Red Dead 2-benchmarks (hur flyter spelet för dig?)

Medlem
Skrivet av humancentipede:

hemligheten är tydligen att ställa det på low först .. sen öka långsamt alla inställningar och se hur det påverkar. Reglaget i settingsmenyn kan man bara glömma. Det är rena skiten. Skruvade ner det till lägsta sen ökade lite i taget på olika inställningar. Hållt på 5 timmar nu ungefär. Fått spelet att se väldigt bra ut samtidigt som det verkar ligga stabilt runt 60 överallt.
Enda problemet är fruktansvärd tearing .. trots att vsync är på.
Ingen tearing utan vsync konstigt nog, men då hackar allt istället.
Spelet låter mig inte använda nvidias adaptive vsync som brukar va bättre.. Undra varför dom blockerat det?.

Trodde först mitt grafikkort va kass och inte pallade det här. Men det är rockstars ruttna förinställningar med reglaget som sabbar för dom lata.. Undvik det som pesten. .

Väldigt nöjd med utseendet och prestanda på spelet nu i 1080p/native trots jag bara har ett 1660 ti. Detaljerat gräs och vatten verkar ställa till väldigt mkt skit däremot.. får fortfarande ha det ganska lågt..

Vsync kan man inte köra med det är satans otyg
Tearing som det ska förhindra uppkommer ju om man har "för hög" FPS så tror nog din tearing är nå annat.

Ett tips är att ha texture på ultra sen kan man leka med resten.
SweClockers inställning ngar är bra grund att börja med


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Gett upp med att jaga FPS i denna titel. Drog upp allt på ultra och slog på allt bling i 1440p och kör på min g-sync skärm. Får en low på 30 FPS i vissa fall men jag bryr mig inte längre.

9900k
1080 ti

Medlem

Har laborerat fram och tillbaka, men ändå landat på 1080p, Ultra på det mesta, x1,250 skalning istället för MSAA, inget suddigt TAA och till sist rullat tillbaka på DX12 som ger runt 15 extra frames för mig (verkar inte krascha lika ofta som vid release), samt Nvidias senaste skärpefilter med 0,25%.
Mestadels 60-70fps, utom när det är riktigt dimmigt.

Ruskigt snyggt spel!

Medlem
Skrivet av Razken:

Har laborerat fram och tillbaka, men ändå landat på 1080p, Ultra på det mesta, x1,250 skalning istället för MSAA, inget suddigt TAA och till sist rullat tillbaka på DX12 som ger runt 15 extra frames för mig (verkar inte krascha lika ofta som vid release), samt Nvidias senaste skärpefilter med 0,25%.
Mestadels 60-70fps, utom när det är riktigt dimmigt.

Ruskigt snyggt spel!

Vad sitter du på för hårdvara?

Skrivet av Sviskon:

6 read dead artiklar av 9 på förstasidan?.... kom igen, får säkert plats med en till, knöka!

Mirakel kan inträffa.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av 9330Olsson:

Vad sitter du på för hårdvara?

Installerat på SSD
Gigabyte RTX 2080 OC
i7-8086K
32GB RAM

Skriv svar