PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

Jag har en Xbox Series X på väg, för tyvärr kunde Elgiganten inte avboka den när jag ringde i Måndags.

Tänkte kolla om det är någon här som bor i Göteborg eller runt omkring, som VÄLDIGT gärna vill ha en Xbox Series X? Skicka PM i så fall. Vore trevligt att hjälpa till när jag ändå kommer ta emot den. Annars blir det så att jag kör den till en butik och lämnar tillbaka då jag valde att uppgradera datorn istället. Elgiganten sa att det går mycket fortare för mig att lämna tillbaka till butik än att vänta på den skall återvända med budet.

Kortfattat: Skicka PM om du bor i Göteborg med omnejd och väldigt gärna vill ha en Xbox Series X. Jag kommer inte ens att öppna den och digitalt kvitto finns såklart.

Medlem
Skrivet av Matthias:

Ångrar nu att jag inte förbokade en Series X. När jag sen köpte en ny TV på Black Friday (LG CX) så känns den nu så bortkastad på en "gammal" konsoll Men verkar inte gå att ens ställa sig i kö längre någonstans... undrar hur länge man kommer behöva vänta i 2021 innan den går att få tag på. Blocket-priset just nu ser ut att hamna på runt 7000 kr (pratat med flera säljare), men av principskäl kommer jag inte ge mig in i sådana saker.

Webhallen fick in nya Series X i fredags, vilket någon uppmärksammade här i tråden och jag lyckades få in en beställning snabbt. Fått mail idag om att den är packad och på väg till ombud nu.

Vet att förtroendet för WH är kört i botten från många i tråden vilket är rimligt efter deras förbokningsfiasko men ett tips är att hålla ögonen på deras sida ifall det kommer in flera. Verkar inte vara nån kö på Series X där, om det inte är så att ja mirakulöst seglade förbi den, vilket inte vore omöjligt efter att läst hela tråden förvisso 🙄

Medlem

Bokade på Mediamarkt den 15/10 och senaste infon jag fått är "För tillfället är din leverans obekräftad eftersom den uppskattade volymen för november – mars är fullbokad."

Ska jag tolka detta som att jag kommer få min mellan november och mars eller efter mars?


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem

Nu har min PS5 precis lastats för utkörning till utlämningsställe. Måste ge Bring credit för hur oerhört snabbt de jobbar. Igår kväll lämnade det terminalen i Jönköping 20 mil härifrån och nu är det på väg ut

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Nu har min PS5 precis lastats för utkörning till utlämningsställe. Måste ge Bring credit för hur oerhört snabbt de jobbar. Igår kväll lämnade det terminalen i Jönköping 20 mil härifrån och nu är det på väg ut

Hur vet du att det är påväg ut? Har du hemleverans?
I fredags var min status ankommit till terminalen och skickats vidare, Jönköping.

Imorse var statusen uppdaterad ankommit till terminalen och skickats vidare, Linköping. Linköping är bara 40 min ifrån mig så hoppats det går därifrån till ombud men tänker om den har en terminal till att gå till nu?

Medlem
Skrivet av stribb:

Hur vet du att det är påväg ut? Har du hemleverans?
I fredags var min status ankommit till terminalen och skickats vidare, Jönköping.

Imorse var statusen uppdaterad ankommit till terminalen och skickats vidare, Linköping. Linköping är bara 40 min ifrån mig så hoppats det går därifrån till ombud men tänker om den har en terminal till att gå till nu?

Statusen är "Sändningen har lastats för utkörning", alltså steget efter att den skickats från den sista terminalen. Förutsätter att det betyder leverans till ombud under dagen.

Jag har upphämtning vid utlämningsställe. Väljer aldrig hemleverans p.g.a. dåliga erfarenheter

Medlem
Skrivet av stribb:

Hur vet du att det är påväg ut? Har du hemleverans?
I fredags var min status ankommit till terminalen och skickats vidare, Jönköping.

Imorse var statusen uppdaterad ankommit till terminalen och skickats vidare, Linköping. Linköping är bara 40 min ifrån mig så hoppats det går därifrån till ombud men tänker om den har en terminal till att gå till nu?

Nu blir det förhoppningsvis den sista uppdateringen från mig gällande leverans mm.
Fick för 20 minuters sen ett sms av Bring att idag skall vi överräcka din nya bebis mellan 17-22. Hon har sedan i Fredags eftermiddag legat i Jönköping och känt sig ensam. I morse runt 05:20 ramla hon in i Mölnlycke, ca 30 minuter från sitt nya hem (Gbg Hovås). Nu som sagt kom sms:et att hon skickas iväg.
Beställde den 19.e från EG, fick orderbekräftelse med tomt datum kl 12:12, köpte express hemleverans och betalade med kort.

Lycka till alla andra, hittar ingen logisk ordning mellan oss utan ren röta som avgör när man får den (samt avstånd). Hoppas du som fick din stulen hamnar längst upp i kön hos EG att få en ny.

Medlem
Skrivet av denkaforss:

Bokade på Mediamarkt den 15/10 och senaste infon jag fått är "För tillfället är din leverans obekräftad eftersom den uppskattade volymen för november – mars är fullbokad."

Ska jag tolka detta som att jag kommer få min mellan november och mars eller efter mars?

Jag tolkar det som att du får efter mars. Själv bokade jag 9 oktober och enligt mailet så kommer jag få min första kvartalet 2021. MediaMarkt lär dock knappast vara säkra på hur stor tillgång de kommer få så det kan bli både senare och tidigare för oss alla.

Medlem

Får leverans idag mellan 17:00-22.00. Taggad Hur ska man kunna fokusera på jobbet när man vet att det är julafton ikväll..

Medlem
Skrivet av Avantasia:

Får leverans idag mellan 17:00-22.00. Taggad Hur ska man kunna fokusera på jobbet när man vet att det är julafton ikväll..

Du har min tillåtelse att vara ineffektiv idag

Medlem

Nån annan som var ute tidigt och boka på MediaMarkt som hört nåt? Jag bokade 17/9 och har blivit ”lovad” leverans i december. Är det bara till och hålla tummarna?

Medlem

Någon som fått någon nyhet från EG om digital edition?

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Du har min tillåtelse att vara ineffektiv idag

Tack känns skönt att veta.

Så fort jag fått maskinen ska jag in på WH och avboka. Skön känsla det med.

Medlem
Skrivet av niklas.logdal:

Någon som fått någon nyhet från EG om digital edition?

Nope, disc versionen är skickad men digitalen har jag inte hört något om ännu

Medlem
Skrivet av Avantasia:

Får leverans idag mellan 17:00-22.00. Taggad Hur ska man kunna fokusera på jobbet när man vet att det är julafton ikväll..

Snabbt det gick för dig! Jag har fortfarande Jönköping-statusen, förhoppningsvis kommer den idag som lovat

Medlem
Skrivet av zeltaOK:

Nån annan som var ute tidigt och boka på MediaMarkt som hört nåt? Jag bokade 17/9 och har blivit ”lovad” leverans i december. Är det bara till och hålla tummarna?

Jag har blivit lovad samma sak. Bara att hålla tummarna. Börjar bli lite orolig dock 😂

Medlem

Någon som har fått leverans status från EG som beställdes vid efter 1300, dvs sista maskinerna.
Vid spåring på elgiganten hemsida postal service 201207. Inga vidare info..
Eftersom jag ej har bråttom tog jag ekonomi försändelse..

Medlem

Visade sig att min PS5 från EG skickades igår kväll Yay! Körde ekonomifrakt, men den verkar strax vara framme. Bor dock i Sthlm så det går nog raskare därför. Försökte ändra till express, men det gick inte enligt de på EG. Tur var väl det för det verkar komma fram snabbt ändå


signatur

Videomupp

Medlem

Statusen om Jönköping ligger fortfarande kvar sedan i fredags för mig...'
Ser att många fått uppdateringar imorse så det kanske har börjat röra på sig iaf. Hoppas på uppdateringar under dagen annars blir jag på riktigt orolig över att något är fel.

Medlem

Har beställt från Mediamarkt den 18/9 och bara fått tre mejl. Bekräftelsemejlet, ett mejl om att man bytt lanseringsdatum och det sista vilket var för en månad sen att preliminärleverans är i december. Sen inte hört ett knyst, har dock beställt till butik så kanske inte all får några uppdateringar kring leverans osv än de som har tagit hemleverans?

Någon skrev att man kunde gå in på "Mina sidor" och se beställningen där. Dum som man var sregisterade man sig inte vid köpet men gjort det nu, kan efterregisterar beställningar etc?

Medlem
Skrivet av Qualia88:

Någon som har fått leverans status från EG som beställdes vid efter 1300, dvs sista maskinerna.
Vid spåring på elgiganten hemsida postal service 201207. Inga vidare info..
Eftersom jag ej har bråttom tog jag ekonomi försändelse..

Fick leveransbekräftelse fredags, lämnat jkpg fredag kväll.

Edit: Bokade ca 13.20 eller när det då var, efter 13 iaf

Medlem
Skrivet av Qualia88:

Någon som har fått leverans status från EG som beställdes vid efter 1300, dvs sista maskinerna.
Vid spåring på elgiganten hemsida postal service 201207. Inga vidare info..
Eftersom jag ej har bråttom tog jag ekonomi försändelse..

Ja, jag beställde 13.41 enl orderbekräftelsen (13.48 enl kvitto). Leveransbesked kom i fredags.

Medlem

19/11 12.24. Disc. Fortfarande inget besked. Börjar nästan tro att det blivit något fel.


signatur

Gen X Casual Gamer

Medlem
Skrivet av Qualia88:

Någon som har fått leverans status från EG som beställdes vid efter 1300, dvs sista maskinerna.
Vid spåring på elgiganten hemsida postal service 201207. Inga vidare info..
Eftersom jag ej har bråttom tog jag ekonomi försändelse..

Bokade 19/11 13:48. Ligger redo för utkörning och skall komma i kväll. Hände inget gällande min beställning förens igår kväll, men när den väl lämande elgiganten gick det fort.

Medlem
Skrivet av Sn0rt:

Bokade 19/11 13:48. Ligger redo för utkörning och skall komma i kväll. Hände inget gällande min beställning förens igår kväll, men när den väl lämande elgiganten gick det fort.

Känns ju rimligt, jag fick igenom min beställning 12.07 och tog expressleverans men inte hört ett piss...

Medlem
Skrivet av niklas.logdal:

Känns ju rimligt, jag fick igenom min beställning 12.07 och tog expressleverans men inte hört ett piss...

Samma här, fick beställningsbekräftelsen 12.10...

Medlem
Skrivet av alfrd:

Samma här, fick beställningsbekräftelsen 12.10...

Känns ju som att express inte betyder ett skit, kunde lika gärna gett bort 70 kr

Medlem
Skrivet av Sn0rt:

Bokade 19/11 13:48. Ligger redo för utkörning och skall komma i kväll. Hände inget gällande min beställning förens igår kväll, men när den väl lämande elgiganten gick det fort.

Låter bra.
Får ringa de och be om ett koli nr.
Eftersom det är mitt gammla mobil nr på den digitala kvitto.
Söker man via deras hemsida så är det samma status..

Medlem

Vad håller mediamarkt på med. Jag bokade en ps5 i september och det är fortfarande oklart när jag får hem min konsoll. Man lär sig sv sina misstag. Nästa gång blir det EG.

Skrivet av Ale87:

Vad håller mediamarkt på med. Jag bokade en ps5 i september och det är fortfarande oklart när jag får hem min konsoll. Man lär sig sv sina misstag. Nästa gång blir det EG.

Min lärdom är att nästa gång bokar jag på två tre ställen så fort som möjligt och ingen av dem kommer vara Webhallen.

Skriv svar