Playstation 5 kan släppas lagom till julhandeln 2020

Robot
Playstation 5 kan släppas lagom till julhandeln 2020

AMD står för kretsarna.

#2020, #playstation-5, #release


Destroyer of framsidan
Hedersgurka

signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Grafik: GTX 960M
Moderkort: Raccolto Nero d'Avola Cabernet Sauvignon Organic , 2017

Medlem

signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Som vanligt kommer det vara viktigt vad för spel som kommer till de nya platformarna. Än så länge så har sony haft övertaget där i nuvarande generation vilket även översätts till bättre försäljning av konsoler.

För egen del så är det spelen som styr. Jag köper konsol efter spelen, inte spel efter konsol.

Medlem

Ser man fram emot!

Inaktiv

Horizon 2 och Gran Turismo 7 på launch day, gissningsvis.

Skägg.
10 Chambers

Jag har hört att det ska vara Nano-teknik i nya Playstation.


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Jag fattade noll av skämtet. Var tvungen att Googla "Nano" för att fatta.

Medlem

Läste i en annan artikel nyss att det kommer vara en SSD samt en GPU med stöd för Ray-tracing, tror på det när jag ser det.

Förövrigt hoppas jag horizon zero dawn 2.

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Läste i en annan artikel nyss att det kommer vara en SSD samt en GPU med stöd för Ray-tracing, tror på det när jag ser det.

Förövrigt hoppas jag horizon zero dawn 2.

SSD är väl inget konstigt idag, och ray tracing stöds redan idag... Känns inte jätteoväntat direkt


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Som vanligt kommer det vara viktigt vad för spel som kommer till de nya platformarna. Än så länge så har sony haft övertaget där i nuvarande generation vilket även översätts till bättre försäljning av konsoler.

För egen del så är det spelen som styr. Jag köper konsol efter spelen, inte spel efter konsol.

Övertag var blygsamt formulerat, men visst är det så. Den här gången blir det nog uppenbart rätt tidigt vilken konsoll som är värd våra pengar. Med PS4 tog det ju ett tag innan slanten trillade ner, folk visste inte vem Cerny var och trodde att grafiken skulle vara likvärdig mellan Xbone och PS4.

De senaste åren har hållt mycket hög kvalitet rakt igenom alla AAA-titlarna som varit exklusiva, så nu tror jag PS5 kommer få ett mycket varmare välkomnande än PS4 fick. MS däremot förvaltade denna generation mycket dåigt, så de behöver förtjäna nytt förtroende. Lite nya studios räcker inte och att de just nu har bäst grafik bryr sig inte massorna om längre.

Om MS visar upp sin konsoll i år betyder det att rykterna om att Navi var exklusivt för Sony är sanna. Då förlorar MS prestandaförsprånget också, vilket kan visa sig bli riktigt svårt för dom att styra upp.

Blir jäkligt kul att ännu än gång bestämma sig för vilken sida man är på
Sony eller Microsoft. Första gången valde jag Microsoft, andra Sony (innan dess Nintendo).

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Blir jäkligt kul att ännu än gång bestämma sig för vilken sida man är på
Sony eller Microsoft. Första gången valde jag Microsoft, andra Sony (innan dess Nintendo).

Det är inga svårigheter att bestämma det:
Playstation för de exklusiva titlarna, Uncharted, The Last Of Us, God Of War etc. och PC för resten av spelen.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Star Lord:

Övertag var blygsamt formulerat, men visst är det så. Den här gången blir det nog uppenbart rätt tidigt vilken konsoll som är värd våra pengar. Med PS4 tog det ju ett tag innan slanten trillade ner, folk visste inte vem Cerny var och trodde att grafiken skulle vara likvärdig mellan Xbone och PS4.

De senaste åren har hållt mycket hög kvalitet rakt igenom alla AAA-titlarna som varit exklusiva, så nu tror jag PS5 kommer få ett mycket varmare välkomnande än PS4 fick. MS däremot förvaltade denna generation mycket dåigt, så de behöver förtjäna nytt förtroende. Lite nya studios räcker inte och att de just nu har bäst grafik bryr sig inte massorna om längre.

Om MS visar upp sin konsoll i år betyder det att rykterna om att Navi var exklusivt för Sony är sanna. Då förlorar MS prestandaförsprånget också, vilket kan visa sig bli riktigt svårt för dom att styra upp.

Kommer väl vara exakt samma troligen i de båda konsolerna. Lär handla om service och spel nästa generation än om prestanda


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Det låter rimligt.
Kanske man äntligen får se lite mer av nästa Elder Scrolls spel.
"Vi väntar på att tekniken ska bli bättre" läste man för en två tre år sedan eller nått.

Medlem

Finns ett till, mycket löst, rykte om att kretsarna redan är klara och att dem i vilken stund som helst skulle kunna gå i massproduktion. Tänk om Sony snodde ett spel från Nintendo. Och gör som Nintendo gjorde med Switch. Släpper i Mars. Tänk om de har PSX i Februari. Presenterar PS5 och säger "By the way. World wide release March this year."

Medlem
Skrivet av Dunder:

SSD är väl inget konstigt idag, och ray tracing stöds redan idag... Känns inte jätteoväntat direkt

Vilken konsol har stöd för ray tracing? Ingen vad jag vet. En dator kan köra men inte stadigt utan monster hårdvara.

Frilansare

Gött ändå att man har ett och ett halvt år på sig att köra klart Red dead 2, Horizon och God of War! Ahhh, ljuva prokrastinering...

Skägg.
10 Chambers

@Bennii: Då vet man att skämtet är on point!


signatur
Medlem
Skrivet av Map-pen:

Vilken konsol har stöd för ray tracing? Ingen vad jag vet. En dator kan köra men inte stadigt utan monster hårdvara.

Du skrev GPU, inte konsol.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Avstängd
Skrivet av Joakim Bennet:

Gött ändå att man har ett och ett halvt år på sig att köra klart Red dead 2, Horizon och God of War! Ahhh, ljuva prokrastinering...

Haha du har inte mycket tid till spel märker jag. Själv har jag både kört RDR 2 och Horizon två gånger vardera.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Du skrev GPU, inte konsol.

De säger att konsolen har en GPU med stöd för Ray-tracing, vilket jag bara tror på när jag ser det. Sa aldrig att det inte finns GPU som stödjer det, men de är ju svindyra så tror inte på att PS5 har det om de inte bevisar det.

Måste jag skriva konsol rakt ut? Hela konversationen handlar ju om PS5. Behöver inte namnge det hela tiden tycker jag.

Medlem
Skrivet av Map-pen:

De säger att konsolen har en GPU med stöd för Ray-tracing, vilket jag bara tror på när jag ser det. Sa aldrig att det inte finns GPU som stödjer det, men de är ju svindyra så tror inte på att PS5 har det om de inte bevisar det.

Måste jag skriva konsol rakt ut? Hela konversationen handlar ju om PS5. Behöver inte namnge det hela tiden tycker jag.

Det jag menade var att dagens GPU:er stöder det, så det vore inte särskilt konstigt om nästa generations GPU:er som kommer sitta i nästa generations konsoler kommer ha stöd för det.

Om du skriver GPU, så tror man såklart att du menar GPU


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Det jag menade var att dagens GPU:er stöder det, så det vore inte särskilt konstigt om nästa generations GPU:er som kommer sitta i nästa generations konsoler kommer ha stöd för det.

Om du skriver GPU, så tror man såklart att du menar GPU

Tanken på att en GPU som kan köra Ray tracing dugligt idag är svindyr så tror jag på det när jag ser det. De får gärna bevisa att de lyckats få det stadigt och fungera på konsol. Är nöjd så länge det blir 60 FPS i 4k stadigt.

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Tanken på att en GPU som kan köra Ray tracing dugligt idag är svindyr så tror jag på det när jag ser det. De får gärna bevisa att de lyckats få det stadigt och fungera på konsol. Är nöjd så länge det blir 60 FPS i 4k stadigt.

Jao, det hade varit najs och hade passat bra med mina planer på en 4K-tv inom ett par år. Bara de inte behöver vrida ner grafiken för mycket för att uppnå det.

Undrar dock om de verkligen kommer sikta på något annat än 30FPS?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

1
Skriv svar