Första intryck – Animal Crossing: New Horizons

Robot
Första intryck – Animal Crossing: New Horizons

Pågående recension – I en tid när våra liv är satta på paus låter Animal Crossing oss bygga ett nytt.

#animal-crossing-new-horizons, #nintendo, #nintendo-switch


Medlem

Mysig text.

Har aldrig spelat Animal Crossing, utöver att jag testat lite snabbt på telefonen. Blir ändå sugen, verkar avslappnande och skönt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Den ojämnställda multiplayern drar ner betyget för mig och barnen, riktigt tråkigt att bara player 1 kan göra nånting vettigt... Annars är det jättemysigt!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Freakon:

Mysig text.

Har aldrig spelat Animal Crossing, utöver att jag testat lite snabbt på telefonen. Blir ändå sugen, verkar avslappnande och skönt.

Det är det verkligen. Otroligt skönt att ha ett spel man bara kan mysa i och inte behöver rädda världen. Man bara hjälper till att få ön att utvecklas, få dit invånare och se till att alla har en trevlig tid där.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Krävs det att man är läskunnig eller kan man traggla sig fram ändå. Funderar på att skaffa det till min dotter 5år.

Medlem

Jag har svårt att se att något annat spel än Animal Crossing blir årets spel.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Olidion:

Krävs det att man är läskunnig eller kan man traggla sig fram ändå. Funderar på att skaffa det till min dotter 5år.

Hmm. Bra fråga. Tänker högt... Jo, jag tror det kan bli lite knepigt, men om man spelar det tillsammans kanske det kan bli en mysig grej? Är ju en del instruktioner om ditt och datt, så för att ta sig framåt behöver man nog vara läskunnig. Men om man hjälper till då och då med att ta sig framåt kan mhon nog fiska, fånga fjärilar och gräva skatter däremellan helt på egen hand.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av laban005:

Den ojämnställda multiplayern drar ner betyget för mig och barnen, riktigt tråkigt att bara player 1 kan göra nånting vettigt... Annars är det jättemysigt!

Ja, jag har sett en del ilska kring detta. Befogad ilska, låter det som. Lyckligtvis har jag min ö för mig själv, hade inte velat dela med mig. Än mindre vara någon annan än player 1. Ska luska mer i det här kring multiplayer till nästa del av recensionen, för det här hade Nintendo kunnat lösa så mycket bättre.


signatur

En Bamseponny av folket

Skribent
Skrivet av Olidion:

Krävs det att man är läskunnig eller kan man traggla sig fram ändå. Funderar på att skaffa det till min dotter 5år.

Skulle säga att det är främst i början det behövs hjälp, min 5 åring spelar nu och hon klarar sig rätt bra. Inte så hon utvecklar ön speciellt mycket, men fiskar och skakar ned persikor från träden....så hon är.ändå rätt nöjd.

Fick sitta med henne i början tills hon fått sätta upp tältet, läsa textrutorna och guida, men sen så har hon klarat sig rätt bra. Kommer och frågar ibland om hon vill ha översättning på något som sägs.


signatur

"Writer and Fighter"

Inaktiv

Aldrig spelat denna serie, får lite My time at Portia vibbar av det. Kan det stämma?

Inte riktigt det jag brukar spela men Portia var duktigt mysigt precis som Stardew Valley. Kanske något att köra i framtiden.

Medlem
Skrivet av Johlor:

Skulle säga att det är främst i början det behövs hjälp, min 5 åring spelar nu och hon klarar sig rätt bra. Inte så hon utvecklar ön speciellt mycket, men fiskar och skakar ned persikor från träden....så hon är.ändå rätt nöjd.

Fick sitta med henne i början tills hon fått sätta upp tältet, läsa textrutorna och guida, men sen så har hon klarat sig rätt bra. Kommer och frågar ibland om hon vill ha översättning på något som sägs.

+1 på den! Inledningsvis är det bra att hjälpa, läsa och lära, sen kommer barnet spela på sitt troligtvis enkla sätt men ändå vara underhållen.

Skribent
Skrivet av anon_326114:

Aldrig spelat denna serie, får lite My time at Portia vibbar av det. Kan det stämma?

Inte riktigt det jag brukar spela men Portia var duktigt mysigt precis som Stardew Valley. Kanske något att köra i framtiden.

Gillar du Stardew kommer du gilla detta


signatur

"Writer and Fighter"

Frilansare

Alltså, jag VILL ju prova, men samtidigt verkligen inte. Konstig känsla.

Redaktör
Ponny
Skrivet av anon_326114:

Aldrig spelat denna serie, får lite My time at Portia vibbar av det. Kan det stämma?

Inte riktigt det jag brukar spela men Portia var duktigt mysigt precis som Stardew Valley. Kanske något att köra i framtiden.

Lite så. Portia + Stardew + Harvest Moon har dock ett högre tempo, mest p.g.a. att tiden där går snabbare. I Animal Crossing går ju tiden efter vår egen, och är mer en livssimulator. Portia är mer speligt än AC, vill jag påstå, medan AC är mer stämningsspel. Men samtidigt är det ju lite vad man gör det till.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

De två recensenterna här hemmavid (hustru och dotter) ger det två tummar upp. Stort plus för att man kan spela två tillsammans på samma Switch.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ravenknight:

De två recensenterna här hemmavid (hustru och dotter) ger det två tummar upp. Stort plus för att man kan spela två tillsammans på samma Switch.

Det enda som är synd är att man inte riktigt kan springa runt och göra vad man vill hur som helst.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Har varit väldigt stressad och mått dåligt den senaste tiden, men Animal crossing har faktiskt hjälpt mig att varva ner! Älskar skiten. 5/5

Medlem

@Oboyyyy:
Fint att höra.. Må väl..

Skribent
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Lite så. Portia + Stardew + Harvest Moon har dock ett högre tempo, mest p.g.a. att tiden där går snabbare. I Animal Crossing går ju tiden efter vår egen, och är mer en livssimulator. Portia är mer speligt än AC, vill jag påstå, medan AC är mer stämningsspel. Men samtidigt är det ju lite vad man gör det till.

Kan vara lite drygt att vänta på saker en hel dag, men samtidigt så finns det alltid så mycket annat man kan pysslar med under tiden. Så jag upplever nog inte att spelet går "segare" än de andra spelen, även om tiden gör det.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det är det verkligen. Otroligt skönt att ha ett spel man bara kan mysa i och inte behöver rädda världen. Man bara hjälper till att få ön att utvecklas, få dit invånare och se till att alla har en trevlig tid där.

Vänta du bara om några månader tills du är belånad upp över öronen till Nook och du dessutom måste tillfredsställa alla dina invånare flera gånger om dagen för att de inte ska dö i depression. Krav som kan få vem som helst att bli råstressad, få ringar under ögonen och sömnproblem om natten. Då är det inte så mysigt längre

Har bara spelat New Leaf, men antar det är samma veva i detta spel... Det spelet var som en drog. I början kändes det just mysigt och gulligt, men efter hand blev det bara mer och mer dystopiskt samtidigt som man blev mer och mer fast i träsket (man märkte ju dock inte av att det var dit det barkade förrän några månader in i spelet eftersom allt gick i "realtid").

Moderator | Testpilot
Skrivet av twilek:

Vänta du bara om några månader tills du är belånad upp över öronen till Nook och du dessutom måste tillfredsställa alla dina invånare flera gånger om dagen för att de inte ska dö i depression. Krav som kan få vem som helst att bli råstressad, få ringar under ögonen och sömnproblem om natten. Då är det inte så mysigt längre

Har bara spelat New Leaf, men antar det är samma veva i detta spel... Det spelet var som en drog. I början kändes det just mysigt och gulligt, men efter hand blev det bara mer och mer dystopiskt samtidigt som man blev mer och mer fast i träsket (man märkte ju dock inte av att det var dit det barkade förrän några månader in i spelet eftersom allt gick i "realtid").

Det låter ju ändå lite spännande. Helst som det verkar nu, att spelet gradvis gör att man tar sig dit.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

NuZ
Testpilot

Hur fan tänkte de med sparfilen? Nintendo ffs!?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Moderator | Testpilot
Skrivet av NuZ:

Hur fan tänkte de med sparfilen? Nintendo ffs!?

Hur menar du? Pratar du om att man bara har en ö per konsol?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

NuZ
Testpilot
Skrivet av uberpwnage2.0:

Hur menar du? Pratar du om att man bara har en ö per konsol?

Ja de e ju hål i huvudet! Fan både jag och grabben vill ju ha en varsin


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

I dit it all for the nookie.

1
Skriv svar