Jalla jalla en jul för alla!

Inaktiv
Jalla jalla en jul för alla!

Hej gott folk!

Julen närmar sig och denna jul precis som förra så kommer Cool Minds i Malmö hålla en julfest för malmös hemlösa och utsatta.
Där kommer de bjuda på julmat och julklappar till alla som behöver det samt ge dem julklappar i form av kläder och hygienprodukter.

Mer om eventet: Cool Minds

Jag har även i år beslutat mig för att vara volontär på eventet och tagit på mig att samla upp donationer från mina vänner i skåne-trakten som kan användas till julklappar för utsatta och det behövs väldigt mycket handskar/vantar/halsdukar/jackor/tjocka strumpor och liknande.

Har vi någon här på forumet som kan tänka sig donera nya oanvända artiklar inom ovanstående kategorier så tar jag på mig att köra runt och hämta ihop det så vi kan ge hemlösa och utsatta människor en värdig julafton.

Om detta är emot reglerna så är det bara att stänga ner. Jag tänkte bara ta en chans då jag vet att här finns många sköna personer här på FZ!

Skriv i PM då det antagligen blir ganska rörigt och massa offtopic-diskussioner annars.

MVH

Salty!

OBS: Detta är en volontärverksamhet och jag får inga pengar eller någon som helst ersättning för detta. Ville bara klargöra det så ingen tror att jag har någon som helst ekonomisk vinning i detta!

Det enda jag får ut av detta är att jag vet att utsatta människor får en chans till en mysig julafton trots deras pågående misär!

1
Skriv svar