Recension - Steel Division 2

Robot
Recension - Steel Division 2

Östfronten och Ryssland blev början på slutet för Hitlers tusenåriga rike, precis som den blev för Napoleons Grande Armée och det svenska stormaktsväldet under Karl XII. Steel Division 2 är dock allt annat än ett nederlag. Det är en vacker symfoni av artilleri, stridsvagnar och endorfiner.

#pc, #recension, #steel-division-2, #strategi


Medlem

Eugen Systems har väll lite dåligt rykte? Släpper spel för att sedan mer eller mindre strunta i att uppdatera, balanser och rensar bort buggar.

Medlem

Ett minus borde vara brist på tutorial, det är alltså inte ett spel för nybörjare i serien. Köper du utan att ha spelat ettan kommer du få sitta på YouTube och titta på tutorials


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Gnällkuk

Riktigt grym recension! Märks att det är passion bakom skrivandet, fick mig som aldrig varit intresserad av de här finslipade taktiska spelen, hatten av


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skribent
Skrivet av Gandy:

Ett minus borde vara brist på tutorial, det är alltså inte ett spel för nybörjare i serien. Köper du utan att ha spelat ettan kommer du få sitta på YouTube och titta på tutorials

Nu har jag ju erfarenhet från övriga spel, särskilt Wargame. Samt att jag hatar tutouriala, men det jhade ju inte skadat. Fick också sitta på Youtube lite

Skrivet av trickeh2k:

Riktigt grym recension! Märks att det är passion bakom skrivandet, fick mig som aldrig varit intresserad av de här finslipade taktiska spelen, hatten av

Tack så hjärtligt, det värmer en gammal själ. Det är fantastiskt att få låta nörden komma fram.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

@storm72: Deras tidigare spel har haft det problemet, men det har blivit något bättre sedan PDX tog över utgivandet. Hoppas faktiskt att de gör nu som Paradox är lite kända för och uppdaterar med massa nytt smaskigt innehåll för den som vill ha mer av det goda, i stället för att släppa en titel som ersätter denna, som de gjorde med ettan.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av smuts:

@storm72: Deras tidigare spel har haft det problemet, men det har blivit något bättre sedan PDX tog över utgivandet. Hoppas faktiskt att de gör nu som Paradox är lite kända för och uppdaterar med massa nytt smaskigt innehåll för den som vill ha mer av det goda, i stället för att släppa en titel som ersätter denna, som de gjorde med ettan.

Det var väl bara Steel Division 1 som gavs ut under PDX, de bröt sedan samarbetet med varandra?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

@Soulless: Det stämmer, tack för rättelsen - det hade jag missat.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av storm72:

Eugen Systems har väll lite dåligt rykte? Släpper spel för att sedan mer eller mindre strunta i att uppdatera, balanser och rensar bort buggar.

De släpper mer eller mindre samma spel om och om. I Wargame serien var det samma sak, nån liten förändring här och där vad gäller gameplay och så klart mer units... men överlag kändes varje ny titel som något som kunde varit en expansion till första.

Dock så finns det ju inte riktigt nån andra spel som dessa. Gillar man den här typen av lite mer taktiska strategispel, så är man fast med Eugen Systems och deras titlar. Vilket också är varför communityn följer med spel efter spel, även om det ibland känns som de använder oss som bankomater.

Inaktiv

Varför spela detta när man har första?

Medlem
Skrivet av Turbodog:

Varför spela detta när man har första?

Om man föredrar östfronten.
Är ju dessutom en del nytt i detta, såsom singleplayer kampanjerna.

Jag har dock inte slagit till på tvåan ännu, spelade iof inte första hemskt mycket heller.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Pansarknekt

Kampanjläget ger en ny dimension till spelet, det är inte längre linjärt med helt scriptade uppdrag. Man kan vara slug som orm eller få lida för misstag eller slöseri på enheter som straffar sig. Rätt coolt. Dock svårt att komma in i, UI:t är ingen vidare när man e ny. Tutorialn är heller inge vidare men man får lite sätta sig in i vad man behöver för att lösa uppgiften och då brukar man klura ut saker själv, vilket är väldigt tillfredställande.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Jäkligt välskriven rescension! Blir till ett köp när det den kommer på nästa Steam rea!

OT: Varför fungerar ej automatisk stavning när jag skriver här, när jag är inloggad via mobilen?


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

Ska lira detta ikväll ettan var kul!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Ambassadör
Xbox

Grym recension!


signatur

Jump in.

Skribent
Skrivet av Mortaigne:

Grym recension!

Tackar och bockar. Tack för din kommentar

Skrivet av Roten:

Jäkligt välskriven rescension! Blir till ett köp när det den kommer på nästa Steam rea!

OT: Varför fungerar ej automatisk stavning när jag skriver här, när jag är inloggad via mobilen?

Oj, tack så jättemycket. Cred skall såklart ges till de som hjälper till med feedback. Den hade inte blivit så här bra utan Bennet som peka lite med handen


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Tackar och bockar. Tack för din kommentar

Oj, tack så jättemycket. Cred skall såklart ges till de som hjälper till med feedback. Den hade inte blivit så här bra utan Bennet som peka lite med handen

Joakim Rommel Bennet?

Om man spelar med Sabaton's "Ghost Division" på högsta volym blir betyget en femma då?

Medlem

Jag bara måste se Jocke, Calle och Gurra spela detta med varandra

Skribent
Skrivet av skogsvilden:

Joakim Rommel Bennet?

Om man spelar med Sabaton's "Ghost Division" på högsta volym blir betyget en femma då?

https://www.youtube.com/watch?v=9FkYxnm70vg

Då spränger vi betygsvallen!


signatur

I am the black wizards.

1
Skriv svar