

Videomupp

Medlem

Tar den gärna men behöver fraktas, swishat gärna för frakten //Håkan

Medlem

Borde väl klara Farming simulator 17 till dottern? Hon har inge krav på grafik
//Håkan

Medlem

@WildThing: Borde väl fungera som media/file station eller liknande om inte annat. Btw, varför är det ett pyttelitet hundhuvud som sticker ut på höger sida?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av SuBOnez:

Borde väl klara Farming simulator 17 till dottern? Hon har inge krav på grafik
//Håkan

Kollade på systemkraven och jo, på papperet så ska den klara det utan problem Men som sagt, det är en gammal och lite sliten maskin som förmodligen behöver kärlek för att nå upp till potentialen ( och notera att du behöver fixa den lilla eladaptern, men det torde finnas lite varstans). Skulle inte säga till dottern att hon har en ny gamingdator förens du faktiskt testat den och är 100% att den funkar för ändamålet för att undvika besvikna miner.

Jag kan absolut skicka den, lite oklar på fraktkostnaden, men med postnord blir det nog 400kr ish. Finner att Postnord är så jäkla dyrt, så kan kika på DHL också.

Skrivet av conthox:

@WildThing: Borde väl fungera som media/file station eller liknande om inte annat. Btw, varför är det ett pyttelitet hundhuvud som sticker ut på höger sida?

Det gör den säkert

Also haha! Det är min bords-Stegosaurie


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Also haha! Det är min bords-Stegosaurie

Hehe, så det var inte jag som såg i syne då. Hoppas din laptop finner en ny ägare snart


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av WildThing:

Kollade på systemkraven och jo, på papperet så ska den klara det utan problem Men som sagt, det är en gammal och lite sliten maskin som förmodligen behöver kärlek för att nå upp till potentialen ( och notera att du behöver fixa den lilla eladaptern, men det torde finnas lite varstans). Skulle inte säga till dottern att hon har en ny gamingdator förens du faktiskt testat den och är 100% att den funkar för ändamålet för att undvika besvikna miner.

Jag kan absolut skicka den, lite oklar på fraktkostnaden, men med postnord blir det nog 400kr ish. Finner att Postnord är så jäkla dyrt, så kan kika på DHL också.

Det gör den säkert

Also haha! Det är min bords-Stegosaurie

https://imgur.com/QhVtmQv.jpg

Ja, vi får prova, mot Dellen hon har idag är det garanterat Un uppgradering

Medlem

Vi kan avvakta lite också ifall du vill se om du hittar någon på hemmaplan.

Medlem
Skrivet av SuBOnez:

Vi kan avvakta lite också ifall du vill se om du hittar någon på hemmaplan.

Hallo subonez, kolla dina PM.


signatur

Videomupp

Testpilot

Ååh , jag har en G74SX , vet inte vad skillnaden är då man har SX mot bara S

Fina grejer.
Jag bytte wifi modul i min då den inte stödde 5Gz bandet.
Så det går att byta ut wifikortet , utan att skruva allt för mycket och med skruvmejsel, pincett och lite vilja.

Stoppade i detta kort som fungerade utmärkt:
https://www.komplett.se/product/777645?noredirect=true#techni...

Ping @subonez

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Ååh , jag har en G74SX , vet inte vad skillnaden är då man har SX mot bara S

Fina grejer.
Jag bytte wifi modul i min då den inte stödde 5Gz bandet.
Så det går att byta ut wifikortet , utan att skruva allt för mycket och med skruvmejsel, pincett och lite vilja.

Stoppade i detta kort som fungerade utmärkt:
https://www.komplett.se/product/777645?noredirect=true#techni...

Ping @subonez

Tack för tipset, blir nog att prova, inte hunnit testa ännu, men burken funkar utan några problem så stort tack till TS! Nu har 5 åringen en egen burk och jag slipper Farming Simulator på min

Medlem
Hej jag är intresserad så kommer gärna idag bor i Stockholm

Säg när tid och var i stan

1
Skriv svar