Halo: The Master Chief Collection körs i 120 fps på Xbox Series X och S

Robot
Halo: The Master Chief Collection körs i 120 fps på Xbox Series X och S
NuZ
Testpilot

Sweet!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Nice, synd att jag redan spelat om alla Halo i år. Får ta och spel om dem om nåt år igen då.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Dex
Medlem

Ah nice! Men kom igen nu Microsoft.... Kom med någon information om ett nytt spel iallafall. Måste ju ha något och berätta tycker om alla sina studios! Ett enda spel kan man ju tycka att dom har något att berätta om när den nya konsolen kommer om mindre än en månad.
Börjar bli ganska tröttsamt att allting dom berätta om spel handlar bara om gamla spel! Vill ha lite nytt också!

Ambassadör
Xbox

Det blir också FOV-slider och annat mys som förbättrar upplevelsen!

Det här är en grym samling spel, med en väldig massa olika spellistor, MP modes och annat trevligt. Det är ju inte bara alla spel i en bundle som man kanske kan tro. Perfekt för alla som vill hoppa in i Halo.


signatur

Jump in.

jbx
Medlem

Fint!! Till skillnad mot Watch dogs med sina suddiga 30...


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av jbx:

Fint!! Till skillnad mot Watch dogs med sina suddiga 30...

k.

Medlem
Skrivet av Nelfie:

Kränkt


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av dex20:

Ah nice! Men kom igen nu Microsoft.... Kom med någon information om ett nytt spel iallafall. Måste ju ha något och berätta tycker om alla sina studios! Ett enda spel kan man ju tycka att dom har något att berätta om när den nya konsolen kommer om mindre än en månad.
Börjar bli ganska tröttsamt att allting dom berätta om spel handlar bara om gamla spel! Vill ha lite nytt också!

Det tar tid a bygga spel.

Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge

Medlem

Med tanke på hur halo såg ut grafikkmässigt så är det väl ingen konst att det körs på 120 fps.
Ta bara Dirt 5 som också körs på 120fps. Men åskådarna och en del av bakgrunden ser ut som det körs på en ps3a.

Medlem
Skrivet av Chippen1983:

Ta bara Dirt 5 som också körs på 120fps. Men åskådarna och en del av bakgrunden ser ut som det körs på en ps3a.

Inte kikat på spelet och antar att du gör en riktigt stor överdrift eller har glömt hur fula Ps3 spel var.
Men är inte det helt rätt att prioritera prestanda före publik och bakgrund i ett rally spel?

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Inte kikat på spelet och antar att du gör en riktigt stor överdrift eller har glömt hur fula Ps3 spel var.
Men är inte det helt rätt att prioritera prestanda före publik och bakgrund i ett rally spel?

Det jag menar är att ja, som du säger. Dom har, kan jag tycka fokuserat mest på bilen. Den är skarp. Men dom videoklipp jag har sett ifrån olika youtubers, som har granskat spelet så har det inte varit en massa lovord. För mig så känns spelet inte direkt next gen. Jag tror att vi får vänta några år på hur next gen kan prestera.

Medlem

Höll på och spela igenom nu i helgen och sen råkade strömmen gå för mig mitt under spelets gång och nu går inte något utav spelen i kollektionen att starta. T.om. installerat om och det funkar inte... skoj. Gäller både sp och mp.

NuZ
Testpilot
Skrivet av McNord:

Höll på och spela igenom nu i helgen och sen råkade strömmen gå för mig mitt under spelets gång och nu går inte något utav spelen i kollektionen att starta. T.om. installerat om och det funkar inte... skoj. Gäller både sp och mp.

Låter som något med sparningen. Kanske auto sparade precis när strömmen gick?

Tryck på hantera spel och ta bort lokalt sparad data. Alltså tillägg, sparning osv. Sen synkar du om spelet genom att starta det. Då borde den synka med senast ”fungerande” sparning. För när du bara avinstallerar spelet så behålls spardata och sånt så kan vara bra att synka om så att säga


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av McNord:

Höll på och spela igenom nu i helgen och sen råkade strömmen gå för mig mitt under spelets gång och nu går inte något utav spelen i kollektionen att starta. T.om. installerat om och det funkar inte... skoj. Gäller både sp och mp.

Kör du på konsol kan du testa en hard reset. Håll inne strömknappen i tio sekunder tills konsolen är helt avstängd, dra sedan ut strömsladden i några sekunder.

Ett annat tips är att ladda ner din profil en gång till. Radera den från konsolen och ladda ner igen.

När jag haft problem brukar jag först radera profilen och sedan göra en hard reset. Brukar lösa det mesta.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

K


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Inte kikat på spelet och antar att du gör en riktigt stor överdrift eller har glömt hur fula Ps3 spel var.
Men är inte det helt rätt att prioritera prestanda före publik och bakgrund i ett rally spel?

Tycker denna video är intressant men det kanske bara är jag.

https://youtu.be/CSzUeoKtMHQ

Medlem

Blir väl å spela det när det väl kommer på pc. Halo spel har ju alltid skönt pang pang fastän spelen inte håller samma kvalitet som förr.

Medlem

Undrar om det stödjer mus/tangentbord också, hade varit smutt. Dom hade ju en drive där dom pushade för det för ett tag sedan. Förstår om det inte funkar i multiplayer pga orättvist, men vi kan väl få det i singleplayer åtminstone?

Medlem
Skrivet av Chippen1983:

Tycker denna video är intressant men det kanske bara är jag.

https://youtu.be/CSzUeoKtMHQ

Får kika i morgon när jag får tid. Jag har som sagt inte kollat något på spelet i fråga.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Får kika i morgon när jag får tid. Jag har som sagt inte kollat något på spelet i fråga.

Ja gör det. Kanske överdrev att det såg ut som ps3. Kanske i början av ps4/xbox one.

Medlem

Grymt - mer 120 fps åt folket!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av Chippen1983:

Ja gör det. Kanske överdrev att det såg ut som ps3. Kanske i början av ps4/xbox one.

Ja snyggt var det inte men det är snyggare än föregångaren (dirt4) i alla fall. Och mycket snyggare än dirt 2 och showdown på min Ps3. Såg även att dirt5 släpps till xbox one och ps4 så det är nog bara en snabb och billig konvertering för att ha ett spel redo i hyllorna när nextgen släpps.

Medlem

Tror det tar ett bra tag, för båda nya konsolgenerationer, tills att vi fått riktigt bra optimerade spel för de. Kommer inte själv köpa ny konsol (ivf. inte detta året).

Däremot, så hoppas jag även med de helt nya titlarna, att vi som användare själva kan påverka lite mer hur vi vill balansera mellan fin grafik och hög fps. Själv så ser jag gärna 120 fps som en möjlighet, även i riktiga nextgenspel.

Bästa om vi kan få välja själva, så blir alla glada.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av NuZ:

Låter som något med sparningen. Kanske auto sparade precis när strömmen gick?

Tryck på hantera spel och ta bort lokalt sparad data. Alltså tillägg, sparning osv. Sen synkar du om spelet genom att starta det. Då borde den synka med senast ”fungerande” sparning. För när du bara avinstallerar spelet så behålls spardata och sånt så kan vara bra att synka om så att säga

Skrivet av r4v3nl0rd:

Kör du på konsol kan du testa en hard reset. Håll inne strömknappen i tio sekunder tills konsolen är helt avstängd, dra sedan ut strömsladden i några sekunder.

Ett annat tips är att ladda ner din profil en gång till. Radera den från konsolen och ladda ner igen.

När jag haft problem brukar jag först radera profilen och sedan göra en hard reset. Brukar lösa det mesta.

Spelar på PC. Testade igen bara för skojs skull och det funkade utan problem nu. Satt en hel kväll i helgen och felsökte utan att lyckas. Men tack för tipsen, misstänkte också att det var något med profilen eller sparningen men hade ingen aning om hur man skulle göra

NuZ
Testpilot
Skrivet av McNord:

Spelar på PC. Testade igen bara för skojs skull och det funkade utan problem nu. Satt en hel kväll i helgen och felsökte utan att lyckas. Men tack för tipsen, misstänkte också att det var något med profilen eller sparningen men hade ingen aning om hur man skulle göra

Härligt o höra att det löste sig


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

1
Skriv svar