Top 10 animekaraktärer

Medlem
Top 10 animekaraktärer

Anime har en speciell förmåga att få oss att bli fast vid dom karaktärer som finns med. Vi sympatiserar med dom på något sätt. Våra hjärtan krossas när en älskad karaktär blir brutalt dödad. Jo, så därför har jag listat mina absoluta favoritkaraktärer.Var så goda:

10: Ryuk (Death Note)

En uttråkad shinigami (dödsgud) som släpper ner sitt magiska dödshäfte på jorden för att se vad som händer med den som plockar upp häftet och börjar använda den. Den personen blir ju givetvis Light Yagami som vi senare får följa genom olika händelser i form av blod och död.

Ryuk i sig är en frisk fläkt i den annars så gråa och gravallvarliga anime-serien. Han är som en comic-relief, men en bra sådan. Vad jag gillar mest med Ryuk är att han egentligen inte är på någons sida i striden om Death Note. Han finns bara där för att observera och skratta åt människornas dumhet. För att citera: "Humans are so interesting". Men utöver allt så är Ryuk helt klart en favorit hos mig.

9: Albedo (Overlord)

Ledaren över alla Guardians of Nazarick under Ainz Ooal Gowns befäl. Hon är också Ainz högra hand. En succuba som faktiskt är oskuld (sjukt, eller hur?) som är tokförälskad i Ainz och hatar alla som vågar sätta sig emot henne eller Ainz sätt att styra. Albedo ser sig själv som hustru till Ainz som styr själva Nazarick i hans frånvaro. Något Ainz känner till men inte bryr sig mycket om. Hon är, tillsammans med dom andra Guardians den mest lojala och trognaste tjänaren till Ainz. Med andra ord, hon älskar Ainz mest av allt. Hennes rival om Ainz kärlek är vampyren Shalltear Bloodfallen.

Vad jag gillar med Albedo är att hon är helt enkelt för jävla rolig. Jag ser henne som en tokig yandere (tjej förälskad i kille som dödar alla tjejer som tittar på killen) som gör allt för att Ainz ska bli den mest respekterade härskaren av alla. Och så får vi ju inte glömma en grej till: Att hon fortfarande är oskuld kom som en chock till mig men jag skrattade nästan ihjäl då jag fick reda på det. För att vara kort: Albedo is the Ultimate Waifu.

8: Zero Two (Darling in the Franxx)

Code 002 eller förkortat Zero Two är en kvinna som är till hälften klaxosaur och den andra hälften människa. Hon möter protagonisten Hiro och blir tillsammans med honom. Zero Two tål inte andra som stör henne eller sina närmaste. När hon blir arg så blottar hon sina huggtänder och ögonen blir blodröda. Men annars så är hon god rakt igenom och bryr sig verkligen om dom hon håller kära.

Jag har inte så mycket att säga om Zero Two. Bara att hon är helt enkelt för pure så att säga. Man kan se att hon har genomgått ett helvete men har sinnet som en tolvåring ibland. Man blir helt enkelt på bra humör när hon kommer in i bilden. Hennes leende är värt tusen av allt.

7: Chise Hatori (The Ancient Magus' Bride)

En 17-årig flicka som säljer sig själv på en slavmarknad då hon tappar lusten att leva efter att ha blivit utstött av samhället och sett hennes mor ta livet av sig själv. Chise köps då för en helsjuk summa av magikern Elias Heinsworth som vill göra henne till sin lärling men också brud.

Chise är en av de mest välutvecklade karaktärer jag någonsin har fått lära känna. Jag lider med henne. Jag sympatiserar med henne på otroliga nivåer. När hon hamnar hos Elias så tänker jag mig att detta kan vara hennes chans att laga sin redan så trasiga själ. Hon har genomgått ett helvete. Därför är jag glad för hennes skull att hon äntligen har funnit någon som behandlar henne med den kärlek hon förtjänar.

6: Akame (Akame Ga Kill)

En tjej som är medlem i elitlönnmördartruppen Night Raid, en slags organisation som vill rensa världen från ondskan som bland kommer ifrån giriga lorder eller pompösa översittare som ser alla andra människor som värdelöst avskum. Akame är beväpnad med ett svärd vars egg är så vasst att man kan skära sig genom bara nudda den. Bladet på svärdet har också ett starkt nervgift som genom beröring dödar sitt offer på bara några sekunder.

Akame är egentligen inte så komplicerad karaktär men hennes origin-story är mycket djupare än vad folk kan tro. Tvingades att träna ihjäl sig till en kall och okänslig mördarmaskin. Fick utstå en massa skit och blev slagen då hon inte lydde sina överordnade. Därför gick hon med i Night Raid för att få sin hämnd mot dom som plågade henne i hela sitt liv. I det yttre är hon kall och stänger ute de flesta, men är egentligen snäll och vill beskydda sina närmaste.

5: Light Yagami (Death Note)

Protagonisten och senare antagonisten i serien. Light är till en början en 17-årig student med höga betyg men är också uttråkad. Men när han kommer åt Ryuks Death Note och han upptäcker dess krafter så skapar han sitt alias Kira, börjar döda brottslingar och kriminella på löpande band och bestämmer sig för att bli denna världs Gud och frälsare.

Till en början förstod jag Lights motiv till att använda Death Note, men senare gick han för långt då han började snabbt döda oskyldiga människor som kan råka avslöja honom. Visst fattar jag varför, men det är väldigt överdrivet. Jag hatälskar Light kan man säga. Jag har fortfarande inte förlåtit honom efter att han dödade Naomi Misora. Men med sin otroliga intelligens så är Light en karaktär jag håller hårt om bland mina favoriter.

4: Revy Twohands (Black Lagoon)

Revy är en av huvudkaraktärera i den brutalt grova anime-serien Black Lagoon. Hon jobbar för Lagoon Company tillsammans med Dutch, Rock och Benny. Hon är otålig, lättirriterad och grymt oförskämd och spyr en hel del svordomar ur käften. Men utöver det så är hon en perfekt i strider, både slagsmål eller i eldstrid. Hon är beväpnad med två speciella pistoler som hon har skräddarsytt efter sina egna behov. Därav namnet Twohands.

Revy är som en kvinnlig version av Deadpool. Svär, gormar åt alla idioter, skjuter först och tänker sen. Men det är helt förståeligt om man tar hennes bakgrund i åtanke. Hon blev övergiven av sina närmaste och blev våldtagen av en korrumperad polis. Hennes sätt att tänka på världen är faktiskt inte så dumt. Världen är förstörd och styrs av giriga skitstövlar som ser på andra människor. Så hon är helt klart en karaktär jag kan relatera med. Dessutom är hon för jävla cool.

3: Raphtalia (Rising of the Shield Hero)

En kvinna som är till hälften tvättbjörn och människa. Hennes familj blev brutalt mördad och hon blev senare såld till en slavmarknad som liten. En tid senare köptes hon av Naofumi även kallad Shield och började bli fäst vid honom. Naofumi är vänlig mot henne och behandlar henne med den kärlek och omsorg hon har längtat efter i hela sitt liv.

Okej, vad kan jag säga om Raphtalia? Jo, en grej: PLEDGE TO PROTECT! TOO PURE FOR THIS WORLD!

2: Ryuko Matoi (Kill La Kill)

En tuff tjej på 17 år som vill hämnas sin fars död och beger sig därför av på en resa fylld av massiva fighter och blod för att ta reda på vem som mördare honom.

Jag diggar verkligen Ryuko. Hon är helskön. Smått korkad ibland och gör drastiska val men tillsammans med hennes stridsdräkt Senketsu så är hon på sätt och vis oslagbar i strid. Plus, hennes japanska VA gör ett helsjukt bra jobb att ge liv i denna karaktär.

1: Ainz Ooal Gown/Momonga (Overlord)

Den mäktiga envåldshärskaren i Nazarick. Han var en gång en instängd gamer som stannade kvar i spelet som sin avatar efter att han blev fast när spelets servrar stängdes ner. Nu fokuserar han på att bli denna världs mest respekterade lord och härskare. Tillsammans med Albedo och de andra Guardians så är han otroligt stark, mäktig och intill ostoppbar.

Ainz är tillsammans med Light en av de smartaste karaktärerna inom anime. Han inser nog inte hur smart han egentligen är. Men vad jag verkligen gillar är hur han kan besegra allting och alla genom att bara vinka med handen men väljer att låta bli bara för att ge sina fiender en gnutta hopp om seger. Men ack så fel dom kan ha. Ainz Ooal Gown har officiellt tagit första platsen oss mig. Long Live the Supreme One! All Hail the Great Ainz Ooal Gown!

Känner ni till några karaktärer ni verkligen tycker om? Kommentera nedan.

Medlem

En av favoriterna - Branded Swordsman, Hundred Man Slayer, Black Swordsman: Guts


signatur

The more I practice, the luckier I get.

1
Skriv svar