Super Mario Bros. till NES sålt för 1,3 miljoner kronor

Robot
Super Mario Bros. till NES sålt för 1,3 miljoner kronor

Plötsligt känns min spelsamling mindre exklusiv.

#NES, #Samlarvärde, #Super-mario


Medlem

"Hur mycket pengar har du som mest lagt på ett enda spel?"

har väl säkert lagt ett par tusen iaf på skyrim, med tanke på hur många gånger jag köpt det för fullpris. : (

Medlem

Runt 5000 (470 USD + lite tull o skit) för Wild Guns till Super Famicom

Medlem

Spelade Lineage 2 i ca. 5 år.
60 månader om 120 kr blir 7200 kr?

Medlem

15-20000 på wow genom åren gissar jag på.
Usch vad hemskt det låter.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Runt 5000 (470 USD + lite tull o skit) för Wild Guns till Super Famicom

Grymt bra investering!


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem
Skrivet av Roten:

Grymt bra investering!

Sjukt bra avkastning på WoW

Medlem
Skrivet av quadratis:

...har väl säkert lagt ett par tusen iaf på skyrim, med tanke på hur många gånger jag köpt det för fullpris. : (

Undrar vilka versioner du köpt.

Själv köpte man det en gång på Steam + DLCs. Man fick ju tex SE gratis.

Medlem

Det mesta jag lagt på ett retrospel är 999 kr, Demons Crest. Visade sig vara en piratkopia som inte fungerade... Annars så köpte jag dyrgriparna till främst SNES för runt 10 år sedan när det var snorbilligt!

Annars har man väl plöjt in en hel del pengar i World of Tanks under 6 år...


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Hade gärna sett att en sådan kassett kom till ett museum, men tvivlar på att ett museum skulle betala så mycket för TV-spel...

Då jag aldrig spelat några spel som kräver prenumeration så har jag inte lagt så mycket pengar på själva spelen. Däremot lagt en del på retrokonsoler för att få dem moddade samt lite modern kringutrustning till dessa konsoler.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem
Kan ju dyka upp....
Skrivet av Grukk:

Hade gärna sett att en sådan kassett kom till ett museum, men tvivlar på att ett museum skulle betala så mycket för TV-spel...

Då jag aldrig spelat några spel som kräver prenumeration så har jag inte lagt så mycket pengar på själva spelen. Däremot lagt en del på retrokonsoler för att få dem moddade samt lite modern kringutrustning till dessa konsoler.

Ibland lånar ju privatpersoner ut sina samlingar till museum. Design museumet i Göteborg hade t.ex. en jävla massa pråliga silver-saker från typ 1700-talet som nån adelsperson lånat ut.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av Evilof:

Ibland lånar ju privatpersoner ut sina samlingar till museum. Design museumet i Göteborg hade t.ex. en jävla massa pråliga silver-saker från typ 1700-talet som nån adelsperson lånat ut.

Ja det vore något!
Tänker mest att det vore bra om det förvaltades av ett museum. Men det vore helt klart bra om museer intresserade sig!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

De spel jag lagt mest på är nog War thunder eller world of tanks. Ingen koll på summorna och tänker inte ta reda på det.

Skrivet av employed:

Undrar vilka versioner du köpt.

Själv köpte man det en gång på Steam + DLCs. Man fick ju tex SE gratis.

En vän köpte någon samlarutgåva till Xbox 360 och den gick på över 1000kr har jag för mig, sedan kostar ju DLC och om man vill ha det på Xbox one/ps4 behöver man köpa det igen, drar snabbt iväg om man spelar på konsol.

Medlem

Något av det dyraste spel som jag har köpt måste vara The Legend of Zelda: Skyward Sword med en Zelda Wii remote och en cd skiva.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Många Neo Geospel för mellan har det blivit, samtliga ökar i värde för varje år som går.

Samlarutgåvan av Xeno Crisis https://shop.bitmapbureau.com/collections/neo-geo/products/xeno-crisis-neo-geo-aes-collectors-edition nu senast kostade en bit över 3000 spänn.

Många av arkadspelen t.ex. Mars Matrix och Alien vs Predator till Capcoms CPS2 har kostat några tusenlappar.

När det gäller exotiska spel har jag mindre problem med att hala fram plånboken. Men super mario liksom?

Men så samlar inte jag för att ställa i hylla heller utan för att spela på originalhårdvara.

Men har man stålarna så kör på.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Förutom sketan wow. Köpte morrowind 3 gånger då skivan gick sönder å fick repa. På den tiden fanns inte steam eller gog. Annars dyrastespel är nog
Förhandsbokade den the Wicher 3. Svårt fråga.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Hade man kunnat köpa spel utan att behöva vara orolig för hur mycket det kostar så hade jag nog köpt många, många fler spel. Men jag skulle aldrig köpa ett spel som har varit exempelvis visningsexemplar för över en miljon när man kan få tag på samma spel för bara några hundra lappar.
Men för en samlare kan jag tänka mig att detta skulle vara rena rama drömmen att få ha hemma i något glasskåp.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Ser fram emot unboxing-videon på Youtube!

Skrivet av Blessus:

Förutom sketan wow. Köpte morrowind 3 gånger då skivan gick sönder å fick repa. På den tiden fanns inte steam eller gog. Annars dyrastespel är nog
Förhandsbokade den the Wicher 3. Svårt fråga.

Privata backups var inget alternativ?

Medlem

Säkert 20.000+ Kr i WoW. När man tittar på det som klumpsumma är det ju vansinnigt. Dock har jag kört från början med kanske 25-30 månaders uppehåll så det är väldigt många timmar för alla pengar.

Medlem

Som mest sålde jag av alla CS GO skins och då gick det på runt 12 tusen. Hade både köpt skinsen och vunnit.

Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Privata backups var inget alternativ?

På den tiden förstod jag inte sånt köpte spel installerade å sen spel.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Blir nog Path of Exile för min del. Många kosmetiska prylar som man dragit på sig över åren

Gen
Medlem
Skrivet av Vinkelslipen:

Säkert 20.000+ Kr i WoW. När man tittar på det som klumpsumma är det ju vansinnigt. Dock har jag kört från början med kanske 25-30 månaders uppehåll så det är väldigt många timmar för alla pengar.

Visst kostar det 129kr i månaden? Det blir ju 1548kr per år och WoW fyllde väl 13 eller något sådant nyligen så har man subbat oavbrutet blir det ju 20124kr bara där och sen måste man även lägga till priset för expansionerna. Har själv lirat sen start dock med mycket längre pauser än dig, dock köpte jag alltid CE förutom de två senaste Exp. CE kostade alltid 899kr eller så vilket blir ett par tusen pga alla exp som släppts.

Medlem
Skrivet av Gen:

Visst kostar det 129kr i månaden? Det blir ju 1548kr per år och WoW fyllde väl 13 eller något sådant nyligen så har man subbat oavbrutet blir det ju 20124kr bara där och sen måste man även lägga till priset för expansionerna. Har själv lirat sen start dock med mycket längre pauser än dig, dock köpte jag alltid CE förutom de två senaste Exp. CE kostade alltid 899kr eller så vilket blir ett par tusen pga alla exp som släppts.

Ja pricis, jag har också alla C.E versioner utom den första. Och sen har man ju fallit för trycket och köpt en mount eller 3 också. Då börjar det mer närma sig en 25-30k

1
Skriv svar