Kingdom Come: Deliverance firar ett år – med fina försäljningssiffror

Robot
Kingdom Come: Deliverance firar ett år – med fina försäljningssiffror

Projektet som höll på att gå i stöpet, blev istället en smärre succé.

#2-million, #kingdom-come, #sold, #warhorse


Medlem

Ligger i min backlog

Medlem

Får väl se om det blir ett köp av samlingsutgåvan med allt inkluderat när den hamnar på rea.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Quake-konnässsör

Roligt att det har gått bra för dem, spelet var riktigt underhållande och dlc också. Hoppas på en uppföljare

Fragtjuv

Roligt att det har sålt bra och det kan ju innebära ännu bättre titlar i fortsättningen. Påminner inte det här lite om CD Projects utveckling(?) när de släppte första The Witcher? Visst fanns det kvalitér men det var ju först med trean som den verkliga fullträffan kom.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Väntar på ett bra tillfälle att slå till på detta, känns som ett spel man måste ha gott om tid över innan man ger sig på!
Hörde också att det var rätt buggigt vid release men att mycket ska va åtgärdat nu så senare i år lär det nog bli en maratonspelning!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av joelthor100:

Roligt att det har sålt bra och det kan ju innebära ännu bättre titlar i fortsättningen. Påminner inte det här lite om CD Projects utveckling(?) när de släppte första The Witcher? Visst fanns det kvalitér men det var ju först med trean som den verkliga fullträffan kom.

Fast var inte tvåan en fullträff också? Vad jag vet prisade många spelet och enligt mig var tvåan en av de bättre spelen både gameplay/grafik/story som fanns ute. Trean var defintivt en STOR uppgradering men tvåan var även den en STOR uppgradering från första. Första var inget att hänga i julgranen men tvåan var ett top-tier spel när det släpptes imo.

Medlem

Klart underhållande rollspel, även om stridssystemet inte var i min smak. Dessutom fortsätter de att putsa och polera spelet vilket alltid är ett plus i min bok.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Helt klart bästa Kickstarter-projektet jag kastat pengar på hittills.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Helt klart bästa Kickstarter-projektet jag kastat pengar på hittills.

Jag kan nog säga samma sak. Om man inte räknar med super kassakon och eventuellt scammen StarCitizen

Fragtjuv

@1337Figaro: Jag har faktiskt inte spelat tvåan själv :). Är möjligt att det ligger på samma nivå som det tredje spelet!

Ville väl egentligen mest ha sagt att vi säkert kan vänta oss större spel i Kingdom come serien om pemgarna från första spelet kan användas på rätt sätt.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Många teknikaliteter är säkert fixade men spelade precis igenom det och ärligt talat så påminner det mig starkt om Vanilla 1.0 Morrowind när det släpptes. Så sjukt många bra ideer i KDC och bland dom mest tillfredställande minigames (lockpicking etc) som jag testat, hade ärligt talat riktigt kul med att spela igenom det, men alldeles för ambitiöst och så gud in i norden många buggar kvar nu efter ett år att jag blev häpen, hade 1 helt questbrytande så man fick börja om och så en hel drös med inkonsekvenser i uppdragskedjan som helt pajade inlevelsen, många dråpliga också så man börjar asgarva. Samt en av dom svagaste starter på en historia ja varit med om, dom första 5 timmarna är bedrövliga i min mening, så håll ut.


signatur

"There are a few way we can do this and the choice is yours"

Medlem
Skrivet av joelthor100:

@1337Figaro: Jag har faktiskt inte spelat tvåan själv :). Är möjligt att det ligger på samma nivå som det tredje spelet!

Ville väl egentligen mest ha sagt att vi säkert kan vänta oss större spel i Kingdom come serien om pemgarna från första spelet kan användas på rätt sätt.

Kan verkligen rekommendera det, Det är inte lika bra som trean men det är defintivt ett bra spel. Kan tänka mig att det är svårare att uppskatta tvåan efter man lirat trean pga att det är en nergradering från trean. Gameplay är rätt så likt, dock är det inte openworld på samma sätt som trean utan det är mer likt Dragon Age Origins med mindre områden som man kan explora. Grafiken ser fortfarande rätt bra ut också.

Avstängd

Tycker det är sådär hittills. Alltså jag fullkomligt älskar naturen i spelet, den är extremt välgjord och går inte att jämföra ens med Witcher 3 (som jag innan tyckte hade väldigt fin natur, men i jämförelse med detta nästan skrattretande). Den bjuder inte på speciellt många överraskningar dock, men den är naturlig.

Men quests.. nä, dom är riktigt tråkiga. Väldigt mycket "sök igenom området för pryl X eller Person Y", de flesta quests är faktiskt så.

Striderna. Jag förstår inte stiderna fullt ut än. Jag förlitar mig på tur. Men mus/keyb är det lite svårt att fatta hur man ska trycka snett vänster osv. spelet förklarar inte det, eller så missade jag det. Det finns heller ingen tyngd bakom slagen. Det är lite som att slåss med kuddar och dina och fiendens "Eh!"-ljud när de blir träffade gör det lite komiskt (man vrålar rakt ut om man faller 20 cm, låter som om han dör varje gång, men bli stucken i strid - "Eh!" lol)

Interfacet är överlag väldigt konstigt och dåligt. Tryck"E" för att sitta, tryck ESC för att stå upp igen, tryck E för loot, ESC för att gå ur. Varför inte bara E igen, nä du måste sträcka dig efter ESC.. Tala med NPC samt pick-pocket är samma tangent (inte upplagt för problem alls, nej då..).. totalt ogenomtänkt.

Medlem

@isma: På vilket sätt är Star Citizen en scam? De bränner pengarna på utveckling. En lurendrejare hade tagit pengarna och sprungit, inte spenderat dem på, du vet, produkten han lovade leverera.


signatur

I drank what?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av joelthor100:

Roligt att det har sålt bra och det kan ju innebära ännu bättre titlar i fortsättningen. Påminner inte det här lite om CD Projects utveckling(?) när de släppte första The Witcher? Visst fanns det kvalitér men det var ju först med trean som den verkliga fullträffan kom.

Smaken är som baken, men både The Witcher och The Witcher 2 fick väldigt goda omdömen när de släpptes. Personligen tyckte jag det första spelet var ett av de bästa RPG-liren någonsin när det släpptes, även om det inte åldrats särskilt väl. Tvåan var jag inte lika frälst av, även om även den var ett mycket bra spel.

Medlem
Skrivet av isma:

Jag kan nog säga samma sak. Om man inte räknar med super kassakon och eventuellt scammen StarCitizen

Jag har redan haft många, många timmar med skoj flygande i Star Citizen-alphan och jag följer spelutvecklingen vecka efter vecka, vilket jag gjort sedan jag sponsrade Kickstartern i november 2012, så för min del är det inget snack om att det är ett äkta spel de håller på och bygger. Ser inga belägg för scam någonstans i det projektet, så där håller jag helt klart inte med dig. Sorry.

Medlem

De sakerna Kingdome Come gjorde bra - var mästerliga. Jag tror vi kan räkna med riktigt, riktigt bra spel från Warhorse i framtiden.

Medlem

@Nemo:

Det och Divinity Original Sin 1 & 2

Medlem

Tror det kunnat sålt bättre om de satsat 100% PC först och sen eventuellt portat till konsol. Blir så mycket extra utveckling, testning och kompromisser när man utvecklar till flera plattformar samtidigt. Speciellt svårt för en nyskapad studio.

Medlem
Skrivet av Davisx3m:

@Nemo:

Det och Divinity Original Sin 1 & 2

Ja, självklart!!

Inaktiv

Wow. Då kanske man skulle kunna få sakerna dom lovade att ge en på Kickstarter med. Arslen.

1
Skriv svar