PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

Ah förlåt! Xbox för min del Blev lite för ivrig och exalterad där

Medlem
Skrivet av Beera:

Ah förlåt! Xbox för min del Blev lite för ivrig och exalterad där

Du menar att den är skickad och på väg till dig? Borde du inte ha den på måndag då?

Kul om man skulle få den en dag tidigare än andra.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Du menar att den är skickad och på väg till dig? Borde du inte ha den på måndag då?

Kul om man skulle få den en dag tidigare än andra.

Precis det jag menar Hoppas riktigt mycket att Posten lämnar den på måndag!

Medlem
Skrivet av Beera:

Precis det jag menar Hoppas riktigt mycket att Posten lämnar den på måndag!

Fan vad gött! Det borde de ju göra då. Du får skriva sen hur det gick.

Själv bokade jag på CDON men den står fortfarande som "Behandlas".

Jag ropar inte hej än...

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Fan vad gött! Det borde de ju göra då. Du får skriva sen hur det gick.

Själv bokade jag på CDON men den står fortfarande som "Behandlas".

Jag ropar inte hej än...

Givet! Postar en bild här. Har även en bokning på Elgiganten, återkommer om den ifall någon stackare blir utan!

Tjipp!

Medlem

Fick precis nu ett bekräftelse mail ifrån Webhallen att jag kommer få XSS till release enligt den preliminära tilldelningen
Enligt mailet skriver de att de täcker enligt prognosen bokningar av s versionen till release

Kan vara kul att veta för er dom bokat en S genom Webhallen

Medlem

Jag såg en uppdatering på min XBSX från Elgiganten idag, "klar att skickas från vårt lager", tjohoo!!

Medlem

Fick även jag mejl av Webhallen. Enligt deras mejl får jag INTE XSX till release.

Förstår inte du varje kontakt jag haft med dom har dom sagt att min beställning är lugn.

När beställde ni som får konsol?

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Fick även jag mejl av Webhallen. Enligt deras mejl får jag INTE XSX till release.

Förstår inte du varje kontakt jag haft med dom har dom sagt att min beställning är lugn.

När beställde ni som får konsol?

När bokade du?

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Fick även jag mejl av Webhallen. Enligt deras mejl får jag INTE XSX till release.

Förstår inte du varje kontakt jag haft med dom har dom sagt att min beställning är lugn.

När beställde ni som får konsol?

2019-12-17 12:36 bokade jag min XSX

Medlem

Beställde en ps5 i april 2020 får den samma dag

Beställde ett. Xbox series x hos cdon 24 september med Qliro som gjorde en kredit koll. så borde sitta säkert även där

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

När bokade du?

6e september. Tydligen var det för sent..

Medlem
Skrivet av Blackmalmoo:

Beställde en ps5 i april 2020 får den samma dag

Beställde ett. Xbox series x hos cdon 24 september med Qliro som gjorde en kredit koll. så borde sitta säkert även där

Äntligen någon som också bokat SX från CDON. Jag bokade där den 22 september.

Jag fick också en kreditupplysning förra veckan. Sitter och hoppas på att de ska skicka konsolen redan idag men är kanske att hoppas på för mycket...?!

Medlem

Även jag fick från Webhallen besked att det inte blir någon glädje på release. Varken Xbox eller PS 5. Får se om det kanske går att hitta någon som får en beställning över eller liknande.

Jag hade bokat 2020-09-22 gällande Xbox. Ps5an var alldeles för sent ute.

Medlem

På forumet har Webhallen nu rensat alla sina kommentarer där de skriver att alla som bokat kommer få ett exemplar av sitt XSX till release.

Vilket skämt.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Äntligen någon som också bokat SX från CDON. Jag bokade där den 22 september.

Jag fick också en kreditupplysning förra veckan. Sitter och hoppas på att de ska skicka konsolen redan idag men är kanske att hoppas på för mycket...?!

Detta skrev supporten till mig

Tack för ditt mejl.

Den du har förhandsbokad ska du få vid release eftersom att du förhandsbokade innan den första leveransen blev fullbokad.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

På forumet har Webhallen nu rensat alla sina kommentarer där de skriver att alla som bokat kommer få ett exemplar av sitt XSX till release.

Vilket skämt.

Får inte heller, utan i december 😞

Medlem

Dum som jag var så la jag in min beställning på webhallen när förbokningen officiellt startade 22/9, så fick mejl att jag inte får på release utan senare i december. Borde ha lagt in förbokningen på någon annan ställe som inte började ta förbokningar 10 år tidigare. Microsoft eller Elgiganten. Men lite sent att ändra på det nu.

Medlem
Skrivet av zosma:

Dum som jag var så la jag in min beställning på webhallen när förbokningen officiellt startade 22/9, så fick mejl att jag inte får på release utan senare i december. Borde ha lagt in förbokningen på någon annan ställe som inte började ta förbokningar 10 år tidigare. Microsoft eller Elgiganten. Men lite sent att ändra på det nu.

Samma här, lätt och va efterklok.
Va 99% säker på att jag skulle få en med tanke om att de skrivit att alla som förbokade skulle bli tilldelade till release.
Blir ett par gravöl ikväll!

Medlem
Skrivet av zosma:

Dum som jag var så la jag in min beställning på webhallen när förbokningen officiellt startade 22/9, så fick mejl att jag inte får på release utan senare i december. Borde ha lagt in förbokningen på någon annan ställe som inte började ta förbokningar 10 år tidigare. Microsoft eller Elgiganten. Men lite sent att ändra på det nu.

Skrivet av Stiffy:

Samma här, lätt och va efterklok.
Va 99% säker på att jag skulle få en med tanke om att de skrivit att alla som förbokade skulle bli tilldelade till release.
Blir ett par gravöl ikväll!

Håll tummarna att jag (med andra) som har lagt fler beställningar får någon över

Skribent
Skrivet av Whatamada:

Jag såg en uppdatering på min XBSX från Elgiganten idag, "klar att skickas från vårt lager", tjohoo!!

Min står fortfarande som reserverad...


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Beera:

Håll tummarna att jag (med andra) som har lagt fler beställningar får någon över

Håller tummarna

Skrivet av Mike Stranéus:

Min står fortfarande som reserverad...

Jag har inte fått något mejl från Elgiganten eller..

Medlem

😬🙄💩
Jag tyckte från början att det inte är någon fara med att beställa PS5, jag har ju en ny fet PC.
Om man nu vill ha en PS5a - hur skandalöst kört är det egentligen...?
Förutom från tradera/blocket för 12999:-

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Fick även jag mejl av Webhallen. Enligt deras mejl får jag INTE XSX till release.

Förstår inte du varje kontakt jag haft med dom har dom sagt att min beställning är lugn.

När beställde ni som får konsol?

Jag ska enligt Mail från dem få på release. Bokade juni 2019.

Medlem

Fick mail från Inet - tyvärr fortfarande kommer jag inte få Digital Edition till release eller december verkar det som

Medlem
Skrivet av Whatamada:

Jag såg en uppdatering på min XBSX från Elgiganten idag, "klar att skickas från vårt lager", tjohoo!!

Vilken leveranstyp valde du?

Valde själv Express Hem så den kanske skickas först på måndag?!

Medlem
Skrivet av Sveakungen:

Vilken leveranstyp valde du?

Valde själv Express Hem så den kanske skickas först på måndag?!

Jag gjorde samma sak, så förhoppningsvis skickar de på måndag..


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Hallå hallå
Fick ännu ett mail från Mediamarkt, idag fick jag mail om att datum för min Pulse3D har flyttats till en vecka tidigare, får hämta den Nov12 en vecka innan Ps5 launch😃 hm undrar om den funkar me mobben???

Medlem
Skrivet av CyberJ:

Hallå hallå
Fick ännu ett mail från Mediamarkt, idag fick jag mail om att datum för min Pulse3D har flyttats till en vecka tidigare, får hämta den Nov12 en vecka innan Ps5 launch😃 hm undrar om den funkar me mobben???

Har inte BT vad jag vet så mobilen kanske blir svårt? Men jag har tänkt plocka upp en extra Dual Sense och ett 3D Pulse på release bara för att få klämma lite på next gen. Beställde som många andra på WH och ser ut att bli utan konsol detta året.

Tråkigt nog fungerar ju inte DS (ens i sin enklaste form) på PS4.

Medlem

XBSX på releasedagen från Webhallen, men avbokar inte från Inet innan jag vet garanterat och har fått ett sändningsnummer. Känns som att pyttemjuk har haft ordning på sin produktion med överlag generös tilldelning.

Nvidias och Sonys lanseringar börjar kännas ganska tröttsamma. Hellre att de skjuter fram lanseringen än att slumpa iväg ett fåtal enheter inför BF. Nu när det tycks blir en krysslåda och med tanke på hur långt före GamePass är PS+/Now så hoppar jag nog över PS5 fram till mitten av 2021.

Men helt ärligt talat lär jag väl inte få tilldelning dessförinnan oavsett, så det löser sig säkert av sig självt

EDIT: Insåg att jag redan hade avbokat XBSX från Inet i somras, så det var nära ögat...

Skriv svar