Annons skvallrar om nytt spel i "en av Biowares mest prestigefyllda serier"

Robot
Annons skvallrar om nytt spel i "en av Biowares mest prestigefyllda serier"

Mer Mass Effect? Eller nya Dragon Age?

#bioware, #dragon-age, #mass-effect


Gnällkuk

Eller... KotR 2? EAs licens löper ju ut 2023....


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

En värdig uppföljare till ME-triologin hade varit välkommet. Är dock inte säker på att Bioware kan leverera det.

Medlem

Ja, det vore väl dags för Mass Effect: Andromeda 2, eller någon form av Dragon Age. Tycker vi har hört rykten om bägge ett bra tag nu.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Andromeda 2! Snälla ge mig, det fick för mycket skit men var riktigt intressant och bra spel!

Medlem

Ser själv nog mer fram emot ett nytt Dragon Age, än ett nytt Mass Effect

Medlem

Dragon Age är förmodligen på bra väg redan, så detta måste väl vara annons för ett nytt spel som skall påbörjas. Så Mass Effect?

Medlem

Vet inte om jag vill hoppas på ett nytt KotoR, då jag inte tror att dagens Bioware kan göra det rättvisa. Mass Effect har de ju också visat att de inte klarar av. Dragon Age har väl som nämnts redan varit under utveckling ett tag.

Hoppas därmed inte på någonting särskilt... Bioware har en del att bevisa först.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Det vore inte helt fel med ett nytt Mass Effect. Gärna ett spel närmare original-trillogin och längre från Andromeda.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Eller... KotR 2? EAs licens löper ju ut 2023....

Jag skulle ju föreslå KotOR 3 istället. Fast SWTOR är ju ganska bra ändå.

Medlem

Bioware är bara ett namn numera. Jag har inget som helst förtroende för att de skall kunna prestera någonting som jag finner intressant.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Medlem

Dragon age 4 skulle jag gissa på.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Vad jag förstår ska det vara ett spel med multiplayer. Urk

Medlem

Har inget förtroende för Bioware och litar absolut inte EA. Kommer vara skit och pannkaka av allt fullt med mikrotransaktioner och spretig och rörig utvecklingsperiod.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Vem vet, kanske de gör ett BRA spel denna gången.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

KOTOR.
Semi-linjär (beroende på omgivning) hack & slash, fast med uppdrag.
2-player online co-op, tänk typ Gears 5 eller Wolfenstein: Youngblood.


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

Medlem
Skrivet av mack1zz:

Nä, det finns för få spelare.
HL: Alyx har rekordet på 43000 spelare på ett dygn, det tidigare rekordet var 8396.
Utanför top-3 är det inte ens 200 VR-spelare online samtidigt räknat per spel.


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

Medlem

Blir inte exalterad längre när jag läser att Bioware ska släppa ett spel. Kommer ihåg hypen som uppstod inför Kotor, ME-serien och DA:O, efter alla besvikelser som kommer efteråt så har man ju insett att gamla Bioware är dött.

Medlem

Världen behöver en ny sann, välgjord och äkta Mass Effect-Trilogi!
Det finns inget spel som fått mig lika hypad att fortsätta storyn efter att ha klarat första spelet. Det är även det första spelet som jag kört igenom mer än två gånger utan att känna att jag blev less på det, ville bara ha mer.

KoP
Medlem

Tippar på ett nytt Dragon Age då det har pratats om det tidigare.

KoP
Medlem
Skrivet av mack1zz:

Inte tillräckligt lönsamt att göra ett storspel med så låg installationsbas.

FM-guru
F.d. Sisyr

Får hoppas att de har fått ordning på skutan i så fall. Ytterligare ett misslyckat släpp kan nog sätta BioWare i skiten rejält annars...

Pansarknekt

Ja det lät ju spännande. Ska själv äta en jävligt prestigfylld pizza till lunch nu. Tänker inte namedroppa vilken det är. Have at it intenetz.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Bioware? Den studion är väl död och begravd?

1
Skriv svar