Virtual Reality - VR Spelnyheter, tips, mm.
Ghosts of Tabor har postat bilder på delar av PSVR2 på deras X Konto.
Nu har dom postat gela bilden vilket borde betyda att spelet är redo för att släppas på PSVR2.
Spelet är ett av dom mest populära VR spelen
<Uppladdad bildlänk>
https://x.com/ghostsoftabor/status/1810351522141655283?t=8CTb...
Hoppas det släpps snart!!
Kör Zombieland VR i brist på annat. Dock tusen gånger bättre än Bulletstorm VR, trots att Zombieland är en railshooter som jag egentligen inte gillar.
Hoppas det släpps snart!!
Kör Zombieland VR i brist på annat. Dock tusen gånger bättre än Bulletstorm VR, trots att Zombieland är en railshooter som jag egentligen inte gillar.
Nästa sk wipe har det sagts att PSVR2 versionen ska släppas.
Och nästa wipe har utannonserats tidigare att vara "end of summer"
Nu finns Ghosts of Tabor uppe på PS store att lägga till på önskelistan.
Ny video från spelet Wanderer Fragments of Fate som är en Remake på Wanderer.
Videon beskriver vad speöet handlar om och om tidsresandet och byte av karaktärer.
"Exclusive talk" om kommande Metro Awakening på Playstation blog
https://blog.playstation.com/2024/07/10/metro-awakening-adapt...
Köpte programmet Quest Game Optimizer efter rekommendationer och kan själv rekommendera det.
Spelet ökar upplösningen och "opimerar" Quest spelen som körs lokalt på headsetet.
Jag har provat 2st spel. In Death Unchained och Sniper Elite VR och jag tyckte att spelen såg direkt bättre ut. Mycket klarare bild.
Finns olika optimeringar man kan göra i programmet som Batteri sparande, hög framrate, hög upplösning osv.
Spelen har färdiga profiler som utvecklaren + "frivillga" skapar, så inget man behöver sitta själv och tweaka om man inte vill.
Programmet släpptes nyligen i ny version 10
en video som förklarar programmet bra
Ny video från spelet Wanderer Fragments of Fate som är en Remake på Wanderer.
Videon beskriver vad speöet handlar om och om tidsresandet och byte av karaktärer.
Oj redan en remake, "gamla" Wanderer släpptes 2022
Hade hellre sett ett nytt vr spel eller kanske en ny del i samma serie. Känns lite "billigt" att göra en remake på ett så pass nytt spel.
Sjukt taggad på alien rogue incursion! Lär skaffa en prenumeration på kalsonger när det väl är dags!
Oj redan en remake, "gamla" Wanderer släpptes 2022
Hade hellre sett ett nytt vr spel eller kanske en ny del i samma serie. Känns lite "billigt" att göra en remake på ett så pass nytt spel.
Sjukt taggad på alien rogue incursion! Lär skaffa en prenumeration på kalsonger när det väl är dags!
Ja det känns lite konstigt.
Dock var spelet ett riktigt 5av5 spel imo och Remaken ser ut att ha mycket nytt innehåll och allmänt än mer polerat.
Kommer spela remaken också
Poleringen hade kunnat patchas in. Wanderer var riktigt grymt absolut men nej, tråkigt sätt att ta pengar på vad som troligtvis bara var just polering från första början.
Nej om du kollar videon är det massa saker som inte är samma. Verkar som allt är omgjort.
Tex att man bytte karaktär vem man är var inte alls lika framhävande och så verkar det mycket större.
Original Wanderer kändes på vissa platser som ett "escape room" medans detta verkar vara i större skala
Ny trailer från Behemoth
Ser bra ut, en farhåga bara.
Hoppas fightingen bjuder på motstånd så man inte bara kan gå fram till fiender och greppa tag i dom, så står dom bara och väntar på att bli dödad.
Spel med melee combat är kul men många blir just att det blir mer ett kul sätt att ha ihjäl fienderna på spektakulära sätt än ett faktiskt motstånd. Finns nog med sådana spel.
Nej om du kollar videon är det massa saker som inte är samma. Verkar som allt är omgjort.
Tex att man bytte karaktär vem man är var inte alls lika framhävande och så verkar det mycket större.
Original Wanderer kändes på vissa platser som ett "escape room" medans detta verkar vara i större skala
Jo men nu menade jag ju poleringen främst i sig och inte resten av vad dom kan ha hävt fram, det är tid jag personligen kunnat tycka att man kunnat lägga på polera det spelet vi har som inte är gammalt, gör ett nytt spel med de nya kunskaperna som dom har efter att ha utvecklat första spelet, gör inte samma spel igen.
Jo men nu menade jag ju poleringen främst i sig och inte resten av vad dom kan ha hävt fram, det är tid jag personligen kunnat tycka att man kunnat lägga på polera det spelet vi har som inte är gammalt, gör ett nytt spel med de nya kunskaperna som dom har efter att ha utvecklat första spelet, gör inte samma spel igen.
Ja det är sant.
Kanske dom såg med det första spelet att dom inte fick till det som dom ville, kanske pga ekonomi eller andra resurser. Det är ju inte så lätt att slå brett på vr marknaden speciellt inte när första spelet bara var för PCVR och PSVR som är en spottstyver vad Quest är idag.
Denna remake släpps även tikl Quest så dom har säkert håvat in finansiering både från Sony och Meta med största del antagligen från Meta.
Lite sugen på Madison på PSVR2, får se om jag vågar köpa och spela det till fullpris mitt i natten
Samma här. Sugen på att bli vettskrämd. Får se till hösten
Det äckligaste spelet jag spelat, Madison VR. Har inte ens vågat spela klart. Jusy saying!
Låter underbart 😁
Spelade lite Infinite Inside igår. Pusslen var väl ganska simpla och inte så spännande, men MR-delen var riktigt cool. Hur den sätter en pelare mitt i rummet sedan får man gå runt den och utforska från alla sidor. Hoppas fler spel kan göra något kul av MR.
Finns nog en hel del spel som nyttjar MR mer eller mindre.
Vart själv riktigt överaskad när jag råkade ut för en "MR instans" i asgards wrath 2
Tror MR spel kommer det bli mer och mer av
Trophy lista på PSN profiles till spelet Into the radius
Spelet är ibte officiellt utannobserat till PSVR2 men blir väll det snart så.
Mycket bra spel som lägga till PSVR2 biblioteket
Into The Radius 2 är släppt idag på Steam Early Access.
Det är alltså uppföljaren till imo ett av dom bästa vr spelen som finns.
Har man missat 1an så är det inte för sent då 2an som sagt är early access release.
Största skillnaden med 2an är att man kan köra coop.
Håller just nu på med Resident Evil 7 i VR. Fyfan det är ju mycket läskigare än 8an.. haha vilken resa. Hoppas de fortsätter göra FPS spel med Resident Evil och satsar på att göra ett VR läge till PC.
Ja det är läskigare än 8an, perfekt i VR
Har själv bara spelat det i VR med Praydogs mod på PC, 6dof och motion controllers.
Nästan lika bra som Capcoms officiella Vr modes på PSVR2
PSVR2 App har dykt upp på Steam.
https://store.steampowered.com/app/2580190/PlayStationVR2_App...
Ny trailer från Alien Rogue Incursion
Synd att Grow Up och Grow Home inte fick en uppföljare och till VR. Klart de bästa spelen som gjorts när det gäller höjder, tycker dom är helt i klass med klassiker så som Mario faktiskt(!) Bland de mest underskattade spel som gjorts överlag. Kan dock rekommendera dom med te.x Nvidia 3Dvision som jag spelade dom med. Går ju säkert att spela med Vorpx3D också.
Ska kolla upp Toss! som nån skrev om innan.
Hur är det med Resident Evil 7 på PC, finns det nån bra VR mod? Eller ska man kanske skaffa VR till PS5:an ändå... vet att de moddar som kom till de andra Res Evil spelen fick bra, av de som testade dessa.. inte hängt med vad gäller 7.