Respawn har bannat 16 000 fuskare i Apex Legends

Robot
Respawn har bannat 16 000 fuskare i Apex Legends

Uppmanar alla att rapportera fulspelare, trots att det är krångligt.

#apex-legends, #fuskare


Gnällkuk

Största problemet med F2P, eftersom du kan regga hur många nya konton som helst så kommer kidsen ha pengar över till att köpa fusk och utvecklarna av fusk har "obegränsade" möjligheter att testa sig fram.

Någon som spelar mycket Fortnite som har någon uppfattning om hur det ser ut med fuskare där? Kan inte dra mig till minnes att jag hört något om det, så det bådar ju gott?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Största problemet med F2P, eftersom du kan regga hur många nya konton som helst så kommer kidsen ha pengar över till att köpa fusk och utvecklarna av fusk har "obegränsade" möjligheter att testa sig fram.

Man borde kunna hårdvara banna folk som i Overwatch. Riktigt kärvt att behöva byta komponenter.

Medlem

16 000 känns som en ganska låg siffra när man snackar flera miljoner spelare.

Gnällkuk
Skrivet av employed:

Man borde kunna hårdvara banna folk som i Overwatch. Riktigt kärvt att behöva byta komponenter.

Hårdvarubans är snudd på meningslösa, du kan enkelt emulera nytt maskin-id.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Vad ska man leta efter för att identifiera ev. fuskare, är det wallhacks och aim-bots typ? Tänker hur sofistikerat och lätt/svårt det är att upptäcka det om man spec'ar någon som använder det. Har hittills inte haft någon jag ens misstänkt för fusk men det kanske går att göra det så subtilt så det knappt märks.


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Medlem

Svaga människor vill känna sig starka. Fuskare i mp-spel hör med all sannolikhet till det mentala bottenskrapet.

Gen
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Någon som spelar mycket Fortnite som har någon uppfattning om hur det ser ut med fuskare där? Kan inte dra mig till minnes att jag hört något om det, så det bådar ju gott?

Har heller inte hört om fuskare i Fortnite. Känns som att det borde vara en del snack om det med tanke på hur mycket spelet streamats.

Inaktiv
Skrivet av Gen:

Har heller inte hört om fuskare i Fortnite. Känns som att det borde vara en del snack om det med tanke på hur mycket spelet streamats.

Sant. Märkligt att man aldrig hör om fuskare i Fortnite medans man hör om fuskare i CSGO och BF, för att nämna ett fåtal, månadsvis.

Medlem

Man borde göra en shadow ban utan att de märker det. Flytta över dem till en egen server där endast fuskare spelar. Eller ingen spelar överhuvudtaget. Låt dem springa omkring och leta teams (slösa tid).

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Sant. Märkligt att man aldrig hör om fuskare i Fortnite medans man hör om fuskare i CSGO och BF, för att nämna ett fåtal, månadsvis.

Det finns mängder med klipp på fuskare i Fortnite. Finns väldigt gott om dem även där.

Finns klipp på när folk teleporterar sig bakom fiender och skjuter dem i ryggen.

Inaktiv

@rydell1986 jag tvekar inte på att det inte finns fuskare men har inget minne av att jag sett någon nyhet om det på fz eller twitter medan jag rätt ofta tycker mig se just sånt om bla csgo

Medlem

Har spelat allt för mycket Apex (level 60), och har faktiskt inte stött på en enda spelare som känts skum. Riktigt konstigt.

I PUBG ser man ju dom hela tiden och CoD Blackout lite då och då.

Medlem

Kört en hel del Apex och tror jag varit med om en fuskare. Dödade honom 3 ggr och han kom tillbaka varje gång väldigt fort trots att hans lag inte var nära honom.

Medlem
Skrivet av Athretil:

Kört en hel del Apex och tror jag varit med om en fuskare. Dödade honom 3 ggr och han kom tillbaka varje gång väldigt fort trots att hans lag inte var nära honom.

Han kanske hade en legendary knock-out shield, då kan man återuppliva sig själv. Vet dock ej hur lång tid det tar.

Medlem
Skrivet av Gen:

Har heller inte hört om fuskare i Fortnite. Känns som att det borde vara en del snack om det med tanke på hur mycket spelet streamats.

Min styvson på 9 år fick en 3 dagars ban ifrån Epic i lördags. Han hade dock inte fuskat.
Han hade 16 kills varav ett headshot med nån sniper på ca 200m som han själv sade. Sen blev han bannad.

Visste inte ens att det gick att fuska med Xbox One. Märkligt.

Så jag vet inte riktigt om folk rapporterar även folk som inte fuskar och det i sin tur leder till att oskyldiga blir bannade


signatur

Skitfiske

Medlem

@Leverantören: Man får inte en tre dagars ban för att ha fuskat. Det fick han med största sannolikhet för dåligt uppförande i spelet. Antingen teaming eller vad han har sagt till andra spelare.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

@Leverantören: Man får inte en tre dagars ban för att ha fuskat. Det fick han med största sannolikhet för dåligt uppförande i spelet. Antingen teaming eller vad han har sagt till andra spelare.

Måste varit dåligt uppförande isåfall. För han har ingen mic att prata i. Så det blir svårt att säga något.

Men jag vet inte hela storyn som sagt. Det finns alltid två sidor av ett mynt.
I mailet som kom från Epic efteråt står det 3 days ban for cheating kortfattat.


signatur

Skitfiske

Medlem

@Leverantören: Då är det teaming, att han har samarbetat med andra spelare som inte var med i hans lag.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

@Leverantören: Då är det teaming, att han har samarbetat med andra spelare som inte var med i hans lag.

Okej. Det borde Epic speciferat i mailet kan man tycka.
Men vi löste så han kunde fortsätta lira. Bytte bara Mac adress och ett annat konto.
Jag tyckte det var på lösa grunder när det inte stod speciferat varför.


signatur

Skitfiske

Medlem

Stötte på en med WH och aimbot i morse. tråkigt. Annars har jag varit förskonad faktiskt.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Jag kanske har stött på en fuskare(wallhack), han kan kan ha varit duktig och haft extremt tur också.
Men stilen som han spelade med verkade lite väl självsäker för att var sista personen i sin squad mot min squad som var 3/3.
Som att han visste vart vi var när vi rörde oss, gick runt på nån vänster på den lilla ytan som fanns och tittade fram från ett annat håll när jag för tillfället stod själv. Blev dock ressad av teamet.
Mina lagkamrater mördade han sen som att de var små flugor medans jag helade upp mig själv. När jag väl såg honom/henne och sköt så hade full HP och armor, han tog mig eftersom han hade bättre mid-range vapen. Jag hade super och peace-keeper.
Kan hända att mina team-mates inte var super duktiga och spelade otaktiskt, hann inte se om de dog en och en i strid mot honom, båda var randoms.
Den sista motståndaren var en som spelade Lifeline så han/hon hade ingen scanning möjlighet.

Medlem
Skrivet av laven:

Jag kanske har stött på en fuskare(wallhack), han kan kan ha varit duktig och haft extremt tur också.
Men stilen som han spelade med verkade lite väl självsäker för att var sista personen i sin squad mot min squad som var 3/3.
Som att han visste vart vi var när vi rörde oss, gick runt på nån vänster på den lilla ytan som fanns och tittade fram från ett annat håll när jag för tillfället stod själv. Blev dock ressad av teamet.
Mina lagkamrater mördade han sen som att de var små flugor medans jag helade upp mig själv. När jag väl såg honom/henne och sköt så hade full HP och armor, han tog mig eftersom han hade bättre mid-range vapen. Jag hade super och peace-keeper.
Kan hända att mina team-mates inte var super duktiga och spelade otaktiskt, hann inte se om de dog en och en i strid mot honom, båda var randoms.
Den sista motståndaren var en som spelade Lifeline så han/hon hade ingen scanning möjlighet.

När hände detta? Låter som du beskriver mig. Spelar enbart lifeline och clutchade häromdagen 1v3. Hade 301 och peacekeeper kite:ade runt bakom den minsta Stenen i spelet och plockade en efter en. Kändes som att dom trodde jag fuskade, har över 100 timmar spelade nu.

Medlem
Skrivet av KaptenRoed:

När hände detta? Låter som du beskriver mig. Spelar enbart lifeline och clutchade häromdagen 1v3. Hade 301 och peacekeeper kite:ade runt bakom den minsta Stenen i spelet och plockade en efter en. Kändes som att dom trodde jag fuskade, har över 100 timmar spelade nu.

Då var det inte du :). Det låter som skill/taktik och timing det du beskriver 👍.
Det var typ lådor på hög i ett hörn som jag tänkte var en återvändsgränd pga zoonen och hög vägg.
Vi kastade några granater och inget träffade. Det var ganska bra kast tyckte jag.
De andra ville fram och kolla, där av blev jag en kort stund ensam, då tittade han fram från ett annat ställe helt plötsligt som jag tyckte att han inte kunde komma tilö utan ta massor med skada/dö eller klättra runt på något sätt tyckte jag. Ska kolla upp området igen senare idag :).
De jag hade med mig i min squad var ganska låg-lvlade, jag stod för den mesta skadan i laget.

Kötta folk med peace-keepern går ju ;), räddade min squad en gång med den mot en annan när jag var kvar själv mot dem. Blir det trångt och nära och man time:ar och siktar bra så har man ett övertag mot andra vapentyper och de tar mycket skada.

Medlem
Skrivet av employed:

Man borde kunna hårdvara banna folk som i Overwatch. Riktigt kärvt att behöva byta komponenter.

Förutom att man kan faktiskt "spoofa" sin hårdvaru ID.

Skrivet av Gen:

Har heller inte hört om fuskare i Fortnite. Känns som att det borde vara en del snack om det med tanke på hur mycket spelet streamats.

"Har aldrig hört om... därför finns de inte".

Finns tonvis med fall där folk uppenbart hackat. Även där streamers blivit offer för hackare.

Gen
Medlem
Skrivet av Dizzz:

"Har aldrig hört om... därför finns de inte".

Finns tonvis med fall där folk uppenbart hackat. Även där streamers blivit offer för hackare.

Jag skrev aldrig "därför finns de inte" och menade heller inte det. Jag blev bara förvånad eftersom jag anser mig ha okej koll på spel i allmänhet. Tydligen har jag väl inte så bra koll trots allt.

1
Skriv svar