Valve försöker motverka "recensionsbombningar" på Steam

Medlem

Bra, bort med skit som inte tillför nånting. Grina på forumet om ni är missnöjd med utvecklare/utgivare


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Censur är inte det bästa alternativet, det är en svart vit värld, jag personligen tycker om Valves bestämmelse att gråaktigt censurera med alternativ som man kan välja mellan olika filter.

Som sagt Censur är inte lika med dålig eftersom jag antar att man inte vill visa all sorts innehåll riktat mot barn som ett exempel.

Med Valves filter så kan man ju få tag i det enkelt om handlingar som sker utanför spelet spelar roll för spelarna, om det spelar roll för dig personligen, välj och vraka mellan filtren.
Jag personligen vill ju ändå kunna bestämma om någon persons åsikt spelar roll eller inte.

Om man klagar bara för att start sorteringen är fel på filterna och orkar inte inte klicka 2-4 knappar för att filtrera då antar jag ett alternativ för standard inställt filter för varje gång du öppnar ett nytt spel.

Som slutpoäng vill jag bara säga att Steams Recensions system är tusan mig coolt som man kan läsa recensioner genom filtrering för flera år sen genom grafen, fler alternativ och tumme upp från mig för det. Haha

Medlem
Skrivet av eld:

Nej, dom tar inte bort dom.

Lägger du upp en ordentlig review av spelet under en pågående reviewbomb så kommer den vara kvar och påverka average score.

Om du istället skriver "EPIC ÄR BAJS" så kommer ÄVEN den vara kvar, men den kommer inte påverka average score.

Vill folk fortfarande ha korta off-topic review bombs i average score så kan de fortfarande ställa in så de ser det resultatet.

Så det har samma effekt eftersom de flesta bara kollar på betyget i store page och aldrig läser en recension.

Medlem

Implememtera ett betygssystem för utvecklare och utgivare separat från spelbetygen för att komma undan censurproblematiken men ändå ge oss konsumenter en möjlighet att vädra frustration över tvivelaktiga beslut.

Medlem

Inte bra alls när folks röster inte kommer få höras!


signatur

AYY LMAO

Medlem

Osäker på vad jag tycker om det här. En recension av spel baserat på en viss utgivares beslut eller beteende ger vanligtvis ingen värdefull information för de som är intresserade av att köpa spelet. Å andra sidan är det det enda inte helt verkningslösa medlet konsumenterna har att ta till när de tycker att något är fel, så jag förstår varför det händer. Dessutom tycker jag inte det är något fel i att ändra sitt omdöme till negativt om utgivaren tar ett beslut som faktiskt påverkar spelet. T.ex. att ta bort mod-möjligheten från GTA5 vilket faktiskt är något som gör spelet mindre roligt för för många.

Man kan ju hoppas att Valve kan få bort det verkliga missbruket av systemet, dvs. att ge negativ kritik för något som inte direkt påverkar spelen i sig, utan att alla gränsfall åker med av bara farten. Sätter inga pengar på det dock.

MEG
Medlem

Tror att detta kommer att leda till att negativa recensioner att försvinna (med tiden), vilket företag vill ha sådana recensioner. Om det blir livat kan de alltid skylla på att det är ett automatiskt program som tar bort dem.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

att bojkotta företagen som är skit är enda realistiska lösningen. istället för att förstöra alla reviews jag använder mig av när jag ska köpa spel! hatar du epic, köp inte deras spel!

jag kan tex tillägga att jag spelar nära på allt som finns, men, köper inga spel av epic och EA. aldrig gjort


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

att bojkotta företagen som är skit är enda realistiska lösningen.

Trams! Ingen bryr sig speciellt mycket om ifall en handfull forumhäckare skriker om bojkott, för att sedan kanske, eventuellt, om dom inte känner sig helt uttråkade, göra verklighet av hoten. Troligtvis kommer dom dock att "glömma" att avboka sina förbokningar. Det är bara "core gamers" som tror att dom faktiskt är en folkgrupp att räkna med, som tror att bojkotter kan påverka ett företags beslut.

Medlem
Skrivet av MaxWarp:

Trams! Ingen bryr sig speciellt mycket om ifall en handfull forumhäckare skriker om bojkott, för att sedan kanske, eventuellt, om dom inte känner sig helt uttråkade, göra verklighet av hoten. Troligtvis kommer dom dock att "glömma" att avboka sina förbokningar. Det är bara "core gamers" som tror att dom faktiskt är en folkgrupp att räkna med, som tror att bojkotter kan påverka ett företags beslut.

det är just sådana åsikter som har satt oss där vi är, tron på att det är onödigt att ställa sig upp mot dom med makten. se hur långt det tog oss. alla problem har en lösning, och den lösningen är Aldrig att göra ingenting iaf.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

det är just sådana åsikter som har satt oss där vi är, tron på att det är onödigt att ställa sig upp mot dom med makten. se hur långt det tog oss. alla problem har en lösning, och den lösningen är Aldrig att göra ingenting iaf.

Snarare är det så att nästan alla bojkotter bara är tomt prat. Några enstaka av de som säger sig bojkotta kanske står vid sitt ord, men de är en liten del av en liten del av alla spelkonsumenter. Den stora massan skiter i om GTA har moddar eller ej, eller om Metro släpps på Steam eller Epic först.

Du påstår att jag är en del av problemet men jag har personligen aldrig förbokat ett AAA-spel eller köpt en lootlåda. Då är din skeva verklighetsuppfattning ett större problem.

Medlem

@EXPLICIT: Nej men att medvetet förstöra ett verktyg för spelare att få ärliga recensioner för de är sura på något helt annat än spelet är sabotage och oändligt barnsligt och löjligt. VIll man skriva sina åsikter om att Metro enbart ska säljas på EPIC store kan man göra det på forum, twitter, facebook och vart som helst, men att gå in och skriva recensioner och sänka recensioner på gamla spel från utvecklaren som inte har något att göra med något är att förstöra för communityn. Hur du får det till att man inte får ha åsikter är ungefär det mest långsökta någon någonsin varit med om. Antar att du tycker att man ska gå in på Yelp och ändra sin positiva recension på en schysst macka man åt för 4 år sedan för Subway i USA har slutat med plastsugrör?

Dota blev recensionsbombat av kinesiska spelare för Valve inte bannade en 17 åring för livet efter han uttryckte sig rasistiskt på internet, tycker du det är relevant för om du tycker ett spel är bra eller dåligt? Det är att missbruka ett system.

Medlem
Skrivet av MaxWarp:

Snarare är det så att nästan alla bojkotter bara är tomt prat. Några enstaka av de som säger sig bojkotta kanske står vid sitt ord, men de är en liten del av en liten del av alla spelkonsumenter. Den stora massan skiter i om GTA har moddar eller ej, eller om Metro släpps på Steam eller Epic först.

Du påstår att jag är en del av problemet men jag har personligen aldrig förbokat ett AAA-spel eller köpt en lootlåda. Då är din skeva verklighetsuppfattning ett större problem.

Det påstår jag inte alls.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

Det påstår jag inte alls.

Oss, Vi, Dom, Oss. i den ordningen, inga Du.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

Det påstår jag inte alls.

Skrivet av monsterbenke:

Oss, Vi, Dom, Oss. i den ordningen, inga Du.

Du skrev "det är just sådana åsikter som har satt oss där vi är" som svar på mitt inlägg. Jag kan inte tolka det på annat sätt än att det är mina åsikter som är problemet enligt dig.

123
Skriv svar