Anthem-demon enklare än fullversionen, börjar mitt i spelet

Robot
Anthem-demon enklare än fullversionen, börjar mitt i spelet

Saker hinner ändras till fullversionen.

#anthem, #destiny, #ea


Medlem

Känns lite som Anthem har tappat all hype. Blir nog att testa det när man ser hur spelet är om 2-3 månader då man vet om EA patchat in microtransactions/loot boxes.

Medlem

Tycker att spelet borde vara f2p och då köra med lootboxes såsom CSGO


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Alphan var ju mellanmjölk så förväntar mig inga stordåd till release.

Medlem

Jag hoppas det lever upp till hypen, har kollat många videos nu på tuben, och jag tycker det ser bra ut, gillar att utforska och hitta ”magiska” platser där det gömmer sig fet loot efter en boss fight. Men vi får väll se om de blir lika dåligt som Destiny...

Medlem

Har inte riktigt gjort någon djupdykning, men vad finns det som ska hålla kvar en länge i spelet?
Det ser ut att vara kul i någon timme, men att man snart skulle känna att man "sett allt".

Gen
Medlem
Skrivet av Ziern:

Har inte riktigt gjort någon djupdykning, men vad finns det som ska hålla kvar en länge i spelet?
Det ser ut att vara kul i någon timme, men att man snart skulle känna att man "sett allt".

Ja, end game är ju väldigt viktig (se Destiny 2)

Medlem

Kul att de har ett demo! Inte många som har det idag, så det är uppskattat!

Medlem

Vad har de för konstigt leveranssystem om de måste låsa/stoppa alla uppdateringar så långt i förväg?
Det lär ju inte locka fler att köpa spelet om det syns massa brister de lika gärna kunde fixat.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Hype! Storspelet nummer ett på önskelistan för i år (såvida inte Cyberpunk 2077 faktiskt släpps i år...)

Open world, co-op, ingen pvp som sabbar för pve master race, max fyra spelare betyder att jag och mina vänner kan pröva på allt innehåll till skillnad från i Destiny.

Det här kommer bli så jäkla kul! Yay!


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Med tanke på hur mycket de säger ska vara annorlunda i demot mot vad som kommer vara med i releasen så undrar man ju nästan vad poängen med en demo är egentligen. "Varsågod och testa vårt spel, det kommer vara helt annorlunda när det släpps...". Utan att veta mer specifikt hur stor skillnaden är och vad som är borttaget/tillagt så är det ju svårt att ha det som ett underlag för om man kommer gilla och vill köpa den slutliga versionen. Kan vara för det bättre men kan lika gärna vara en försämring iom att det är mestadels subjektivt. Hur combat och balansen fungerar är ju, tillsammans med ekonomin, gissningsvis den viktigaste bedömningspunkten i hela spelet för majoriteten och dessa ska uttryckligen vara "super different".


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Medlem

Förbokade deluxe efter Alphan. Tyckte det var mycket roligare än förväntat! Ska bli kul när alla får testa demon och se vad ni andra tycker

Medlem

En loot-shooter med Mass Effect i ryggen, en trevlig spelmotor, samt att de kan titta på allt från Destiny, Warframe och Division när det gäller vad som fungerar mer eller mindre bra. Det som oroar mig mest är att de kommer strunta i alla andra spel på marknaden och försöka uppfinna hjulet på nytt, i sann amerikansk anda.

Jag är försiktigt optimistisk, det kommer finnas tillgängligt med Origin premium så man kan få in en hel del timmar utan att köpa grisen i säcken.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Ziern:

Har inte riktigt gjort någon djupdykning, men vad finns det som ska hålla kvar en länge i spelet?
Det ser ut att vara kul i någon timme, men att man snart skulle känna att man "sett allt".

Börjat djupdyka de senaste dagarna. Verkar som det står och faller på loot liknande diablo. Finns rätt mkt slots för loot (kanske 12ish?) och randomization sitter i attributes (alltså inte weapon dmg siffror om jag tolkat det rätt). Verkar finnas rätt mkt attributes att optimera och verkar vara stor skillnad på rolls och göra ganska stor skillnad. exempelvis kunde ett vapen jag såg ha 4 attributes som var pistol dmg 3%, shotgun dmg 30%, LMG ammo capacity x% och weapon ammo capacity x%. Man kan bara ha 2 vapen så idetta fallet är ett av dom statsen är waste och 3-30% på weapondmg kan ju öppna upp för en del min/max-ing. Sen finns det mängder med ablility synnergy-attributes/perks på delar som verkar göra ganska stor skillnad.

En annan grej som jag tycker verkar kul är att abilities är loot drops med rarities. Alltså gear precis som vapen. Du kanske gillar din frost dart men får du en legendary lighning dash så kanske du bygger om hela din gubbe för att passa det osv. Så har man ett mål för en specifik build måste man dels hitta rätt ability i end game men även rätt raritet (finns 5 rariteter).

Vad gör man med looten? Det finns olika diff i end game liknande diablo 3. Grinda ihop bra gear och gå in i nästa svårighetsgrad och grinda mer gear.

Jag håller tummarna för att looten blir intressant. Verkar nice än så länge.

Medlem

Anthem har redan en brant uppförsbacke att ta sig över med sin traditionella prislapp, när tex Warframe är free2play och körbart utan att spendera en krona.

Blir extra bisarrt när Warframe dessutom verkar ha bättre och mer tillfredsställande spelmekanik och gameplay.

Vad exakt får man för sina 500-600kr i Anthem? En fantastik story och intressanta karaktärer? Tja enligt Bioware ligger inte fokus på det längre så... ? ? ?

Min gissning är att spelet kommer vara kraftigt nedsatt i pris relativt tidigt, med en och annan gratishelg eller rent av giveaway innan årets slut.

Medlem

Dyker in i bla Monster Hunter World nu igen. Och är väldigt glad över det!

Medlem

Blir inget köp dag ett. Men eventuellt när priset gått ner, när jag kollat på lite gameplay och dom värsta buggarna är patchade.
Eftersom jag har spelat hundratals timmar i både Diablo och Destiny 1 & 2 kanske det här är ett spel som passar mig som handen i handsken.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Konstigt att det ska vara så stor skillnad mellan helgens test och hela spelet som är så pass nära.

Annars är man taggat de lux.

Skribent
Skrivet av Cyberz:

Konstigt att det ska vara så stor skillnad mellan helgens test och hela spelet som är så pass nära.

Annars är man taggat de lux.

De utvecklas troligtvis på två olika grenar. Tänk lite som att du skulle måla två likvärdiga konstverk, men du väljer att ha ett konstverk som din huvudsakliga gren. Ditt sekudära verk kan ha varit klart i flera månader (demot), medan du arbetar på det primära (release). Och det skulle kosta dig en massa tid att lägga över alla ändringar du nu gjort på det primiära verket till det sekundära. Grunden är desamma, men detaljajerna kan skilja sig rätt så stort.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

jkw
Medlem

Var skeptisk i början sedan man blivit blåst av både Destiny 1 & 2. Men ju mer jag forskar i spelet desto mer taggad blir jag. Blir förköp och spela VIP på Fredag. Inget vettig kommer förän i April då Days Gone kommer iallafall. Så värt att ge det en chans.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Vad har de för konstigt leveranssystem om de måste låsa/stoppa alla uppdateringar så långt i förväg?
Det lär ju inte locka fler att köpa spelet om det syns massa brister de lika gärna kunde fixat.

Det är väl inte så konstigt , de går åt mycket tid & resurser att grena av och publicera ett demo, inget man gör på en kafferast direkt.

6 veckor är ändå relativt lite tid i dessa sammanhang.

Medlem
Skrivet av jkw:

Var skeptisk i början sedan man blivit blåst av både Destiny 1 & 2. Men ju mer jag forskar i spelet desto mer taggad blir jag. Blir förköp och spela VIP på Fredag. Inget vettig kommer förän i April då Days Gone kommer iallafall. Så värt att ge det en chans.

Tips, du behöver inte förköpa för vip access. om du går med i "basic" origin klubben (vet inte vad den kallas) så får du 4 vip nycklar. Kostar bara 40kr och der dessutom access till en del andra spel så som titanfall 2. Nu tror jag ifs demot kommer vara tillräckligt kul för att övertala en att köpa spelet ändå. sällan midgame som problemen ligger med sådana här spel. Är ju end game det står och faller på.

Medlem
Skrivet av erikcedervall:

De utvecklas troligtvis på två olika grenar. Tänk lite som att du skulle måla två likvärdiga konstverk, men du väljer att ha ett konstverk som din huvudsakliga gren. Ditt sekudära verk kan ha varit klart i flera månader (demot), medan du arbetar på det primära (release). Och det skulle kosta dig en massa tid att lägga över alla ändringar du nu gjort på det primiära verket till det sekundära. Grunden är desamma, men detaljajerna kan skilja sig rätt så stort.

visst, men är det för stora skillnad kan man ju bli besviken vid realese, eller kanske inte köpa alls.
Sen kan det givetvis oxzå gå åt andra hållet

Tycker alla fall de ska vara ganska lika.

Medlem
Skrivet av heady89:

Det är väl inte så konstigt , de går åt mycket tid & resurser att grena av och publicera ett demo, inget man gör på en kafferast direkt.

6 veckor är ändå relativt lite tid i dessa sammanhang.

Varför då? Vad är det som skulle ta sån tid?

6 veckor är enormt lång tid.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Fan vad bra att ett demo kommer ut till alla som vill testa. Hade för mig att de begränsade demot tidigare för alla som förhandsbokat Anthem. Ska absolut prova på demot via EA Origin.

Hoppas att spelet är roligt för den som föredrar att lira ensam.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

jkw
Medlem
Skrivet av Govein:

Tips, du behöver inte förköpa för vip access. om du går med i "basic" origin klubben (vet inte vad den kallas) så får du 4 vip nycklar. Kostar bara 40kr och der dessutom access till en del andra spel så som titanfall 2. Nu tror jag ifs demot kommer vara tillräckligt kul för att övertala en att köpa spelet ändå. sällan midgame som problemen ligger med sådana här spel. Är ju end game det står och faller på.

Tänkte göra så först för att ge mig själv en nyckel till PSN. Men kom på att det blir smidigast att bara chansa och köpa. Är det skräp så är det typ ett gäng öl och några kebabtallrikar mindre bara. 😂

Medlem
Skrivet av Dunder:

Varför då? Vad är det som skulle ta sån tid?

6 veckor är enormt lång tid.

Vet inte var jag ska börja, har du verkligen ingen realistisk bild av utveckling seriöst ? Suck.

6 veckor är ingenting i dessa sammanhang. Spel går guld månader innan release bara för att kunna distribueras.. Demon ska kodas, levereras och anpassas specifikt, resurser ska avsättas att planera o göra detta, du ger bilden av att dela en potatis så är det klart.

Medlem
Skrivet av heady89:

Vet inte var jag ska börja, har du verkligen ingen realistisk bild av utveckling seriöst ? Suck.

6 veckor är ingenting i dessa sammanhang. Spel går guld månader innan release bara för att kunna distribueras.. Demon ska kodas, levereras och anpassas specifikt, resurser ska avsättas att planera o göra detta, du ger bilden av att dela en potatis så är det klart.

Vi utvecklar en mycket större, långt mer avancerad produkt, och vårat integrationsflöde kräver inga sex veckor.

Det är mycket möjligt att det är något steg som gör det svårt att korta ner tiden till mindre än sex veckor, och det var det jag undrade över. Du lyckades inte svara på den frågan.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

1
Skriv svar