PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

något nytt om media markt om man ska hämta upp i butik?

Medlem
Skrivet av Toadii:

Skulle nog säga -0,1%, är ändå Postnord vi prata om.
Skall ju vända i Härryda och grejer.

Shit. Ligger fortfarande kvar hos avsändaren säger postnord.. Hur ser det ut för din del?

Medlem

Till alla som inte har en bokning än:

* Elgiganten öppnar 09;00 för bokningar imorgon
* Amazon ska tydligen öppna upp för beställningar 12:00 imorgon
* Eventuellt Netonnet också någon gång imorgon

Dåliga källor på de två sistnämnda men verkligen värt att spana in

Medlem
Skrivet av glennuendo:

Shit. Ligger fortfarande kvar hos avsändaren säger postnord.. Hur ser det ut för din del?

Samma för mig - men postnord har hämtat paketet men inte levererat till centralen ännu, därav ej uppdatering.

Medlem
Skrivet av Toadii:

Samma för mig - men postnord har hämtat paketet men inte levererat till centralen ännu, därav ej uppdatering.

Ah, hoppas det uppdateras idag iallafall.

Medlem
Skrivet av Avantasia:

Nån som vet brytdatumet för mediamark? Kul o se om hoppet för en december leverans kan infinna sig...

bokning 19-20 september.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av glennuendo:

Shit. Ligger fortfarande kvar hos avsändaren säger postnord.. Hur ser det ut för din del?

Inte ovanligt. Händer ofta att första "scan" sker runt 19 eller så även om de plockat upp det redan; säg 14-ish.
Får hålla tummarna


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem
Skrivet av Kris:

bokning 19-20 september.

Tack!

Skrivet av okram39:

Lär nog inte komma ett mejl från WH idag...

https://kundo.se/org/webhallen-sverige-kmjc/d/ps5-wi74/
"Så länge du inte har avbokat så är förhandsbokningen alltid aktiv.
Kan tyvärr inte svara ang din köplats men vi kommer skicka ut mail i veckan ang tilldelning."

Webhallen skickade ut 3st olika brev i veckan:
- Du får nu
- Du får innan Jul
- Du får under 2021..

Webhallen:
Vi kan inte säga exakt när du kommer få en tilldelad enhet, då enheter per leverans och när leveranserna kommer inte är satt med säkerhet för den tiden än. När vi får information som vi känner är tillräckligt pålitlig så uppdaterar vi dig på mejl. Sony pressar sina fabriker för att möta den globala efterfrågan, så förhoppningsvis ser vi en ökning i det antal enheter vi får per leverans. Med leveransen som kommer i december täcker vi förbokningar lagda en bit in i oktober 2019. Den leveransen täcker ungefär två månaders bokningar.


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Fick iaf min första PS5-relaterade pryl idag, adaptern till PSVR. Då är allt redo för imorn om allt går väl

Medlem

Sådärja, kan ju vara bra att ha några i reserv...

Medlem
Skrivet av ohGr:

Sådärja, kan ju vara bra att ha några i reserv...
https://preview.redd.it/7dm2e3vylwy51.jpg?width=640&crop=smar...

du kan ju skicka hit en

Medlem

Beställde PS5 från Netonnet 17 september 2020 kl 16:49.

Beställningen har idag fått statusen "skickad", och paketet har statusen "registrerat" hos Post Nord.

Medlem
Skrivet av Froll:

Jag och en kompis beställde också från Dustin den 17/9, han ett par minuter före mig och hans är skickad för ett par timmar sen, jag har inte hört ett ljud. Håller fortfarande tummarna för att det kommer ett mejl.
Vi beställde båda den digitala.

Vet du ungefär vilken tid din kompis beställde? Skulle vara intressant att veta hur tidigt ut man behövde för oss som också bokat 17/9 från dustin

Medlem
Skrivet av Crank:

Har man fått den i sin kundvagn så tror jag inte nån kan sno den medans du gör betalningen. Man får säkert typ 10min på sig att genomföra betalningen innan konsolen släpps in till nästa i deras kö.

Så var det inte när de släppte för bokning i september. Jag hade en i varukorgen 10:01 men sen väntade jag tills 10:08 för att försöka genomföra betalningen. Då fanns det ingen kvar.

Medlem
Skrivet av belzhadar:

Beställde PS5 från Netonnet 17 september 2020 kl 16:49.

Beställningen har idag fått statusen "skickad", och paketet har statusen "registrerat" hos Post Nord.

Samma här kommer förhoppningsvis uppdateras under kvällen.

Medlem

Nån som vet om WH har nattöppet för ps5 relese? Vissa butiker hade det inför ps4 relesen.

Medlem
Skrivet av stesva:

Nån som vet om WH har nattöppet för ps5 relese? Vissa butiker hade det inför ps4 relesen.

Sony och många återförsäljare har redan gått ut och sagt att det ENBART är online försäljning som gäller nu.

Medlem

Som jag anade.
Om man bokat i September 2020 på Netonnet eller Mediamarkt så får man en konsol inom kort.
Men om man bokat i November 2019 på Webhallen/Inet så får man ingen.
Förstår inte varför folk envisas med att stå i Webhallens 14 månader långa kö när det är 2 mån kö på andra ställen.
Själv kommer jag hänga på låset för eventuella osläpp på elgianten/netonnet/amazon imorgon.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Sony och många återförsäljare har redan gått ut och sagt att det ENBART är online försäljning som gäller nu.

Jo det vet jag, menar mer för dom som får en ps5 på relese och har tagit hämta i butik.

Medlem
Du kan inte hämta i butik på Elgiganten
Skrivet av stesva:

Jo det vet jag, menar mer för dom som får en ps5 på relese och har tagit hämta i butik.

Elgigantens tolkning av Sonys uttalande är att skicka det till kunden och inte lämna ut i butik.

Medlem
Skrivet av stesva:

Jo det vet jag, menar mer för dom som får en ps5 på relese och har tagit hämta i butik.

Inget sådant vilket är nog delvis p.g.a. Corona som man inte anordnar det då folk skulle skapa långa köer under 1h eller ås.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

@stesva Jag ska hämta i butik, dock är det Mediamarkt Borås

Medlem
Skrivet av ohGr:

Sådärja, kan ju vara bra att ha några i reserv...
https://preview.redd.it/7dm2e3vylwy51.jpg?width=640&crop=smar...

Ja någon galning från USA. Hoppas han inte få allt såld

Medlem
Skrivet av Frazzefraz:

Elgigantens tolkning av Sonys uttalande är att skicka det till kunden och inte lämna ut i butik.

WH skriver på sitt forum att det går bra att hämta ut i vald butik.

Medlem
Skrivet av b0ne:

Nu har man suttit och f5an hela dagen i onödan Lycka till imorgon peeps, tog ledigt imorgon så att jag kan hamra f5 ifred!

Respekt.

Är på tjänsteresa men har planerat in ett stopp längst motorvägen så jag kan försöka boka!

Medlem
Skrivet av Lokander:

@stesva Jag ska hämta i butik, dock är det Mediamarkt Borås

har du fått höra något från media market angående upphämtningen i butik?

Medlem
Skrivet av e3henri:

Som jag anade.
Om man bokat i September 2020 på Netonnet eller Mediamarkt så får man en konsol inom kort.
Men om man bokat i November 2019 på Webhallen/Inet så får man ingen.
Förstår inte varför folk envisas med att stå i Webhallens 14 månader långa kö när det är 2 mån kö på andra ställen.
Själv kommer jag hänga på låset för eventuella osläpp på elgianten/netonnet/amazon imorgon.

Precis därför får jag en imorgon tror jag, fattar inte grejen med att köpa på mindre dyrare butiker🤔 självklart får små fjuttiga butiker mindre tilldelning

Jhf
Avstängd
Skrivet av Frazzefraz:

Elgigantens tolkning av Sonys uttalande är att skicka det till kunden och inte lämna ut i butik.

Jag kommer också att hämta i butik. Sony har inget att säga till om hur butiker i Sverige levererar sina produkter.

Medlem
Skrivet av belzhadar:

Beställde PS5 från Netonnet 17 september 2020 kl 16:49.

Beställningen har idag fått statusen "skickad", och paketet har statusen "registrerat" hos Post Nord.

intressant! Hade bokat i juni men fick mail om att jag inte skulle få på release så jag avbokade å uppgraderar PC istället, men de verkar ha fått mycket mer enheter nu asså?

Skriv svar