PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av okram39:

Är det någon mer som har bokat på WH och valt att hämta i butik?
Min order står fortfarande som "mottagen" men jag har fått mejl att jag ska få på releasedagen.
Börjar bli lite orolig när jag läser alla som har fått de skickade och "under behandling"...

Inget konstigt alls.
Om du fick mailet i måndags kan du hämta imorgon. De brukar normalt malia ut kvällen innan så det inte sker när butikerna är öppna just så man inte kan komma förrän dagen efter (releasedag) och hämta.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Nu fick jag kolliID via elgiganten via min mail

SÅÅÅÅÅJAAAA

EDIT: eller vänta nu, paketets vikgt 0.4kg ??? skickar dom bara kontrollen nu eller

Aj, mitt paket med ps5 är 4.5kg.
Måste vara spel eller kontroll.

Sorry mate

Medlem

Elgiganten måste vara årets troll, inte hänt någonting på instragram på timmar :/


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av b0ne:

Elgiganten måste vara årets troll, inte hänt någonting på instragram på timmar :/

Lugn, har skrivit med de som håller i Elgigaten Gaming det kommer att komma runt 15 tiden. Låter som att det bara rör sig om Disk versionen och släpp mot den 2a december

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Vad står det för vikt på ditt paket ?

0.4 kg.....

Medlem
Skrivet av Toadii:

Aj, mitt paket med ps5 är 4.5kg.
Måste vara spel eller kontroll.

Sorry mate

Beställde du "bara" enheten eller något spel/tillbehör också ?

Medlem
Skrivet av niklas.logdal:

Lugn, har skrivit med de som håller i Elgigaten Gaming det kommer att komma runt 15 tiden. Låter som att det bara rör sig om Disk versionen och släpp mot den 2a december

Jag hoppas du har fel...

EDIT: Jag läste fel. Jag hoppas du har rätt!!! Heja disk-versionen!

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Beställde du "bara" enheten eller något spel/tillbehör också ?

Endast enheten.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Jag hoppas du har fel...

Jag med, vill endast ha en digital edition

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Jag hoppas du har fel...

de är rätt många svar på kommentarer från elgigantengaming om att de är standard edition som gäller i släppet.

Medlem

Pratade precis med Dustins kundtjänst. De visste som många andra skrivit fortfarande absolut ingenting.

Hon sa att nu hanteras de ordrar som lagts i mars 2020, sen går det i turordning.

Jag beställde 17/9 2020, men hon kunde inte alls ge någon information om när man kan förvänta sig en enhet som vissa andra fått av ÅF. Dom på kundtjänst ”fick ingen information om sånt” och hade ingen kontakt med lagret.

Vi skulle ha is i magen och så fort man dom hade någon information om när ens order blivit tilldelad en enhet så skulle man få info om det på mejl.

Förra veckan talade jag med en snubbe där som nämnde att ”det kan dröja upp till en månad” innan man får något leveransdatum bekräftat.

Medlem
Skrivet av niklas.logdal:

Jag med, vill endast ha en digital edition

Skrivet av Neobob:

de är rätt många svar på kommentarer från elgigantengaming om att de är standard edition som gäller i släppet.

Yes, jag läste fel i kommentaren. My bad! Det är ju Standard Edition man vill ha!

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Yes, jag läste fel i kommentaren. My bad! Det är ju Standard Edition man vill ha!

Exakt Standard Edition FTW. Hoppas dock på att många skiter i de då dom inte vill pynta den extra 1000-lappen för disk edition

Medlem

Ni som väljer non-disk-edition, vad får er att föredra:

Dyrare spel på PSN än i handeln
Ej möjlighet att lånbytas spel med polare
Ej möjlighet att sälja spel vidare man varvat
Ej möjligt att spela 4k bluerayfilmer på erat feta hemmabio

Disk-edition kommer betala igen sig på 1 månad liksom, eller? vad är motargumenten?


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Någon som har fått något från Dustin om leverans?

Medlem
Skrivet av b0ne:

Ni som väljer non-disk-edition, vad får er att föredra:

Dyrare spel på PSN än i handeln
Ej möjlighet att lånbytas spel med polare
Ej möjlighet att sälja spel vidare man varvat
Ej möjligt att spela 4k bluerayfilmer på erat feta hemmabio

Disk-edition kommer betala igen sig på 1 månad liksom, eller? vad är motargumenten?

Ja disk edition är 1000kr dyrare men ett ps5 spel kostar 800kr, enkelt val för mig, plus att man kan kolla på
goa 4K UHD blueray filmer. Man tjänar igen det fort absolut

Medlem
Skrivet av b0ne:

Ni som väljer non-disk-edition, vad får er att föredra:

Dyrare spel på PSN än i handeln
Ej möjlighet att lånbytas spel med polare
Ej möjlighet att sälja spel vidare man varvat
Ej möjligt att spela 4k bluerayfilmer på erat feta hemmabio

Disk-edition kommer betala igen sig på 1 månad liksom, eller? vad är motargumenten?

Att man inte har några vänner att byta spel med?

Medlem

Har bokat en av varje då jag vill ha en i vardagsrummet och en vid spelhörnan.

Medlem
Skrivet av b0ne:

Ni som väljer non-disk-edition, vad får er att föredra:

Dyrare spel på PSN än i handeln
Ej möjlighet att lånbytas spel med polare
Ej möjlighet att sälja spel vidare man varvat
Ej möjligt att spela 4k bluerayfilmer på erat feta hemmabio

Disk-edition kommer betala igen sig på 1 månad liksom, eller? vad är motargumenten?

Tycker Digital Edition är mycket snyggare, tror även Sony ville att den skulle se ut så fram tills att de kom på att de måste ha en skivläsare!
Lånar faktiskt aldrig spel och har inte köpt på skiva sedan AC Black Flag i samband med PS4.
Att kunna sälja spelen hade vart nice men jag försöker oftast köpa spel på rea, köpte GoW och SpiderMan till PS4 för 350kr/st.
Har inga blueray-filmer men 4K material finns det gott om på Netflix och Disney+.


signatur

okram39
PS | PS2 | PS3 | PS4 | PS5

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Att man inte har några vänner att byta spel med?

Haha, den är iofs jävligt dryg


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Skrivet av omninando:

Pre ordered September 17 and still nothing from Dustin. =(

Samma här! =(

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Att man inte har några vänner att byta spel med?

Jag skickar in mina spel jag klarat till spelbutiken och fick 320-350 kr tillgodo till ett nytt spel. Garanterat mer nu med PS5 spelen.

Medlem
Skrivet av b0ne:

Ni som väljer non-disk-edition, vad får er att föredra:

Dyrare spel på PSN än i handeln
Ej möjlighet att lånbytas spel med polare
Ej möjlighet att sälja spel vidare man varvat
Ej möjligt att spela 4k bluerayfilmer på erat feta hemmabio

Disk-edition kommer betala igen sig på 1 månad liksom, eller? vad är motargumenten?

På grund av att jag inte vill ha spel på skiva dvs vill inte ha massa spel liggandes. Jag gillar inte att ha det och det var även ett tydligt krav från frugan som inte heller gillar det. Digitala spel "skräpar" inte hemma plus att barnen inte kan förstöra de på något sätt. Det är också smidigare att slippa byta skiva om man vill byta spel. Gällande priset så köper jag de spel som jag verkligen vill ha till fullpris. Spel som jag kan vänta med väntar jag till rea. Detta med att spel kostar 800 kr spelar ingen roll för mig. Jag väntar tills de blir reade vilket man inte behöver vänta så länge på.

Men... som det ser ut idag så kommer jag köpa konsolen med skiva om jag kan få tag på en. Tror inte jag får min digitala som är förbokad till våren/sommaren.


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem
Skrivet av okram39:

Tycker Digital Edition är mycket snyggare, tror även Sony ville att den skulle se ut så fram tills att de kom på att de måste ha en skivläsare!
Lånar faktiskt aldrig spel och har inte köpt på skiva sedan AC Black Flag i samband med PS4.
Att kunna sälja spelen hade vart nice men jag försöker oftast köpa spel på rea, köpte GoW och SpiderMan till PS4 för 350kr/st.
Har inga blueray-filmer men 4K material finns det gott om på Netflix och Disney+.

Helt förståeligt i så fall ändå, men kvaliten på en stream och en 4k är galen. Lätt förklarat om du tänker på en tändsticka, det är ljudspåret på en stream och en lastbil är ljudspåret på en blueray-skiva, så har man fet hemmabio märker man enorm skillnad


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av b0ne:

Ni som väljer non-disk-edition, vad får er att föredra:

Dyrare spel på PSN än i handeln
Ej möjlighet att lånbytas spel med polare
Ej möjlighet att sälja spel vidare man varvat
Ej möjligt att spela 4k bluerayfilmer på erat feta hemmabio

Disk-edition kommer betala igen sig på 1 månad liksom, eller? vad är motargumenten?

Personligen vill jag främst ha en Standard Edition, men inte tillräckligt mycket för att vänta i flera månader på konsolen. Anledningarna till varför Digital duger är
att jag aldrig lånar spel av vänner (de få vänner som lirar bor antingen utomlands eller så har de köpt sina PS4 spel på PSN).
att jag tycker det är besvärligt att hålla på att sälja spel med allt vad det innebär (skapa annonser, träffas/skickas, prutning mm.)
att jag vanligtvis ser filmer och serier via streaming och har inte använt mig av diskläsaren (för film) vid tidigare spelkonsoler

Att spelen kommer vara dyrare digitalt än i handeln finns det, så vitt jag vet, ingen vetskap om. Nackdelen är väl som tidigare nämnts att man inte kan sälja vidare sina spel, så på så vis blir det självfallet dyrare.
Att Digital är 1000kr billigare är inget som påverkar mig nämnvärt varken till eller från.

Så tänker jag

Medlem
Skrivet av larwald:

Pratade precis med Dustins kundtjänst. De visste som många andra skrivit fortfarande absolut ingenting.

Hon sa att nu hanteras de ordrar som lagts i mars 2020, sen går det i turordning.

Jag beställde 17/9 2020, men hon kunde inte alls ge någon information om när man kan förvänta sig en enhet som vissa andra fått av ÅF. Dom på kundtjänst ”fick ingen information om sånt” och hade ingen kontakt med lagret.

Vi skulle ha is i magen och så fort man dom hade någon information om när ens order blivit tilldelad en enhet så skulle man få info om det på mejl.

Förra veckan talade jag med en snubbe där som nämnde att ”det kan dröja upp till en månad” innan man får något leveransdatum bekräftat.

Jag och en kompis beställde också från Dustin den 17/9, han ett par minuter före mig och hans är skickad för ett par timmar sen, jag har inte hört ett ljud. Håller fortfarande tummarna för att det kommer ett mejl.
Vi beställde båda den digitala.

Medlem
Skrivet av okram39:

Tycker Digital Edition är mycket snyggare, tror även Sony ville att den skulle se ut så fram tills att de kom på att de måste ha en skivläsare!
Lånar faktiskt aldrig spel och har inte köpt på skiva sedan AC Black Flag i samband med PS4.
Att kunna sälja spelen hade vart nice men jag försöker oftast köpa spel på rea, köpte GoW och SpiderMan till PS4 för 350kr/st.
Har inga blueray-filmer men 4K material finns det gott om på Netflix och Disney+.

Exakt, den e mycket snyggare o så slipper man det störande ljudet från

Medlem

Någon vars paket från netonnet börjat röra på sig än i postnord appen?

Jhf
Avstängd
Skrivet av b0ne:

Ni som väljer non-disk-edition, vad får er att föredra:

Dyrare spel på PSN än i handeln
Ej möjlighet att lånbytas spel med polare
Ej möjlighet att sälja spel vidare man varvat
Ej möjligt att spela 4k bluerayfilmer på erat feta hemmabio

Disk-edition kommer betala igen sig på 1 månad liksom, eller? vad är motargumenten?

Digital edition är snyggare. Och priset är skit samma eftersom det handlar om småpengar 😎. Dessutom vill jag inte ha massa skivor i hemmet.

Medlem
Skrivet av Froll:

Jag och en kompis beställde också från Dustin den 17/9, han ett par minuter före mig och hans är skickad för ett par timmar sen, jag har inte hört ett ljud. Håller fortfarande tummarna för att det kommer ett mejl.
Vi beställde båda den digitala.

Det här är bra nyheter! Hoppas att få min också.

Skriv svar