Plants Vs. Zombies 3 har till sist slagit rot... till mobila format

Robot
Plants Vs. Zombies 3 har till sist slagit rot... till mobila format

Dock inga mikrotransaktioner. Ännu, det vill säga.

#ea, #electronic-arts, #nyhetstips, #plants-vs-zombies-3, #popcap


Hela spelet till en engångskostnad och jag hade nog köpt det. Är det "free to play" kommer jag inte ens bemöda mig med att testa det.

Redaktör
Ponny

@hoppalängdhopp: Nej, man har ju blivit bränd förut. :/


signatur

En Bamseponny av folket

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Älskar ettan, tvåan spyr jag lite i munnen när jag tänker på. Har inte höga förhoppningar på trean...


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem
Skrivet av Grukk:

Älskar ettan, tvåan spyr jag lite i munnen när jag tänker på. Har inte höga förhoppningar på trean...

Jasså är tvåan dåligt? Jag visste inte ens att det fanns, men såg nu att det bara var till telefon vilket är något jag verkligen ogillar att spela på. Men övervägde det (efter att ha sett att det fanns) då jag älskade ettan. Men det är kasst säger du?

Releasehästryttare

@Tamazin: Ja, undvik det spelet.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av Tamazin:

Jasså är tvåan dåligt? Jag visste inte ens att det fanns, men såg nu att det bara var till telefon vilket är något jag verkligen ogillar att spela på. Men övervägde det (efter att ha sett att det fanns) då jag älskade ettan. Men det är kasst säger du?

Mikrotransaktionsträsk, verkligen överallt. Det är hemskt. Undvik det!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

"Popcap vill ha din hjälp för att göra spelet "ännu bättre"...Men näe, vad är meningen med det nät EA sabbar det ändå i slutänden med sina smutsiga mikrotransaktioner. Det är nästan komiskt hur Gacha-spel vill ha spelarnas hjälp innan släpp i form av beta-tester samt hjälp under spelets gång med enkätmallar om spelarnas åsikter kring allt annat än det som SPELARNA bryr sig om.

I bästa fall så hjälper vi dem att göra spelet så "aptitligt" som möjligt för nya spelare som inte blivit avtrubbade och cyniska av alla jä..a diamantköp i spelet än, så att det alltid finns någon naiv stackare som betalar tusenlappar för ett sketet mobilspel som borde kostat en femtilapp!

*morgonkaffet har inte hunnit kicka in än.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Jasså är tvåan dåligt? Jag visste inte ens att det fanns, men såg nu att det bara var till telefon vilket är något jag verkligen ogillar att spela på. Men övervägde det (efter att ha sett att det fanns) då jag älskade ettan. Men det är kasst säger du?

Jag skulle dock råda dig att testa det åtminstone. Själv älskar jag det och spelade det lite titt som tätt sedan det släpptes fram till ett halvår sedan. Jag har ivf klarat allt utan att betala en krona och tycker det är klart bättre än ettan.

Medlem

Kört ettan en hel del på 360 men aldrig rört tvåan eftersom jag oftast inte spelar på telefonen. Får hoppas trean kommer till konsolerna och pc.

Medlem
Skrivet av Jallle:

Jag skulle dock råda dig att testa det åtminstone. Själv älskar jag det och spelade det lite titt som tätt sedan det släpptes fram till ett halvår sedan. Jag har ivf klarat allt utan att betala en krona och tycker det är klart bättre än ettan.

Läste andras svar om microtransaktioner. Hur fungerar de i spelet? För kommer ju inte vilja lägga pengar på sånt trams, så hur "klarar" du spelet utan att betala en krona som du gjort? Är det låta det gå x timmar för att få nya resurser eller hur fungerar det?

Medlem

"Har EA till och med lärt sig en free-to-play-läxa?" 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Medlem
Skrivet av Jallle:

Jag skulle dock råda dig att testa det åtminstone. Själv älskar jag det och spelade det lite titt som tätt sedan det släpptes fram till ett halvår sedan. Jag har ivf klarat allt utan att betala en krona och tycker det är klart bättre än ettan.

Var inte en jävla massa blommor (främst från ettan) bakom en paywall även om det gick att klara spelet utan dom? Jag spelade spelet precis när det kom ut och tyckte då det var vedervärdigt, kanske har ändrats.

Backloggens befriare

Spelade tvåan för ett gäng år sedan när jag pendlade en del via kollektivtrafik, tyckte det var kul, la inte en spänn på det och klarade allt innehåll som fanns då utan problem. Visst, massor med blommor som jag inte kunde använda för att jag inte köpte dem, men vadå, spelet var ju gratis och vill jag inte lägga pengar på att låsa upp det som de valt att lägga bakom en betalvägg fattar jag inte varför jag ska bli förbannad?

Jag hade kul med det iaf.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Läste andras svar om microtransaktioner. Hur fungerar de i spelet? För kommer ju inte vilja lägga pengar på sånt trams, så hur "klarar" du spelet utan att betala en krona som du gjort? Är det låta det gå x timmar för att få nya resurser eller hur fungerar det?

Du kan spela hur mycket du vill utan att behöva betala något för fler försök. Det de tar betalt för är ett gäng plantor. Jag var dock rätt tidigt på tåget och många plantor har gått att få för in-game resurser men som sedan kostade riktiga pengar. Dock klarar man sig gott på de plantor som är gratis.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Var inte en jävla massa blommor (främst från ettan) bakom en paywall även om det gick att klara spelet utan dom? Jag spelade spelet precis när det kom ut och tyckte då det var vedervärdigt, kanske har ändrats.

De bästa plantorna är dock gratis. Visst gold bloom är bland de bästa och den kunde man få utan att betala för en gång i tiden vilket jag fick. Den satt dock bakom betalvägg sist jag spelade tråkigt nog. Den behövs verkligen inte för att klara alla världar, den är bara väldigt bra ifall man vill klara banor så snabbt som möjligt
Kan du ignorera denna paywall så är spelet väldigt bra ivf.

Medlem
Skrivet av Jallle:

Du kan spela hur mycket du vill utan att behöva betala något för fler försök. Det de tar betalt för är ett gäng plantor. Jag var dock rätt tidigt på tåget och många plantor har gått att få för in-game resurser men som sedan kostade riktiga pengar. Dock klarar man sig gott på de plantor som är gratis.

Ah så de har saker ingame (som inte bara är cosmetic) som man enbart kan köpa med riktiga pengar; går inte låsa upp med någon ingame currency (även om det är "svindyrt" eller så)?

Medlem

Ja precis. Ibland har de låtit en köpa premium plants för in-game currency. Väldigt sällan dock.
Plantorna kostar runt 50 kr styck har jag för mig.

Medlem

Jag har kört PvZ2 så gott som dagligen sedan det släpptes med några längre uppehåll, har 106 plantor (mints inkluderat) och har såklart aldrig betalat en spänn i spelet. De allra flesta plantorna går att få utan att betala pengar, och det är inga "vänta-ex-antal-timmar-innan-du-kan-spela-igen-fasoner".


signatur

Kunskapsförmedlare.

1
Skriv svar