Final Fantasy VII Remake har skeppat/sålt över 5 miljoner ex

Robot
Final Fantasy VII Remake har skeppat/sålt över 5 miljoner ex

Många har återvänt till Midgar för att ta upp kampen mot Shinra.

#finalfantasy, #ff7r, #squareenix, #Final-fantasy-vii-remake, #Square-enix


Medlem

Väldigt kul att höra! Det bleknar dock rejält efter att man läst Nintendos senaste försäljningsrapport, Animal Crossing sålde 22.5 miljon på drygt tre månader. Deras topp 10 lista av bästsäljande spel är helt galen, FFVII skulle inte ta sig in på den listan.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Väldigt kul att höra! Det bleknar dock rejält efter att man läst Nintendos senaste försäljningsrapport, Animal Crossing sålde 22.5 miljon på drygt tre månader. Deras topp 10 lista av bästsäljande spel är helt galen, FFVII skulle inte ta sig in på den listan.

Vilket i sin tur bleknar med GTAV som i sin tur bleknar över Minecrafts försäljning.

Medlem

@BooliBoo:
Nja, man får ju jämföra med exklusiva spel. GTA V till ps4 har sålt 20 miljoner till ps4 enligt senaste rapporten, detta under närmare sex års tid. Mk8 har slår 28 milj sen april 2017, Animal Crossing 22.5 milj på 3.5 månader, Smash 20 milj, Zelda Botw, M.Odyssey och Pokémon S. and Shield alla runt 18-19 milj plus ett antal titlar runt 10 milj, detta till en konsol som funnits i handeln i knappt 3.5 år. GTA 5 finns ju till, ps3,ps4,Xbox 360, xboxone och PC. Otroliga siffror för GTA 5 såklart.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Väldigt kul att höra! Det bleknar dock rejält efter att man läst Nintendos senaste försäljningsrapport, Animal Crossing sålde 22.5 miljon på drygt tre månader. Deras topp 10 lista av bästsäljande spel är helt galen, FFVII skulle inte ta sig in på den listan.

Semi-barn spel säljer ofta bra tyvärr.

Avstängd

Ja, falsk marknadsföring i sitt ässe. Vi får se hur bra nästkommande delar säljer.

Medlem
Skrivet av erson:

Semi-barn spel säljer ofta bra tyvärr.

Åh, du är en sån där hårding va?;) Vadå tyvärr förresten? Kvaliteten är ju superhög på Nintendos spel, det är ju anledning att säga tyvärr när skitspel säljer. Jag förstår av din kommentar att du inte gillar deras spel men det gör väldigt många andra och därmed de höga försäljningssiffrorna, sen har Nintendo ett barnvänligt yttre på många av sina spel men de är ofta väldigt utmanande och inte särskilt barnvänliga ur det perspektivet. Allt väl!

Skribent
Skrivet av Hordaland:

Ja, falsk marknadsföring i sitt ässe. Vi får se hur bra nästkommande delar säljer.

Om de släpps 😉


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Hordaland:

Ja, falsk marknadsföring i sitt ässe. Vi får se hur bra nästkommande delar säljer.

Min gissning är att det "floppar" och att det kommer ta väldigt lång tid innan vi ser en tredje del, om den ens blir av.

Medlem

Givet köp för mig, men avvaktar tills vi är närmare en del två. Kände att jag hade tid att invänta den i och med att väntetiden blir så lång annars när man väl är investerad.

Kanske fler som tänker som mig och siffrorna ökar när det väl är dags?

Medlem
Skrivet av G4ruda:

Givet köp för mig, men avvaktar tills vi är närmare en del två. Kände att jag hade tid att invänta den i och med att väntetiden blir så lång annars när man väl är investerad.

Kanske fler som tänker som mig och siffrorna ökar när det väl är dags?

Åhja, det tror jag definitivt att det finns. Jag vad själv inne i ditt fotspår ett tag men föll inför trycket och spelade igenom det. Ångrar ingenting då jag tyckte det var en helt underbar spelupplevelse.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Åh, du är en sån där hårding va?;) Vadå tyvärr förresten? Kvaliteten är ju superhög på Nintendos spel, det är ju anledning att säga tyvärr när skitspel säljer. Jag förstår av din kommentar att du inte gillar deras spel men det gör väldigt många andra och därmed de höga försäljningssiffrorna, sen har Nintendo ett barnvänligt yttre på många av sina spel men de är ofta väldigt utmanande och inte särskilt barnvänliga ur det perspektivet. Allt väl!

Nintendo får det mesta att blekna när det kommer till ren kvalité samt spelglädje. Är man lagd åt det hållet där man delar upp glädje i åldrar så är det helt okej, men samtidigt så missar man bland det bästa som spelvärlden har att erbjuda.

Typ som att digga Avicii men samtidigt dissa Mozart, Dire Straits, med flera.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Utan tvekan årets besvikelse för mig. Slött tempo, tråkiga side-quests, fattiga möjligheter till att njuta av stridssystemet, dåligt ljus samt alldeles för lite möjligheter i stridssystemet i end-game.

Då har jag inte ens nämnt det direkt dåliga tekniska i form av överdrivet långa korridorpassager för att maskera laddningstider.

Däremot tyckte jag att tolkningen av storyn var spännande. Tills man insåg att det mer eller mindre endast var ett sätt att mjölka ut icke kvalitativa speltimmar.

Hoppas att uppföljaren blir bättre.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av G4ruda:

Givet köp för mig, men avvaktar tills vi är närmare en del två. Kände att jag hade tid att invänta den i och med att väntetiden blir så lång annars när man väl är investerad.

Kanske fler som tänker som mig och siffrorna ökar när det väl är dags?

Tvivlar starkt på det. De som avvaktat köper med stor sannolikhet spelet begagnat för ett par hundra inför uppföljaren vilket inte ökar försäljningen. Alla nostalgiska fans har redan köpt.

Uppföljaren kan bli fantastisk, men ställer mig skeptisk då första delen var så pass dålig som den faktiskt var.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Tonen här inne är inte direkt inspirerande. Att spelet har sålt i hela fem miljoner digitala exemplar är ju grymt, det är inte som att dessa siffrorna anfaller era egna favoritspel.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Proximately:

Tonen här inne är inte direkt inspirerande. Att spelet har sålt i hela fem miljoner digitala exemplar är ju grymt, det är inte som att dessa siffrorna anfaller era egna favoritspel.

Vad har det med saken att göra? Folk får inte ha åsikter och tankar kring en produkt som säljer bra?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Proximately:

Tonen här inne är inte direkt inspirerande. Att spelet har sålt i hela fem miljoner digitala exemplar är ju grymt, det är inte som att dessa siffrorna anfaller era egna favoritspel.

Det är grymt att spelet sålt så mycket(dock inte fem miljoner digitala som du skriver, skeppade och digitala är det)jag bara gjorde en jämförelse då Nintendo precis visade sina siffror. Animal Crossing är definitivt inte mitt favoritspel btw.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Det är grymt att spelet sålt så mycket(dock inte fem miljoner digitala som du skriver, skeppade och digitala är det)jag bara gjorde en jämförelse då Nintendo precis visade sina siffror. Animal Crossing är definitivt inte mitt favoritspel btw.

Vad spelar det för roll? Om ett spel säljer i ett visst antal, gör det spelet bättre?

Kritik mot ett spel som säljer bra, gör det spelet sämre?

Jag förstår verkligen inte.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Spelade igenom det på 62 timmar speltid. Ett spel man inte ska ha bråttom med, instället passa på att avnjuta alla miljöer och stämningen i spelet i helhet.
Ser fram emot nästa del!

Medlem
Skrivet av Freakon:

Vad spelar det för roll? Om ett spel säljer i ett visst antal, gör det spelet bättre?

Kritik mot ett spel som säljer bra, gör det spelet sämre?

Jag förstår verkligen inte.

Nej inte alls. Jag svarade på Proximatelys inlägg bara.

Skribent
Skrivet av Zulthar:

Min gissning är att det "floppar" och att det kommer ta väldigt lång tid innan vi ser en tredje del, om den ens blir av.

Tror det beror lite på hur de hanterar del 2. Som det är nu är det nog många som är nyfikna på hur del 2 blir oavsett åsikterna om del 1 så jag tror inte det floppar (säljer sämre kanske, men inte floppar). Om de går full out Kingdom Hearts på storyn i 2an...då tror jag del 3 kan floppa.

Folk ger ju saker i regel en andra chans, och har man investerat i spelet genom 1an så ger man nog del 2 en chans också. Troligen i alla fall...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Vi får hoppas PC-portningen blir bra så ska det nog sälja några miljoner till


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Det verkar ha sålt mindre än de hoppats på, och mindre än XV. Synd, tycker jag, för var riktigt bra, en värdig remake, bättre än XV och min bästa FF-upplevelse sedan 9an. Håller tummarna för att dom inte skalar ner satsningen.

Medlem
Skrivet av Johlor:

Tror det beror lite på hur de hanterar del 2. Som det är nu är det nog många som är nyfikna på hur del 2 blir oavsett åsikterna om del 1 så jag tror inte det floppar (säljer sämre kanske, men inte floppar). Om de går full out Kingdom Hearts på storyn i 2an...då tror jag del 3 kan floppa.

Folk ger ju saker i regel en andra chans, och har man investerat i spelet genom 1an så ger man nog del 2 en chans också. Troligen i alla fall...

Det är därför jag skrev "floppar" med citationstecken. Lär nog sälja helt ok ändå, men det är verkligen inte ett givet köp för mig och säkert många andra. De kommer behöva imponera stort med trailers för uppföljaren om de vill fånga mitt intresse.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Nej inte alls. Jag svarade på Proximatelys inlägg bara.

Då misstolkade jag ditt svar.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Vad har det med saken att göra? Folk får inte ha åsikter och tankar kring en produkt som säljer bra?

Jag sade väl inte att du var förbjuden? Jag kritiserade bara den generella tonen. Se gärna skillnaden mellan totalitärism och kritik, den förstnämnda tillåter inte den senare.

Personligen var jag mer pepp på att höra något fan eller två uttrycka stöd. That's it. Såg någon, så det var kul. Men mest såg jag "Aja, men detta har sålt mer. Lol." Blev mest ledsen då jag hade behövt en boost. No more, no less. Tycker fortfarande att det är trist att jämföra på det sättet, ser inte poängen i det. De flesta här inne bör ju vara något sånär insatta i försäljningssiffror och antal spelare etc.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av lasselason:

Det är grymt att spelet sålt så mycket(dock inte fem miljoner digitala som du skriver, skeppade och digitala är det)jag bara gjorde en jämförelse då Nintendo precis visade sina siffror. Animal Crossing är definitivt inte mitt favoritspel btw.

Fair enough gällande digitala och skeppade titlar. Missade den biten. Men man gör väl en jämförelse av en anledning? Nu menar jag inte att jag vet vilken anledning det var, kändes väl mest som att jag inte kunde hitta en intressant sådan eftersom jag inte anser att titlarna tävlar med varandra och det rapporteras stadigt om massvis med försäljningssiffror. Aaaanyways... släpper det nu!


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

1
Skriv svar